Και τα παιδιά των σημερινών αυτοκινητιστών θα δικαιούνται να λάβουν δωρεάν άδεια ταξί, ακόμη και εάν είναι σήμερα ανήλικα, σύμφωνα με τις αλλαγές που έκανε στο νομοσχέδιο για τα Επιβατηγά και τα Φορτηγά Δημοσίας Χρήσης, ο υπουργός Υποδομών, κ. Ι. Ραγκούσης.

Ο υπουργός Υποδομών, ο οποίος την Τετάρτη έκανε την δεύτερη ανάγνωση του νομοσχεδίου για τα Ταξί στο υπουργικό συμβούλιο, προσέθεσε ορισμένες νέες διατάξεις, οι πλέον ενδιαφέρουσες εκ των οποίων είναι:

Για τα ταξί
– Το κόστος απόκτησης της νέας άδειας ταξί ή φορτηγού θα ανέρχεται κατά μέγιστον στις 5.000 ευρώ
– Τα παιδιά όσων ήταν αυτοκινητιστές έως τις 2 Ιουλίου 2011 δικαιούνται δωρεάν άδεια ταξί
– Ο μέγιστος αριθμός αδειών θα είναι μία για κάθε φυσικό πρόσωπο και 10 για κάθε εταιρία
– Εάν η Τρόικα το επιτρέψει, για το πρώτο εξάμηνο της απελευθέρωσης θα μπει «πλαφόν» στην έκδοση νέων αδειών στο ύψος του 30% των υπαρχουσών, δηλαδή περίπου στις 10.000 νέες άδειες, τις οποίες θα λάβουν κατά προτεραιότητα μακροχρόνια άνεργοι που δεν επιδοτούνται από τον ΟΑΕΔ και έχουν ετήσιο εισόδημα μικρότερο των 8.000 ευρώ
– Η Επιστημονική Επιτροπή που θα παρακολουθεί τη ροή αδειοδότησης θα απαρτίζεται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών, το ΚΕΠΕ, το ΙΟΒΕ και το ΙΜΕΤ

Για τα φορτηγά
– Καταργείται η μεταβατική περίοδος Ρέππα και η αγορά απελευθερώνεται την 1η Ιανουαρίου 2012
– Καταργούνται οι χωρικές διακρίσεις (νομαρχιακό, εθνικό, διεθνές) και καθίσταται ελεύθερη η εναλλαγή κατηγορίας φόρτου (κοινού και ειδικού)
– Και φυσικά πρόσωπα θα μπορούν να έχουν άδεια φορτηγού
-Τα φορτηγά για κάθε ρυμουλκό, θα μπορούν να κατέχουν απεριόριστο αριθμό ρυμουλκούμενων οχημάτων

Οι αλλαγές στο νομοσχέδιο για τα φορτηγά

«Εάν η Τρόικα το εγκρίνει»
Ο υπουργός Υποδομών δήλωσε την Τετάρτη ότι, μετά την ψήφιση και ενεργοποίηση του νόμου, εξετάζει το ενδεχόμενο να τεθεί «πλαφόν» στις νέες αδειοδοτήσεις σε ποσοστό 30% επί των υπαρχουσών αδειών για το πρώτο εξάμηνο της απελευθέρωσης «για την ομαλή εξέλιξη της αγοράς». Αυτό, όμως, θα γίνει, μονάχα εάν το εγκρίνει η Τρόικα.

Θεωρητικά, εάν πραγματοποιηθεί το συγκεκριμένο σενάριο, τότε θα μπορούν να μπουν στην αγορά έως και 10.000 νέα ταξί, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Ο κ. Ραγκούσης θεώρησε, πάντως, απίθανο αυτό το ενδεχόμενο, καθώς αυτό, εάν κάθε νέο όχημα κλάσης Euro 5 κοστίζει 50.000, θα συνεπαγόταν συνολική επένδυση μισού δισ. στον κλάδο των ταξί, κάτι που δεν φαντάζει εφικτό.

H συγκεκριμένη ρήτρα για τις νέες άδειες τελεί υπό την αίρεση των δανειστών, διότι το ερώτημα είναι «ποιοι θα τις πάρουν», όπως τόνισε ο υπουργός. Έτσι, εάν εγκριθεί από τους δανειστές, προτεραιότητα θα λάβουν οι μακροχρόνια άνεργοι που δεν επιδοτούνται από τον ΟΑΕΔ και έχουν ετήσιο εισόδημα κάτω των 8.000 ευρώ. «Αυτό είναι θέμα 24ωρων» είπε ο κ. Ραγκούσης.

Αντισταθμιστικά οφέλη
Ακόμη, αλλάζει η αρχική σύνθεση της Επιστημονικής Επιτροπής που θα παρακολουθεί την αδειοδότηση των ΕΔΧ, καθώς τις αρμόδιες διευθύνσεις του υπουργείου Υποδομών θα συνεπικουρούν το Ινστιτούτο Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), καθώς και το Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ) και το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), δηλαδή οι δύο φορείς που έχουν εκπονήσει και τις βασικές μελέτες για την απελευθέρωση των επαγγελμάτων.

Η Επιτροπή θα γνωμοδοτήσει μετά το πρώτο εξάμηνο εφαρμογής του νόμου για τη ροή αδειοδότησης και τις επιπτώσεις στην κυκλοφορία και το περιβάλλον, ενώ θα καταθέτει έκθεση στο υπουργείο και τη Βουλή κάθε Ιανουάριο.

Σε ό,τι αφορά τα «αντισταθμιστικά», αυτά θα είναι φορολογικές ελαφρύνσεις, που θα καθοριστούν στο φορολογικό νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών, η ένταξη των ταξιτζήδων στο ΕΣΠΑ και η φορολογική απόσβεση της αξίας της άδειας όσων την αγόρασαν «μαύρα» από τις μάντρες, που θα χρηματοδοτηθεί από πρόστιμα. Επίσης, όσοι έχουν μισή άδεια θα λάβουν ολόκληρη νέα.

Ακόμη, ο κ. Ραγκούσης τόνισε ότι τα κράτος θα δίνει δωρεάν άδεια και στα παιδιά όσων ήταν ιδιοκτήτες ταξί έως τις 2 Ιουλίου 2011. Επίσης, ανέφερε ότι το παράβολο στα δίκυκλα Μοτοταξί θα είναι χαμηλότερο, ενώ θα επιτρέπεται τελικά μία άδεια ταξί για κάθε φυσικό πρόσωπο.

Επίσης, μπαίνει περιορισμός στις δέκα άδειες ανά εταιρία και κάθε επιχείρηση που θέλει περισσότερες άδειες, θα πρέπει να εξασφαλίσει τη σύμφωνη γνώμη της Επιτροπής Ανταγωνισμού.

Ο κ. Ραγκούσης επανέλαβε την πρόθεσή του για μείωση του κομίστρου κατά 20%, η οποία θα γίνει παράλληλα με την εφαρμογή του νέου νόμου, όπως είπε.

Το παράβολο των ΦΔΧ και των ΕΔΧ δεν θα είναι μεγαλύτερο των 5.000 ευρώ, κατόπιν αιτήματος της Τρόικας, η οποία ζήτησε να μειωθεί το κόστος του παραβόλου, που προβλεπόταν στο αρχικό σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών να είναι μεταξύ 15.000 και 40.000 ευρώ.

Επίσης, για τα ταξί θα προβλέπεται ελάχιστο μήκος μεταξονίου 2,55 μέτρων.

Τι αλλάζει στα Φορτηγά
Για τα φορτηγά, οι μεταβατικές διατάξεις του υφιστάμενου νόμου σταματούν την 1η Ιανουαρίου 2012 και παύεται το αυξημένο κόστος της εισφοράς, η διατήρηση των χωρικών κατηγοριών και οι περιορισμοί της κατηγορίας φόρτου.

Δικαίωμα κατοχής άδειας δεν θα έχουν μόνο ΕΠΕ ή ΑΕ, αλλά και φυσικά πρόσωπα. Επίσης, θα παρέχεται το δικαίωμα ελεύθερης μετατροπής του φόρτου από κοινό σε ειδικό και αντίστροφα, ενώ καταργούνται οι χωρικές διαφοροποιήσεις (νομαρχιακά, εθνικά, διεθνή), αλλά και οι περιορισμοί στον αριθμό των ρυμουλκούμενων οχημάτων.

Πάντως, ο υπουργός Υποδομών συμπλήρωσε ότι εάν οι ιδιοκτήτες φορτηγών ζητήσουν άδειες και για τα παιδιά τους, αυτές θα τους δοθούν.

«Ο λαϊκισμός έχει χρώμα κίτρινο»

«Μέχρι τώρα γνωρίζαμε τι εστί κίτρινη δημοσιογραφία. Ο λαϊκισμός απέκτησε χρώμα: Το κίτρινο. Μάθαμε τι σημαίνει κίτρινη αντιπολίτευση». Έτσι, σχολίασε ο υπουργός Υποδομών τη συνάντηση του πρόεδρου της ΝΔ, κ. Α. Σαμαρά και του πρόεδρου του ΣΑΤΑ, κ. Ευθ. Λυμπερόπουλου, χαρακτηρίζοντάς την ως «το αποκορύφωμα μίας πολιτικής στάσης».

Επίσης, ο κ. Ραγκούσης χαρακτήρισε ως «ακατανόητη» την παρέμβαση που έκανε την Τρίτη για τα ταξί ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ, κ. Γ. Καρατζαφέρης και τόνισε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υποστηρίζει την απελευθέρωση των επαγγελμάτων στην Ελλάδα, υπογραμμίζοντας ότι η Τρόικα έχει τοποθετηθεί θετικά για το ίδιο ζήτημα.

«Στόχος του η εξόντωση του ταξί»
«Μετά και την σημερινή παράσταση του Γιάννη Ραγκούση στο «θέατρο σκιών» (κάποιοι το ονομάζουν ακόμη υπουργικό συμβούλιο) επιβεβαιώθηκε για μια ακόμη φορά ότι πρόθεση της κυβέρνησης και των υπουργών της είναι η καταρράκωση κάθε επαγγελματικού κλάδου. Ο κ. Ραγκούσης άλλαξε λίγο το σενάριο ωστόσο η σκηνοθεσία παρέμεινε ίδια και απαράλλακτη . Στόχος είναι η ολοκληρωτική εξόντωση του κλάδου των ταξί» αναφέρεται στην ανακοίνωση του ΣΑΤΑ.
«Λέμε όχι στην εξόντωση που μας ετοιμάζει. Λέμε όχι στην παράδοση του ταξί στα μεγάλα συμφέροντα. Είμαστε έτοιμοι να αγωνιστούμε μέχρι ο υπουργός να πετάξει στο καλάθι των αχρήστων αυτό που για κείνον είναι νομοσχέδιο και για μας ταφόπλακα» σημειώνεται.
«Την Παρασκευή ανακοινώνουμε 24ωρη απεργία και συγκέντρωση στα γραφεία του ΣΑΤΑ στις 10 το πρωί. Θα ακολουθήσει πορεία διαμαρτυρίας προς το υπουργείο Οικονομικών» καταλήγει η ανακοίνωση.