Επιχειρηματικές συμφωνίες, πολλά υποσχόμενες επαφές και αναστροφή του κακού κλίματος της Ελλάδας στο εξωτερικό έφερε η πρώτη οργανωμένη παρουσία των ελληνικών επιχειρήσεων κινητών εφαρμογών, μέσα από το εθνικό περίπτερο στο World Mobile Congress της Βαρκελώνης, που πραγματοποιήθηκε από τις 25 ως τις 28 Φεβρουαρίου στην καταλανική πρωτεύουσα.

Η ελληνική παρουσία αποτέλεσε «καρπό» των προσπαθειών του Συνδέσμου Εταιρειών Κινητών Εφαρμογών Ελλάδος (ΣΕΚΕΕ), στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Σynergies, στην οποία συμμετέχουν πέντε ενώσεις καινοτομικών και εξωστρεφών κλάδων της ελληνικής οικονομίας (κινητές εφαρμογές, μικροηλεκτρονική, βιοϊατρική τεχνολογία, αεροδιαστημική και νεοφυείς επιχειρήσεις).
Το ελληνικό περίπτερο προκάλεσε το έντονο ενδιαφέρον για χιλιάδες επισκέπτες της διεθνούς έκθεσης και έφερε σε επαφή μικρομεσαίες και μεσαίες επιχειρήσεις ψηφιακών εφαρμογών από τη χώρα μας με πιθανούς συνεργάτες από όλον τον κόσμο. Επρόκειτο άλλωστε, όπως αναφέρουν στελέχη της ελληνικής αποστολής, για μια μοναδική ευκαιρία που δεν παρουσιάζεται εύκολα στη μεγαλύτερη «γιορτή» της κινητής τηλεφωνίας στον πλανήτη. Μάλιστα, η ελληνική αποστολή κέρασε ρακί, μαστίχα, παξιμαδάκια, ελιές και κρητική γραβιέρα τους επισκέπτες.
Ανέπαφες συναλλαγές


Ιδιαίτερα ικανοποιημένοι ήταν την Παρασκευή οι άνθρωποι της Hotech, μιας ελληνικής εταιρείας που παράγει τεχνολογία για ανέπαφες συναλλαγές (NFC). Μάλιστα, χαρακτηριστικό παράδειγμα της τεχνογνωσίας της Hotech ήταν η εφαρμογή που χρησιμοποιήθηκε για την ηλεκτρονική διαχείριση και καταχώριση των χιλιάδων επισκεπτών της διεθνούς έκθεσης από τους διοργανωτές, γεγονός που δεν έμεινε ασχολίαστο από τις άμεσα ενδιαφερόμενες ξένες επιχειρήσεις. Μάλιστα η εταιρεία συμμετείχε στη Βαρκελώνη σε διεθνή διαγωνισμό για το NFC, που αποτελούσε ένα από τα κεντρικά θέματα της διοργάνωσης, καθώς η παγκόσμια βιομηχανία τηλεπικοινωνιών και πληροφορικής προβλέπει από την εν λόγω τεχνολογία επανάσταση στις συναλλαγές.
Χρήσιμες επαφές με μεγάλες εταιρείες των επικοινωνιών έκανε και η Warpl, ένα δυναμικό ελληνικό start up που δραστηριοποιείται στο mobile marketing και πρόσφατα «σήκωσε» 500.000 ευρώ από ιδιώτες επενδυτές για την ανάπτυξή του.
Η Regate, η οποία παράγει σύγχρονες ψηφιακές λύσεις για την εφοδιαστική αλυσίδα, άνοιξε διαύλους συνεργασίας με επιχειρήσεις του μεσογειακού χώρου, και μάλιστα τα πρώτα σημάδια είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά.
Κινητικότητα είδαν και οι άνθρωποι της Cytech, η οποία παράγει λογισμικό για εκστρατείες μάρκετινγκ και απευθύνεται στη χονδρική αγορά, καθώς διαπίστωσε ενδιαφέρον από τους επισκέπτες.
Παράλληλα ικανοποιημένα δήλωναν την Παρασκευή τα στελέχη της Telenavis, η οποία παράγει λογισμικό γεωχωρικών πληροφοριών και ήδη εξάγει σε Ουκρανία και Αίγυπτο, αφού ήλθε σε επαφή με ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις από το εξωτερικό.
Παράλληλα πολλά υποσχόμενες επαφές έκαναν οι Noveltech, M-STAT και Vidavo, οι οποίες δημιουργούν ψηφιακές εφαρμογές για τουρισμό, ψηφιακή επικοινωνία και Υγεία αντίστοιχα.
Η Viva έκανε την αρχή


Η Viva –γνωστή στους καταναλωτές για τις πωλήσεις εισιτηρίων –ξεκινά την επέκτασή της στην Ισπανία με το «ηλεκτρονικό πορτοφόλι» (Viva Wallet). Η έναρξη λειτουργίας της εφαρμογής στην Ισπανία εκτιμάται ότι θα γίνει μέσα στους επόμενους μήνες.
Πρόκειται για μια σύγχρονη εφαρμογή, που ουσιαστικά περνάει όλο το «πορτοφόλι» (πληρωμές, τραπεζικές συναλλαγές, λογαριασμοί, αγορές, ακόμη και ταξί) στο κινητό του χρήστη.

Tα κέρδη των μεγάλων

Η εισηγμένη στο χρηματιστήριο ΑΙΜ του Λονδίνου, GLOBO, η οποία είχε δικό της περίπτερο, ανακοίνωσε στη Βαρκελώνη την υπογραφή συμφωνίας με την Ingram Micro, η οποία αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους διανομείς λύσεων πληροφορικής στον πλανήτη. Σύμφωνα με τη συμφωνία, η δεύτερη θα ξεκινήσει τη διάθεση στη Βόρεια Αμερική του προϊόντος της Globo, Go!Enterprise – Enterprise Mobility in a Box. Πρόκειται για μία εταιρική λύση που επιτρέπει σε εταιρίες να διαχερίζονται τις δικές τους επιχειρηματικές εφαρμογές έως και σε 150 συσκευές.

Παράλληλα, η UPSTREAM, μία από τις μεγαλύτερες εταιρίες mobile marketing στον κόσμο επέλεξε να τοποθετηθεί σε διαφορετικό επίπεδο, χορηγώντας το κορυφαίο γεγονός του συνεδρίου: τη διάσκεψη των υπουργών επικοινωνιών και ανωτάτων στελεχών διεθνών επιχειρήσεων της ψηφιακής επικοινωνίας.

Μεγάλο ενδιαφέρον για τους επισκέπτες παρουσίασε το περίπτερο της RAYCAP, μίας ελληνικής εταιρίας, μοντέλου ανάπτυξης, η οποία έχει διεθνή παρουσία, παράγει καινοτόμα συστήματα προστασίας από καιρικά φαινόμενα σε μονάδα της Δράμας, και, μάλιστα ο Λευκός Οίκος και όλα τα μεγάλα αεροδρόμια του πλανήτη έχουν επιλέξει τα δικά της προϊόντα για αντικεραυνική προστασία.

Πολλή κίνηση είχε το περίπτερο της INTRACOM, η οποία στη Βαρκελώνη έθεσε ως αιχμή του δόρατος τις λύσεις που έχει αναπτύξει για την επεξεργασία μεγάλων δεδομένων, η οποία απευθύνεται σε τηλεπικοινωνιακούς παρόχους. Πρόκειται για τεχνολογία πρώτης γραμμής, για την οποία επενδύθηκαν αρκετά χρήματα και δούλεψαν ελληνικά «μυαλά» και η δίνει τη δυνατότητα στις εταιρίες να εισχωρήσουν βαθειά μέσα στο δίκτυό τους, να εντοπίσουν νέες πιθανές πηγές εσόδων και να επιτύχουν μείωση του κόστους.

Τη θέση της ως μία από τις μεγαλύτερες εταιρίες στον κόσμο στον διαδικτυακό μάρκετινγκ επιβεβαίωσε στη Βαρκελώνη η εισηγμένη στο χρηματιστήριο NASDAQ, Velti, η οποία ξεκίνησε από έλληνες. Παράλληλα, εντυπωσίασε η παρουσία της AMD Telecoms, η οποία προσφέρει υποδομή διαχείρισης και παγκόσμιας διασύνδεσης ψηφιακών υπηρεσιών, ενώ ισχυρή ήταν η παρουσία της InternetQ, μίας διεθνούς εταιρίας πληροφορικής που ξεκίνησε από την Ελλάδα και είχε την «τιμητική» της στα πάνελ του συνεδρίου.

Ραντεβού στη Βαρκελώνη και το 2014

Παράλληλα, ο ΣΕΚΕΕ υπέγραψε την Παρασκευή την επιστροφή της Ελλάδας στο World Mobile Congress του 2014, που θα πραγματοποιηθεί εκ νέου στη Βαρκελώνη. Παράλληλα, συζήτησε με τους φορείς της Καταλανικής πρωτεύουσας για την υπογραφή ενός πρωτοκόλλου συνεργασίας με τους φορείς της Καταλανικής πρωτεύουσας για μεταφορά mobile τεχνογνωσίας στην Αθήνα, καθώς υπάρχει πλήθος παραδειγμάτων από τους Καταλανούς, τα οποία μπορούν να υιοθετηθούν και από τη χώρα μας. Παράλληλα, εξετάζεται η παρουσία της Ελλάδας και στην παγκόσμια έκθεση κινητής τηλεφωνίας της Σαγκάης, που αποτελεί το μικρό «αδελφάκι» του World Mobile Congress της Βαρκελώνης.

Και η Πολωνία θέλει τον Γερμανό της

Στο πλαίσιο του World Mobile Congress, η διοίκηση της Play, της ταχύτερα αναπτυσσόμενης εταιρείας κινητής τηλεφωνίας στην Ευρώπη, η οποία ανήκει κατά το ήμισυ στον έλληνα επιχειρηματία κ. Πάνο Γερμανό, παρουσίασε εξαιρετικά οικονομικά αποτελέσματα, τα οποία δείχνουν ότι η εμπλοκή του ιδρυτή της Olympia Development στην πολωνική αγορά ήταν ιδιαίτερα επιτυχημένη.
Η Play κατέγραψε το 2012 ρυθμό ανάπτυξης 40%, μερίδιο αγοράς 16% και περίπου εννέα εκατομμύρια συνδρομητές. Επενδύοντας σε έξυπνα προγράμματα και υπηρεσίες η εταιρεία αύξησε τον κύκλο εργασιών στα 820 εκατ. ευρώ, επιτυγχάνοντας αύξηση κατά 28,5% σε σχέση με την περασμένη χρονιά.
Μάλιστα τα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων κέρδη (EBITDA) αυξήθηκαν κατά 40%, φθάνοντας τα 290 εκατ. ευρώ από 210 εκατ. ευρώ την περασμένη χρονιά. Επίσης αξίζει να σημειωθεί η κατακόρυφη ανάπτυξη των εταιρικών πελατών, οι οποίοι αυξήθηκαν κατά 107%, ξεπερνώντας τα 1,1 εκατομμύρια το 2012.
Ενας από τους σημαντικότερους λόγους αυτής της επιτυχίας ήταν το πρόγραμμα Formula 4.0, χάρη στο οποίο η εταιρεία κέρδισε περίπου 800.000 συνδρομητές. Δεν είναι τυχαίο, σημειώνει η επιχείρηση, ότι επτά στους δέκα συνδρομητές στην Πολωνία που αποφασίζουν να αλλάξουν πάροχο πηγαίνουν στην Play.
Σύμφωνα με την Olympia Development, η καλή πορεία της Play θα επιτρέψει στον όμιλο να επενδύσει περαιτέρω κεφάλαια στην ελληνική αγορά.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ