Στα σκαριά αυστηροποίηση του ΚΟΚ

Ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης για την οδική ασφάλεια με χρηματοδότηση της ΕΤΕπ - Νομοθετική ρύθμιση για τις ευθύνες σε περίπτωση διακοπής κυκλοφορίας στο οδικό δίκτυο

Στο τελικό στάδιο επεξεργασίας βρίσκεται το ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την οδική ασφάλεια, όπως προανήγγειλε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Αχ. Καραμανλής. Το σχέδιο, για το οποίο έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, θα συνοδεύεται και από νομοθετική ρύθμιση, η οποία όπως έχει ήδη εξαγγελθεί θα περιλαμβάνει κυρώσεις για περιπτώσεις διακοπής κυκλοφορίας στο εθνικό οδικό δίκτυο.

Η πρωτοβουλία της κυβέρνησης έρχεται μετά την μεγάλη ταλαιπωρία των οδηγών μέσα στις γιορτές των Χριστουγέννων, που εξαιτίας της χιονόπτωσης αλλά και λανθασμένων χειρισμών η χώρα κόπηκε στα δύο λόγω της διακοπής κυκλοφορίας στην Αθηνών – Λαμίας.

Πρόκειται για μια ρύθμιση που στόχο έχει τη δημιουργία ενός πλαισίου εξακρίβωσης των αιτιών και καταλογισμού τυχόν ευθυνών σε περιπτώσεις σοβαρής διατάραξης ή και διακοπής της κυκλοφορίας στα εθνικά οδικά δίκτυα της χώρας.

Αυστηροποίηση του ΚΟΚ

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση της βουλευτού Α’ Αθηνών, κυρίας Φωτεινής Πιπιλή, για την αυστηροποίηση των ποινών στις παραβάσεις των οδηγών στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) τόνισε πως η σχετική νομοθεσία έχει ήδη αυστηροποιηθεί και πλέον οι παραβάτες τιμωρούνται με αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας και της άδειας οδήγησης για εξήντα (60) ημέρες.

Συμπλήρωσε δε πως βρίσκεται σε ανοιχτή επικοινωνία με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη τόσο για την επιπλέον αυστηροποίηση του ΚΟΚ, όσο και για τη διασφάλιση της επιβολής κυρώσεων, υπογραμμίζοντας ότι το ζήτημα δεν είναι μόνο η επιβολή προστίμων, αλλά κυρίως η εφαρμογή του νόμου και οι διαρκείς έλεγχοι.

Ανέφερε επίσης πως η αυστηρή εφαρμογή του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας αποτελεί δέσμευση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη γιατί, όπως σημείωσε, «είναι αδιανόητο να θρηνούμε τόσους ανθρώπους στην άσφαλτο».

Παράλληλα, υπογράμμισε πως απαιτείται αλλαγή της κυκλοφοριακής συνείδησης των Ελλήνων πολιτών κάτι το οποίο όπως είπε δεν είναι εύκολο και θα πρέπει να συνοδεύεται από ένα αυστηρό και διαρκές πλαίσιο επιτήρησης της εφαρμογής του θεσμικού πλαισίου. Σημείωσε χαρακτηριστικά πως «είμαστε η μόνη χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στα Βαλκάνια που τους χειμερινούς μήνες χρησιμοποιούμε αντιολισθητικές αλυσίδες και όχι χιονολάστιχα» επισημαίνοντας ότι η χρήση αλυσίδων δημιουργεί πολλά προβλήματα.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.