Επίσης, τα πετρελαιοκίνητα επιβατικά αυτοκίνητα συνεχίζουν να αποτελούν την πρώτη επιλογή στις προτιμήσεις των καταναλωτών έναντι των βενζινοκίνητων (55% των καινούργιων είναι ντίζελ), ενώ εννιά στα δέκα αυτοκίνητα που πρωτοκυκλοφορούν είναι έως και 1.600 κ.εκ. Ανοδική είναι η πορεία των SUV μοντέλων αλλά και των μεσαίων, με το Nissan Qashqai να συνεχίζει να κλέβει τις προτιμήσεις των υποψήφιων αγοραστών. Αφαντες από τις ταξινομήσεις των πωλήσεων είναι οι κατηγορίες των πολυτελών μοντέλων, με τις λιμουζίνες να αγγίζουν ούτε το 1% επί του συνόλου των πωλήσεων. Ισχνή είναι και η παρουσία των μεσαίων οικογενειακών (όπως το VW Passat ή η BMW 3) που πλέον ανήκουν σε μια κατηγορία την οποίας η δυναμική δεν ξεπερνάει το 5% (πριν από μερικά χρόνια η κατηγορία των μεσαίων premium μοντέλων ξεπερνούσε το 35%). Και όλα αυτά σε μια αγορά που στηρίζεται στις εταιρικές πωλήσεις (μακροχρόνιες μισθώσεις) και στον τουρισμό.
Και όσοι έχετε την απορία πώς αγοράζουν οι έλληνες υποψήφιοι αγοραστές ένα καινούργιο αυτοκίνητο –τη στιγμή που οι τράπεζες περνούν από κόσκινο τα χρηματοδοτικά για την αγορά ΙΧ –όπως μου ανέφερε στέλεχος γερμανικής αντιπροσωπείας, οκτώ στους δέκα (όσοι έχουν απομείνει στη λιανική αγορά) αποκτούν δικό τους αυτοκίνητο μόνο με μετρητά ή μέσω ebanking! Το γεγονός ότι η αγορά έχει καταβαραθρωθεί –με απώλειες σε θέσεις εργασίας κ.ά. –έχει και άλλες επιπτώσεις. Τη γήρανση του στόλου των αυτοκινήτων, με οχήματα που πλέον είναι ακατάλληλα να κυκλοφορούν, παρουσιάζοντας σοβαρές ελλείψεις σε συστήματα ασφαλείας και ένα φορολογικό πλαίσιο που «στραγγαλίζει» ακόμη και την υγιή αγορά αυτοκινήτου.
Στο σημερινό autohub οδηγούμε την πιο ενδιαφέρουσα έκδοση του νέου Renault Megane, την πετρελαιοκίνητη εκδοχή που κλέβει την παράσταση με τις οικονομικές επιδόσεις, καθώς είναι ταλαντούχο σε χώρους και εξοπλισμό, και το Nissan Pulsar με τον τούρμπο κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ