Ανανεωμένο σε όλα σχεδόν τα επίπεδα συνεχίζει την πορεία του στην ελληνική αγορά το Juke, προσθέτοντας στα ως σήμερα γνωστά χαρακτηριστικά του στοιχεία όπως οι αποδοτικότεροι κινητήρες, οι δυνατότητες εξατομίκευσης και οι σύγχρονες εφαρμογές ενεργητικής ασφάλειας.
Παρά το γεγονός ότι το Juke μετρά ήδη πέντε χρόνια στους ευρωπαϊκούς δρόμους, εξακολουθεί να αποτελεί ό,τι πιο «φρέσκο» έχει να παρουσιάσει σε επίπεδο σχεδιασμού η συγκεκριμένη κατηγορία.
Αλλωστε το άκρως δυναμικό παρουσιαστικό του δεν απέχει από τον τρόπο με τον οποίο το ιαπωνικό crossover αντιλαμβάνεται την παρουσία του στην άσφαλτο. Το εξαιρετικά ζυγισμένο σασί «μηδενίζει» την απόσταση που χωρίζει τις επιφάνειες του αμαξώματος από το έδαφος διεκδικώντας το 100% των δυνατοτήτων των μηχανικών συνόλων με τα οποία εφοδιάζεται. Ανάμεσα σε αυτά τον πρώτο λόγο έχει ο πετρελαιοκινητήρας των 1,5 λίτρων, καθώς με τους 110 ίππους και 260 Nm ροπής υπηρετεί ιδανικά τον πολυδιάστατο ρόλο ενός «μικρού» SUV. Αξιόπιστες λύσεις είναι ικανός να προσφέρει και ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης χωρητικότητας 1,2 λίτρων εξασφαλίζοντας 115 ίππους και 190 Nm ροπής.
Αξιοσημείωτες επιδόσεις αλλά και τετρακίνηση προσφέρει με τη σειρά της η κορυφαία έκδοση του Juke, για την κίνηση της οποίας φροντίζει ένας ακόμη turbo βενζινοκινητήρας, χωρητικότητας 1,6 λίτρων και απόδοσης 190 ίππων. Η ενίσχυση της πρακτικότητας στον θάλαμο επιβατών, όπως αυτή περιγράφεται από την αύξηση του χώρου αποσκευών κατά 40%, αποτελεί ένα ακόμη κερδισμένο στοίχημα για την ανανεωμένη εκδοχή του Juke, από την οποία δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι τεχνολογίες του Safety Shield, όπως και το επικαιροποιημένο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας NissanConnect.
Το «μικρό» crossover της Peugeot διαθέτει τις σωστές διαστάσεις, έναν εξαιρετικά αποδοτικό κινητήρα diesel και το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης που του επιτρέπει να πατά στο χώμα και στη λάσπη.
Σε νέο ρόλο, το Vitara δεν ξεχωρίζει για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του. Το σύστημα τετρακίνησης, όπως και το αυτόματο κιβώτιο των έξι σχέσεων, συνδυάζεται τόσο με τον κινητήρα βενζίνης όσο και με τον κινητήρα diesel των 1,6 λίτρων.
Renault Captur 1.5 dCi Κινητήρας: 1.461 κ.εκ., 90 ίπποι Κατανάλωση: 3,6 λίτρα Ρύποι: 95 γραμ.CO2 / χλμ. Τιμή από: €16.800
Το Captur βασίζεται πάνω στο Clio, συνεπώς η γκάμα του προσφέρει υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες βενζίνης και diesel καθώς και τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε μηχανικό και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Η κορεατική φίρμα επιστρέφει στο προσκήνιο με το πρώτο αστικών διαστάσεων crossover της ιστορίας της. Η παρουσία δικίνητων και τετρακίνητων εκδόσεων και οι ανταγωνιστικές τιμές καθιστούν το Tivoli μια ενδιαφέρουσα πρόταση.
Ερχεται τον Δεκέμβριο
Honda ΗR-V
Η επιστροφή του ΗR-V στην γκάμα της Honda σηματοδοτεί τη δραστηριοποίηση της ιαπωνικής φίρμας στην κατηγορία των crossover πόλης. Αφετηρία για το HR-V αποτελεί το επίσης νέο Jazz, γεγονός που δικαιολογεί την ταύτιση των περισσότερων μηχανικών μερών καθώς και τη θεαματική ευελιξία που χαρακτηρίζει τον πενταθέσιο θάλαμο επιβατών και τον χώρο αποσκευών, με τον τελευταίο να ξεκινά από τα 470 λίτρα.
Απουσία συστήματος τετρακίνησης, η αυξημένη απόσταση που διατηρεί το αμάξωμα από το έδαφος διαμορφώνει τις μάλλον περιορισμένες εκτός δρόμου δυνατότητες μιας πρότασης που ποτέ δεν έκρυψε τη συμπάθειά της στην άσφαλτο.
Για τον ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,5 λίτρων και απόδοσης 130 ίππων, η ιαπωνική φίρμα προσφέρει, ως εναλλακτική του μηχανικού κιβωτίου των έξι ταχυτήτων, μια αυτόματη μονάδα συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT), που μεταξύ άλλων υπόσχεται ακόμη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Με 120 ίππους και 300 Nm ροπής, ο γνώριμος από την παρουσία του στα μεγαλύτερα Civic και CR-V κινητήρας diesel των 1,6 λίτρων κινεί με ακόμη μεγαλύτερη ευκολία και αποδοτικότητα τα περίπου 1.300 κιλά του HR-V αποτελώντας για το συγκεκριμένο μοντέλο την προφανή επιλογή. Η τιμή της έκδοσης diesel ξεκινά από τα 25.070 ευρώ, ενώ για την απόκτηση του βενζινοκίνητου HR-V αρκούν τα 21.070 ευρώ.