O τίτλος “Chevalier” τελευταίας ταινίας της Αθηνάς Ραχήλ Τσαγγάρη, ορίζει ένα παιχνίδι. Ένα πολύ παράξενο παιχνίδι που αφορά αποκλειστικά άντρες. Εξι για την ακρίβεια, πλούσιοι όλοι τους αλλά εντελώς διαφορετικοί χαρακτήρες. Βρίσκονται πάνω στο σκάφος ενός από αυτούς (το πλήρωμα του οποίου είναι τρεις άντρες) όπου κάποια στιγμή αποφασίζουν να παίξουν ένα παιχνίδι: ο καθένας θα βαθμολογεί τον άλλο για οτιδήποτε κάνει. Οσο για το έπαθλο, είναι όντως ένα δαχτυλίδι «Chevalier».
Που θα μπορούσε να καταλήξει αυτή η ιδέα;
Οι ήρωες θα κάνουν τα πάντα για να επηρεάσουν τους αντιπάλους τους και να ξεμπαρκάρουν με το πολυπόθητο δαχτυλίδι. Εφηβικός ενθουσιασμός, εμμονή για την νίκη, μια σταδιακή «απογύμνωση» με έξυπνους διαλόγους και καυστικές διαθέσεις.
Το αποτέλεσμα, η ταινία (που το βράδυ της Τρίτης 10 Νοεμβρίου κάνει την πανελλήνια πρεμιέρα της στο Ολύμπιον στο πλαίσιο του φεστιβάλ κινηματογράφου Θεσσαλονίκης) είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα γυναικεία ματιά (της σκηνοθέτριας) πάνω στο ανδρικό φύλλο.
Βεβαίως, η ίδια η Τσαγγάρη λέει ότι το «Chevalier» είναι μια ματιά πάνω στον άνθρωπο. Μπορεί. Ως φυσικές παρουσίες πάντως, οι γυναίκες απουσιάζουν παντελώς από την ταινία _ακούμε απλώς κάποιες φωνές που προέρχονται από συσκευές. Ως εκεί.
«Ηταν μια ταινία αρκετά δύσκολη για να γίνει» είπε πριν από λίγο καιρό η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη σε μια συγκέντρωση ειδικά για τους δημοσιογράφους, παρόντων των έξι ηθοποιών που υποδύονται τους βασικούς ήρωες. «Ακριβώς επειδή όλη γυρίστηκε πάνω σε ένα σκάφος,, αναπόφευκτα προκλήθηκαν χωροταξικές δυσκολίες συν το ότι ήμασταν τόσοι πολλοί άνθρωποι μαζί. Η δουλειά έπρεπε να γίνει οικογενειακά.»
Η πρόσβαση στο σκάφος που βρισκόταν στην Μαρίνα του Φαλήρου ήταν εύκολη και άμεση και το γεγονός ότι όλες οι πρόβες έγιναν εκεί βόλεψε την κατάσταση. «Το σενάριο ήταν ένας χάρτης» είπε η σκηνοθέτρια, «γιατί τόσο ο τρόπος με τον οποίο γράφω εγώ, τόσο ο τρόπος με τον οποίο γράφει ο Ευθύμη Φιλίππου («Κυνόδοντας», «Αστακός») δεν έχει σχέση με την περιγραφή χαρακτήρων και σκηνών.»
Το κάστινγκ διάρκεσε οκτώ περίπου μήνες, η σκηνοθέτρια είδε πάρα πολύ κόσμο προτού καταλήξει στα πρόσωπα των Γιώργου Κέντρου, Γιώργου Πυρπασόπουλου, Βαγγέλη Μουρίκη, Πάνου Κορώνη, Μάκη Παπαδημητρίου και σε έναν ρόλο- έκπληξη, Σάκη Ρουβά.
Ενας από τους λόγους για τους οποίου η διαδικασία επιλογής των ηθοποιών πήρε τόσο πολύ ήταν η δέσμευση της Τσαγγάρη στην Τσεχία όπου γύριζε την σειρά «Βοργίες». Ανεξαρτήτως ταλέντου πάντως, η ίδια είπε ότι την ενδιέφεραν οι προσωπικότητες των ηθοποιών που θα αναλάμβαναν τους ήρωες . Γι’ αυτό και η διαδικασία με κάποιους που δεν ηγνώριζε εκ των προτέρων ήταν η συζήτηση όχι επί του συγκεκριμένου θέματος αλλά γενικώς. Με τον Γιώργο Πυρπασόπουλο π.χ. μίλησαν για σέρφινγκ.
Μέχρι σήμερα πάντως, η ταινία σε διεθνές επίπεδο τα πηγαίνει πολύ καλά. Μετά την παγκόσμια πρεμιέρα του στο 68ο Διεθνές Φεστιβάλ του Λοκάρνο τον Αυγουστο, προβλήθηκε στο Φεστιβάλ του Τορόντο (ενότητα Contemporary World Cinema) και στο διαγωνιστικό τμήμα του 59ου Φεστιβάλ του Λονδίνου όπου απέσπασε το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας Επίσης στο 21ο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ του Σαράγεβο τον Αύγουστο απέσπασε Ειδική Μνεία για τη Σκηνοθεσία και το Βραβείο Ανδρικής Ερμηνείας για το βασικό ανδρικό cast.
Στην Ελλάδα διανέμεται την Πέμπτη 26 Νοεμβρίου από την Feelgood Entertainment.
