Όταν η Σαρλίζ Θερόν ήταν ακόμα παιδί, οι ταινίες «Mad Max» του Τζορτζ Μίλερ την ενθουσίαζαν. Τις έβρισκε «καθηλωτικές» αλλά και πολύ «φοβιστικές». Εξακολουθεί να νιώθει έτσι, μόνον που τώρα είναι και η ίδια κομμάτι τους. Γιατί σίγουρα η Θερόν δεν θα μπορούσε να διανοηθεί ποτέ ότι θα έπαιζε κάποτε στην τέταρτη ταινία της κινηματογραφικής σειράς «Mad Max» τον «Δρόμο της οργής», που έκανε μια εντυπωσιακή πρεμιέρα την Πέμπτη στο 68ο φεστιβάλ των Καννών (η ταινία προβάλλεται από σήμερα και στις ελληνικές αίθουσες).
Κρίνοντας από τα όσα είπαν ο Τζορτζ Μίλερ και οι συντελεστές της ταινίες (ανάμεσά τους ο καινούργιος Μax Τόμ Χαρντι που πήρε την θέσην του πρωτου διδάξαντα Μελ Γκίμπσον), η εμπειρία των γυρισμάτων του «Δρόμου της οργής» ήταν κάτι το μοναδικό. Οντως. Πρόκειται για μια ταινία διαρκώς στην κίνηση και που δεν σταματά ποτέ και πουθενά, μια ταινία στην οποία κάθε ήχος βρίσκεται στη διαπασών, μια ταινία που δεν έχει οίκτο. Αυτός άλλωστε ήταν ο στόχος του ελληνικής καταγωγής Μίλερ: «Ηθελα να προσφέρω στον θεατή μια εμπειρία όπου δεν θα χρειάζονταν υπότιτλοι γιατί δεν θα υπήρχε ο χρόνος για να προλάβουν να τους διαβάσουν!» είπε το μεσημέρι της Πέμπτης 14 Μαΐου μιλώντας στους δημοσιογράφους.
Με έντονα χρώματα και αρκετή σέπια, ο Μίλερ φτιάχνει ξανά τον μετα αποκαλυπτικό, καταστραμμένο κόσμο των προηγούμενων «Mad Max» και στην ουσία -όπως άλλωστε ανέφερε ο ίδιος- αφηγείται «ένα ακόμα επεισόδιο από την πορεία του Μαξ», του πρώην αστυνομικού που μετατράπηκε σε περιπλανώμενο τυχοδιώκτη από τότε που δολοφόνοι της ασφάλτου σκότωσαν την γυναίκα και το παιδί του (στην πρώτη ταινία).
Βεβαίως, πίσω από την βιτρίνα της ξεκάθαρης περιπέτειας υπάρχουν στοιχεία που δίνουν βαθύτερες διαστάσεις σε όλες τις ταινίες «Mad Max». Γιατί ο κόσμος έφτασε σε αυτό το σημείο; Τι μεσολάβησε και επήλθε μια τόσο μεγάλη οικολογική καταστροφή που είχε ως αποτέλεσμα μια επιστροφή του ανθρώπου στην πρωτόγονη φύση του, με την μόνη διαφορά ότι τώρα υπάρχουν βενζινοκίνητα οχήματα;
Ερωτήματα όπως τα παραπάνω ανέκαθεν απασχολούσαν τον Μίλερ αλλά και την Σαρλίζ Θερόν η οποία στην ταινία υποδύεται μια δυναμική μονόχειρα η οποία έχει αναλάβει το δύσκολο έργο της μεταφοράς μιας ομάδας νεαρών γυναικών στην Πράσινη Γη με τις Πολλές Μητέρες, εκεί που υπάρχει ακόμη ελπίδα για έναν καλύτερο κόσμο.
«Ανέκαθεν θεωρούσα ότι οι ταινίες Mad Max ξεπερνούσαν το πρώτο επίπεδο» είπε η Νοτιοαφρικανή Θερόν. «Μιλούν για το μέλλον αλλά τελικά μήπως το μέλλον είναι εδώ; Η υπερθέρμανση του πλανήτη, το λιώσιμο των πάγων, το γεγονός ότι σε πολλά σημεία της υφηλίου το νερό είναι δυσεύρετο, η παράνοια των ηγετών και γενικότερα της εξουσίας που πολύ συχνά τίθεται εκτός ελέγχου. Όλα αυτά δεν είναι θέματα που βλέπουμε διαρκώς μπροστά μας;»
