nanonews

200 και πλέον χρόνια μελετούν οι επιστήμονες τα απολιθώματα των σκαθαριών ή κολεοπτέρων στην επιστημονική γλώσσα.

nanonews
200 και πλέον χρόνια μελετούν οι επιστήμονες τα απολιθώματα των σκαθαριών ή κολεοπτέρων στην επιστημονική γλώσσα.

221
μοναδικές θέσεις με απολιθώματα κολεοπτέρων μελετήθηκαν ώστε να συγκριθούν τα αρχαία με τα σημερινά είδη.
5.553 διαφορετικά είδη αρχαίων κολεοπτέρων εντοπίστηκαν, η πλειονότητα των οποίων υπάρχει και σήμερα!
«Κεντήματα» ευγενή
Μια άγκυρα στην αριστερή πλάτη μιας αυτοκράτειρας. Ενα τατουάζ που ποτέ δεν είδε ο πολύς κόσμος βρισκόταν για πάντα κεντημένο στην πλάτη της Ελισάβετ της Αυστρίας (1837-1898), της γνωστής και ως Σίσσυς, και μάλιστα λέγεται πως είχε γίνει σε καπηλειό κάποιου ελληνικού λιμανιού! Ανθρωπολόγοι στο Πανεπιστήμιο της Βιέννης πιστεύουν ότι, αντίθετα με το σήμερα όπου ο καθένας μπορεί να κεντήσει στο δέρμα του κάποιο σημάδι, την πολύ παλαιότερη εποχή, ακόμη και προ Χριστού, ήταν ένδειξη ευγενούς καταγωγής. Και αναφέρουν το παράδειγμα της «κυρίας των Πάγων» (Eisfrau), της μούμιας που βρήκαν ρώσοι ανθρωπολόγοι στην Αλταϊκή οροσειρά. Χρονολογείται γύρω στο 500 π.Χ., ήταν σκυθικής καταγωγής και, διατηρημένη καλά όπως ήταν εξαιτίας των χαμηλών θερμοκρασιών, φαίνεται να είναι γεμάτη από στικτές παραστάσεις από ψηλά στα χέρια ως τις άκρες των δαχτύλων.

Χαζή ερώτηση
To ύψος της τρύπας από όπου μπαίνει το νερό συμβάλλει στην ταχύτητα βύθισης ενός πλοίου;

Ας πούμε πρώτα στα γρήγορα γιατί βυθίζεται ένα πλοίο όταν παίρνει νερό. Δεν βυθίζεται και συνεχίζει να (επι)πλέει όταν η διαίρεση της μάζας του με όλα μέσα, από κατάρτια, που λέει ο λόγος, και φουγάρα ως την καρίνα, διά του όγκου του δίνει αποτέλεσμα μικρότερο από το ένα. Οταν το πλοίο αρχίσει να παίρνει νερό, το πηλίκον αυτής της διαίρεσης αρχίζει να πηγαίνει προς τη μονάδα γιατί ο αέρας στο εσωτερικό του αντικαθίσταται με νερό. Η ταχύτητα εισροής του νερού στο πλοίο εξαρτάται από το ύψος της εισόδου. Οσο πιο χαμηλά στο πλοίο τόσο μεγαλύτερη είναι η πίεση άρα και η ορμή, δηλαδή ο συνδυασμός μάζας και ταχύτητας του νερού. Κατά συνέπεια, πράγματι παίζει ρόλο η θέση του ανοίγματος από όπου θα εισέλθει το νερό σε ένα πλοίο για την ταχύτητα με την οποία αυτό θα βυθιστεί.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.
Exit mobile version