Ξεκίνησαν τις προηγούμενες ημέρες οι χριστουγεννιάτικες προσφορές στον τομέα των καρτών με τις οποίες οι τράπεζες επιβραβεύουν τους πελάτες τους που θα επιλέξουν το «πλαστικό» χρήμα για τις αγορές τους την περίοδο των εορτών. Δεδομένου ότι ο Δεκέμβριος για το λιανεμπόριο είναι ένας από τους καλύτερους μήνες του χρόνου, τα πιστωτικά ιδρύματα σε συνεργασία με επιχειρήσεις από τους περισσότερους κλάδους έχουν δημιουργήσει ειδικά προνόμια μέσω των οποίων δίνεται η δυνατότητα στους κατόχους χρεωστικών και πιστωτικών τους καρτών να κάνουν τα ψώνια τους σε καλύτερες τιμές σε σχέση με τους… κοινούς θνητούς.
Την τελευταία στιγμή
Οι προωθητικές αυτές ενέργειες ενεργοποιήθηκαν για μία ακόμη χρονιά μόλις λίγες ημέρες πριν από τις γιορτές, γεγονός που συνδέεται και με την κουλτούρα των Ελλήνων. Σύμφωνα με έρευνα της MasterCard, oι καταναλωτές στην Ελλάδα είναι της τελευταίας στιγμής, καθώς το 60% των συμμετεχόντων σε αυτήν απάντησε πως περιμένει την τελευταία εβδομάδα για να ξεκινήσει τα ψώνια των γιορτών. Με βάση τα ευρήματα της ίδιας μελέτης, οι άνδρες είναι πιο πιθανό να αφήσουν τα ψώνια για την τελευταία στιγμή (34%) σε σχέση με τις γυναίκες (27%), ξεκινώντας το νωρίτερο μόλις επτά ημέρες πριν.
Η συγκεκριμένη έρευνα πραγματοποιήθηκε από τη MasterCard πανευρωπαϊκά σε πάνω από 15.000 ανθρώπους σε 17 χώρες, με στόχο να δείξει τι μας αρέσει και τι απεχθανόμαστε όσον αφορά τα δώρα. Η έρευνα αποκάλυψε ότι οι Ευρωπαίοι προτιμούν να προσφέρουν και να λαμβάνουν δώρα από τους αγαπημένους τους που να είναι επιλεγμένα αποκλειστικά γι’ αυτούς (46%) και με προσωπικό νόημα (44%).
Τι αγοράζουμε
Στην κορυφή των προτεραιοτήτων όσον αφορά τα δώρα είναι η κατανόηση του τι πραγματικά θέλουν οι άλλοι (87%) και το να δείχνουν ενδιαφέρον (86%). Ενα ιδιαίτερα σημαντικό στοιχείο είναι πως σχεδόν όλοι (97%) πιστεύουν ότι το κόστος του δώρου που παίρνουν από ένα αγαπημένο πρόσωπο δεν έχει καμία σημασία.
Σύμφωνα με τον κ. Αθανάσιο Γεραμάνη, Country Manager της MasterCard Ελλάδας, Κύπρου και Μάλτας, αξιοποιώντας την έρευνα, οι έμποροι μπορούν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους το 2015 προτρέποντας τους πελάτες τους να επιλέγουν προσωπικά δώρα και να σκέφτονται προσεκτικά όταν ψωνίζουν, ειδικά την εορταστική περίοδο.
Με τον τρόπο αυτόν, προσθέτει ο ίδιος, θα εξασφαλίσουν ότι τα έσοδα δεν θα «παρακάμψουν» το κατάστημά τους, όπως θα γινόταν στην περίπτωση της επιλογής μετρητών ως δώρου, καθώς η δικαιολογία όσων έλαβαν μετρητά ως δώρο είναι ότι οι αγαπημένοι τους δεν ήξεραν τι να αγοράσουν (45%).
Απρόσωπα δώρα
Ο κ. Γεραμάνης επισημαίνει πάντως πως «είναι ιδιαιτέρως ενθαρρυντικό ότι τα δώρα που προτιμώνται και προσφέρονται κατά τη διάρκεια των γιορτών επιλέγονται με βάση το προσωπικό ενδιαφέρον και όχι το κόστος». Σύμφωνα με τον ίδιο, μέσα από την έρευνα της MasterCard φαίνεται επίσης κάτι ακόμη πιο σημαντικό: ότι τα μετρητά θεωρούνται από τα πιο απρόσωπα δώρα.
Εξάλλου, προσθέτει ότι «στην Ευρώπη η χρήση τους ως μέσου πληρωμής μειώνεται ραγδαία. Είναι χαρακτηριστικό ότι δύο στους τρεις Ευρωπαίους χρησιμοποιούν κάρτα (χρεωστική, πιστωτική ή προπληρωμένη) για τις αγορές τους στα καταστήματα».
Ο κ. Γεραμάνης υπογραμμίζει, τέλος, ότι η MasterCard στην Ελλάδα στοχεύει στο «να προσφέρει στον έλληνα καταναλωτή τα περισσότερα οφέλη από τη χρήση καρτών για πληρωμές. Παράλληλα με συνεχείς έρευνες και πρωτοβουλίες φροντίζει ώστε να παρέχει στους εμπόρους λύσεις που θα προάγουν τις επιχειρήσεις τους».
Η επάρκεια ορίου
Σημειώνεται ότι μοναδική προϋπόθεση για την εκμετάλλευση όλων των πλεονεκτημάτων που προσφέρει το «πλαστικό» χρήμα αποτελεί η επάρκεια του διαθέσιμου ορίου. Σε γενικές γραμμές, όσοι διαθέτουν ανοιχτές γραμμές πίστωσης μπορούν να πραγματοποιήσουν τις χριστουγεννιάτικες αγορές με την κάρτα τους και να κερδίσουν… χρόνο με έναν από τους ακόλουθους τρόπους:
1.Ατοκες δόσεις. Τα πιστωτικά ιδρύματα έχουν συνάψει ειδικές συμφωνίες με επιχειρήσεις όλων των κλάδων και προσφέρουν την ευχέρεια εξόφλησης μιας αγοράς σε άτοκες δόσεις. Το γεγονός αυτό δίνει τη δυνατότητα στους καταναλωτές να επιμερίσουν το κόστος των αγορών τους σε τέτοιο βάθος χρόνου που θα επιτρέψει την άνετη αποπληρωμή τους.
2.Ατοκη μετάθεση πληρωμών. Λόγω του τρόπου λειτουργίας τους οι πιστωτικές κάρτες παρέχουν στους κατόχους τους την ευχέρεια να μεταθέτουν χρονικά μια πληρωμή ως και 50 ημέρες αργότερα. Αυτό είναι δυνατόν καθώς η αποπληρωμή μιας συναλλαγής γίνεται 15-20 ημέρες μετά την έκδοση κάθε μηνιαίου λογαριασμού που την περιλαμβάνει. Ως εκ τούτου ο κάτοχος της κάρτας μπορεί, αντί να πληρώσει τις αγορές του με μετρητά σήμερα, να μεταθέσει το σύνολο της πληρωµής για αργότερα, μέσα στο πρώτο δίμηνο του 2015, ώστε για παράδειγμα να έχει προηγηθεί η είσπραξη του μισθού του στο τέλος του έτους.
Τράπεζες
Τα προγράμματα επιβράβευσης
Κάθε τράπεζα έχει δημιουργήσει το δικό της πρόγραμμα επιβράβευσης ανταμείβοντας τους κατόχους των πιστωτικών καρτών της ανάλογα με τη χρήση τους. Στο πλαίσιο αυτό οι καταναλωτές μπορούν να κερδίσουν ως εξής:
*Επιστροφή μετρητών. Είτε εποχικά είτε σε όλη τη διάρκεια του έτους, ορισμένες τράπεζες προσφέρουν στους κατόχους των πιστωτικών καρτών τους επιστροφή μετρητών. Στην προκειμένη περίπτωση, ένα ποσοστό επί των αγορών τους, που μπορεί να φθάσει σε ειδικές περιπτώσεις ακόμη και το 25%, αφαιρείται από τον λογαριασμό της κάρτας.
Η έκπτωση αυτή μπορεί να ισχύει, ανάλογα με την πολιτική της κάθε τράπεζας, για αγορές σε όλες τις επιχειρήσεις, σε καταστήματα ενός συγκεκριμένου κλάδου ή αποκλειστικά σε συνεργαζόμενες εταιρείες. Κοινό χαρακτηριστικό όλων των εκδοχών αυτής της μορφής επιβράβευσης αποτελεί η μείωση του ύψους της οφειλής της κάρτας κατά ένα ποσοστό.
*Κέρδος σε επόμενες αγορές. Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν προγράμματα που επιβραβεύουν τον κάτοχο της κάρτας στις επόμενες αγορές του. Στην προκειμένη περίπτωση, οι κάτοχοι κάρτας βάσει των αγορών τους σε όλες τις επιχειρήσεις ή σε ένα δίκτυο συνεργαζόμενων επιχειρήσεων συγκεντρώνουν ευρώ ή πόντους. . Δηλαδή, ο κάτοχος της κάρτας μπορεί να προχωρήσει σε μια αγορά ακόμη και χωρίς να πληρώσει τίποτε. Ειδικά για την περίοδο των γιορτών κάποιες τράπεζες προσφέρουν έξτρα επιβράβευση στους κατόχους των πιστωτικών καρτών.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ