Εχοντας ενημερωθεί για τις προτάσεις των τοπικών φορέων του Βορείου Αιγαίου για την ακτοπλοϊκή σύνδεση ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης αναζητεί τρόπους επίλυσης ενός χρόνιου προβλήματος. Συνεργάτες του αναφέρουν ότι θα εξεταστούν οι προτάσεις και βούληση είναι το ζήτημα να αντιμετωπιστεί άμεσα, ώστε να υπάρχει απρόσκοπτη μετακίνηση κατοίκων και επισκεπτών.
Στη σχετική διημερίδα που πραγματοποιήθηκε στη Μυτιλήνη με πρωτοβουλία του κ. Βαρβιτσιώτη παρευρέθηκαν επίσης ο υπουργός Δικαιοσύνης κ. Χαράλαμπος Αθανασίου που κατάγεται από το νησί και εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και φορέων του Βορείου Αιγαίου.
Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες
Στην ομιλία του ο υπουργός Ναυτιλίας, μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε σε μια συγκεκριμένη εταιρεία (ΝΕL Lines) που δραστηριοποιείται στο Βόρειο Αιγαίο και η οποία αδυνατεί να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της λόγω οικονομικών προβλημάτων, με αποτέλεσμα να έχει καταστεί όμηρος των συμβάσεων.
Ο κ. Βαρβιτσιώτης τόνισε ότι η εταιρεία έχει κληθεί σε απολογία, της έχει δοθεί παράταση για να το κάνει και με βάση την απάντησή της θα ληφθεί η απόφαση μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες. Επεσήμανε ότι θα δοθεί οριστική λύση για τις μακροχρόνιες συμβάσεις του Βορείου Αιγαίου που δεν εξυπηρετούνται. «Η οποιαδήποτε αλλαγή μέσα στην περίοδο του καλοκαιριού και ιδίως του Αυγούστου ήταν αδύνατη, καθώς ολόκληρος ο ακτοπλοϊκός στόλος ήταν δρομολογημένος» τόνισε.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι υπάρχει «όψιμο ενδιαφέρον» από δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες, την Βlue Star Ferries και την Hellenic Seaways (που εξυπηρετούν τη Χίο και τη Μυτιλήνη), για τα δρομολόγια του Βόρειου Αιγαίου. Στελέχη της ακτοπλοΐας πάντως έλεγαν ότι «αγκάθι» αποτελεί το ύψος της επιδότησης για την επέκταση των δρομολογίων.
Η κρίση μείωσε τους επιβάτες
Στην οικονομική κρίση και στη δυσκολία μετακίνησης των πολιτών, αλλά και στα ανεκτέλεστα δρομολόγια λόγω καιρού απέδωσε ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Μεταφορών κ. Στρατής Γεωργής τη μείωση κατά 10% των επιβατών από το 2008 ως το 2013 –αφού παρουσίασε αναλυτικά τα δρομολόγια και τις συνδέσεις όλων των νησιών. Σύμφωνα με τον πίνακα που προβλήθηκε, από το 2008 ως το 2009 ο αριθμός των επιβατών ήταν 1.009.923 και από το 2012 ως το 2013 μειώθηκε στους 870.132.
Τα παράπονα των δημάρχων
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ, από την πλευρά των δημάρχων των νησιών υπήρξαν έντονα παράπονα για τα οξυμένα προβλήματα στην ακτοπλοΐα, την απουσία σύνδεσής τους με τη Βόρεια Ελλάδα, ενώ επισημάνθηκε από όλους η κακή κατάσταση των επιβατικών πλοίων και η απροθυμία της κυβέρνησης να τα αλλάξει με καλύτερης κατηγορίας πλοία.
Από την πλευρά του ο αντιδήμαρχος Λήμνου κ. Παναγιώτης Τσανταρλιώτης σημείωσε: «Δυστυχώς λείπει από την ημερίδα η αγανάκτηση και η ταλαιπωρία. Λείπουν οι χίλιοι άνθρωποι που χθες και αύριο θα είναι πάλι στον δήμο αγανακτισμένοι. Η εικόνα που παρουσιάστηκε είναι πλασματική και αν ίσχυε, σήμερα δεν θα ήμασταν εδώ. Εχω έναν μακρύ κατάλογο με τις καταγγελίες πολιτών».
Στη συνέχεια ανέφερε τις «δικαιολογίες» των ακτοπλοϊκών εταιρειών για τα προβλήματα που, όπως είπε, έχουν προκαλέσει: «Τι επίσχεση εργασίας έχουν επικαλεστεί, τι ότι αργούν γιατί συναντούν αλιευτικά σκάφη στον δρόμο, τι ότι έχουν πρόβλημα με τον ανεφοδιασμό καυσίμων ή –και το πιο γελοίο –ότι οι καιρικές συνθήκες είναι δυσμενέστερες από αυτές που λέει η ΕΜΥ… Επειτα από όλα αυτά και ενώ έχουμε απευθυνθεί στους αρμοδίους και σε εισαγγελέα, το μόνο που έχει επιβληθεί είναι ένα πρόστιμο 300 ευρώ».
Πράλληλα ο κ. Τσανταρλιώτης επεσήμανε τα προβλήματα των παλαιών πλοίων. «Ευτυχώς που δεν έχουμε θρηνήσει θύματα ως τώρα. Τι να πρωτοθυμηθούμε; Το “Aqua Maria” που πήγαινε με 6 μίλια, με κόντρα τον άνεμο στα 8 μποφόρ; Καλά τα χαρτιά και οι τύποι, αλλά επιτέλους πρέπει να μιλήσουμε για την ταλαιπωρία χιλιάδων επιβατών. Των χιλίων που ξέμειναν στην Καβάλα με 8 ώρες καθυστέρηση, των χιλίων που ξέμειναν για δεκάδες ώρες στη Θεσσαλονίκη πριν από 25 ημέρες».
Την έλλειψη σχεδιασμού που θα φέρει επί της ουσίας λύσεις διαπίστωσαν και επεσήμαναν κατά τις τοποθετήσεις τους ο δήμαρχος Λέσβου κ. Δημήτρης Βουνάτσος, ο δήμαρχος Χίου κ. Εμμανουήλ Βουρνούς και ο δήμαρχος Φούρνων.
«Για τον τουρισμό και την οικονομία, δεν είναι δυνατό να βασιζόμαστε μόνο στην Αθήνα. Εχουμε ανάγκη τη σύνδεση με τη Βόρεια Ελλάδα και η αλήθεια είναι ότι δεν βλέπουμε σχεδιασμό από πλευράς υπουργείου Ναυτιλίας» είπε ο κ. Βουρνούς.
«Επράξαμε μηδέν όλα αυτά τα χρόνια. Δεκαεπτά υπουργοί πέρασαν από το υπουργείο Ναυτιλίας, συσκέψεις επί συσκέψεων έγιναν, αλλά τίποτα επί της ουσίας. Επαληθεύτηκε το ρητό του γέρου Παπανδρέου, ότι οι εφοπλιστές έχουν το κεφάλαιο στην προπέλα τους. Δεν πιστεύω ότι θα βγει κάτι από την ημερίδα και εκτιμώ ότι είναι βάσιμος ο σκεπτικισμός μου» τόνισε, μεταξύ άλλων, ο κ. Βουνάτσος.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
