Τον ιδιαίτερο ρόλο της «Bild» στη μονομερή ενίσχυση και προβολή των στερεοτύπων κατά των Ελλήνων επισημαίνει ο πρώην αρχισυντάκτης της «Frankfurter Rundschau» και νυν σύμβουλος επιχειρήσεων στον τομέα ενημέρωσης Βόλφγκανγκ Στορτς.
Σε τι βαθμό επηρεάζει και σήμερα η «Bild Zeitung» την εικόνα της Ελλάδας στη Γερμανία;
«Σε μεγάλο. Αλλά ο ιδιαίτερος ρόλος της “Bild Zeitung” συνίσταται στη μονομερή ενίσχυση και προβολή των στερεοτύπων κατά των Ελλήνων, που το 2010 πήρε τη μορφή πολιτικής καμπάνιας με στόχο την έξωση της Ελλάδας από το ευρώ».
Η εικόνα αυτή κυριαρχεί και σήμερα;
«Γενικά ναι. Η “Bild Zeitung” φρόντισε να ριζώσουν τα αρνητικά στερεότυπα στα κεφάλια των ανθρώπων. Αυτό επηρέασε και την Ανγκελα Μέρκελ, η οποία δήλωσε το 2011 ότι οι Ελληνες θα πρέπει να δουλεύουν περισσότερο και να κάνουν συντομότερες ετήσιες διακοπές».
Εγινε έτσι και η ίδια κήρυκας της γραμμής της «Bild Zeitung»;
«Οχι ακριβώς. Η καγκελάριος αντιλήφθηκε ότι το θέμα απασχολεί το πλατύ κοινό και επιχείρησε να το οικειοποιηθεί χωρίς να του δώσει όμως οξύτερη μορφή».
Είναι η εικόνα της Ελλάδας σήμερα καλύτερη απ’ ό,τι ήταν πριν από τέσσερα χρόνια;
«Φοβάμαι πως όχι. Η εικόνα έχει αποδραματοποιηθεί, με την έννοια ότι οι προκαταλήψεις δεν εκδηλώνονται πλέον τόσο έντονα όσο παλαιότερα. Αν ξεσπάσει όμως καινούργια κρίση, τότε θα μπορούσαν να ξαναζωντανέψουν. Η “Bild Zeitung” καραδοκεί. Σε αυτό φταίει και η κυβέρνηση, που αδυνατεί να φτιάξει ένα ισχυρό φοροεισπρακτικό σύστημα. Οποιος διαβάζει στις γερμανικές εφημερίδες ότι για τη διερεύνηση της οικονομικής κατάστασης εκείνων που έχουν καταθέσεις πάνω από 100.000 ευρώ το ελληνικό υπουργείο Οικονομικών διαθέτει όλους κι όλους 6 και όχι 600 υπαλλήλους, χάνει κάθε πίστη στην αποτελεσματικότητά του».
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
