Οταν η Μπόμπι Μπράουν παρουσίασε για πρώτη φορά την ομώνυμη σειρά γυναικείων κραγιόν που δημιούργησε η ίδια στο πολυκατάστημα ειδών πολυτελείας της Νέας Υόρκης Bergdorf Goodman το 1991, ποτέ δεν περίμενε ότι τα προϊόντα της θα εξαφανίζονταν από τα ράφια από την πρώτη κιόλας μέρα. Σήμερα, 23 χρόνια αργότερα, η αμερικανίδα μάνατζερ έχει χτίσει μια αυτοκρατορία δισεκατομμυρίων δολαρίων παροτρύνοντας τις γυναίκες να αισθάνονται και να δείχνουν όμορφες με φυσικό τρόπο.
«Ηθελα να δημιουργήσω κάτι που φαινόταν φυσικό και ταίριαζε αρμονικά με τον τόνο του δέρματος μιας γυναίκας και το χρώμα των χειλιών της» επισημαίνει η ηλικίας 57 ετών Μπράουν. Με καταστήματα σε 68 χώρες σήμερα, η εταιρεία έχει αφήσει πίσω της προ πολλού τις ταχυδρομικές παραγγελίες στις αρχές της δεκαετίας του ’90 και τα προϊόντα της βρίσκονται σε γυναικείες τσάντες από το Λονδίνο ως το Πεκίνο.
Οπως συμβαίνει συχνά σε αυτές τις περιπτώσεις των αυτοδημιούργητων πλην όμως επιτυχημένων επιχειρηματιών το έναυσμα προέρχεται από το οικογενειακό περιβάλλον. Η Μπράουν κληρονόμησε την αγάπη για τα καλλυντικά και την ομορφιά από τη μητέρα της και το επιχειρηματικό δαιμόνιο από τον ρωσικής καταγωγής παππού της.
Αφού ολοκλήρωσε τις σπουδές της στο θεατρικό μακιγιάζ, άρχισε να δουλεύει ως μαθητευόμενη και στη συνέχεια ως ανερχόμενη επαγγελματίας στον χώρο του καλλιτεχνικού μακιγιάζ. Το ταλέντο και η επιμονή της απέδωσαν καρπούς αφού γρήγορα άρχισε να συνεργάζεται με τα μεγαλύτερα γυναικεία περιοδικά παγκοσμίως, όπως η «Vogue», η «Elle» και η «Madame Figaro».
Παρά το γεγονός όμως ότι η καριέρα της απογειωνόταν, η ίδια αισθανόταν απογοητευμένη από την έλλειψη φυσικών αποχρώσεων και την τάση για έντονα χρώματα που επικρατούσε τη δεκαετία του 1980. «Τα πάντα ήταν τεχνητά και ψεύτικα» δηλώνει σε συνέντευξή της στη «Wal Street Journal» και γι’ αυτό αποφάσισε να δημιουργήσει τη δική της σειρά προϊόντων σε φυσικές αποχρώσεις. Τέσσερα χρόνια αργότερα, η εταιρεία που ξεκίνησε με κεφάλαιο μόλις 10.000 δολαρίων ανταγωνιζόταν επάξια στα ράφια των μεγάλων πολυκαταστημάτων την Estee Lauder.
Η πρόταση δεν άργησε να έρθει. Το 1995 ο Λέοναρντ Λοντέρ, κληρονόμος του γαλλικού γίγαντα των γυναικείων καλλυντικών, προσφέρθηκε να αγοράσει την εταιρεία της. Η Μπράουν αποδέχθηκε χωρίς δεύτερη σκέψη την πρόταση με τον όρο να διατηρήσει η ίδια των έλεγχο του δημιουργικού τμήματος. Σήμερα υπολογίζεται ότι περίπου το 10% του συνόλου των πωλήσεων της Estee Lauder προέρχεται από τα προϊόντα Μπόμπι Μπράουν.
Οπως τονίζει μιλώντας στην αμερικανική εφημερίδα η γνωστή επιχειρηματίας, στόχος της είναι να δημιουργήσει και να προωθήσει το πρότυπο μια σύγχρονης γυναίκας που συνδυάζει την ομορφιά με τον δυναμισμό και την επιτυχία.
Παρ’ όλη όμως τη δική της γρήγορη και ανέλπιστη (ακόμα για την ίδια) επιτυχία, η παντρεμένη και μητέρα τριών παιδιών Μπράουν δεν φαίνεται ακόμα έτοιμη να κρεμάσει τα… πινέλα της. Στα μελλοντικά σχέδιά της είναι η δημιουργία μιας νέας σειράς προϊόντων, αλλά αυτή τη φορά όχι για το γυναικείο αλλά για το ανδρικό κοινό.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
