Τρέχει με Porsche η Volkswagen

Τα Volkswagen αποτελούν, ως γνωστόν, σχεδιαστική έμπνευση του Φέρντιναντ Πόρσε.

Τρέχει με Porsche η Volkswagen
Τα Volkswagen αποτελούν, ως γνωστόν, σχεδιαστική έμπνευση του Φέρντιναντ Πόρσε. Μεταπολεμικά, όμως, τα περίφημα «σκαθάρια» αρχικώς και τα Golf και άλλα μοντέλα της γερμανικής εταιρείας αργότερα έγιναν εντυπωσιακά δημοφιλή, πραγματικά «αυτοκίνητα του λαού» –αυτοκίνητα των λαών ακριβέστερα.
Και έφθασαν τα τελευταία χρόνια να βρίσκονται μιαν ανάσα πίσω σε πωλήσεις από τους κυρίαρχους του κλάδου αυτοκινήτου, την ιαπωνική Toyota και την αμερικανική General Motors. Η επωνυμία Porsche ακολούθησε τη δική της μοναχική αλλά ένδοξη πορεία, αφού κατέλαβε περίοπτη θέση στο παγκόσμιο παλμαρέ των κατασκευαστών υπερπολυτελών σπορ αυτοκινήτων.
12 επωνυμίες
Στα μέσα του 2012 η Porsche ήλθε για να προστεθεί στον όμιλο Volkswagen, ο οποίος διογκώθηκε απίστευτα τις τελευταίες δύο δεκαετίες ελέγχοντας 12 επωνυμίες (από χαμηλού κόστους, όπως είναι η τσεχική Skoda και η ισπανική Seat, μέχρι υπερπολυτελείας, όπως είναι η βρετανική Bentley και η ιταλική Lamborghini).
Θα περίμενε κανείς ότι η Porsche θα αποτελούσε, μαζί με τις προαναφερθείσες Bentley και Lamborghini βεβαίως, απλώς ένα από τα πετράδια του στέμματος του ομίλου VW. Και όμως, δεν υπενθυμίζει μόνο το γόητρο του γερμανικού ομίλου. Συνεισφέρει εντυπωσιακά και στα κέρδη του!

«Στη Volkswagen δεν κουνά ο σκύλος την ουρά του. Είναι η ουρά που κουνά τον σκύλο»
γράφει χαρακτηριστικά η «Wall Street Journal» για να περιγράψει το εντυπωσιακό φαινόμενο που παρατηρήθηκε φέτος στον κορυφαίο κατασκευαστή οχημάτων στην Ευρώπη, να πωλεί η Porsche μόλις 155.000 αυτοκίνητα και να συνεισφέρει κατά 2,6 δισ. ευρώ στα 11,7 δισ. ευρώ κέρδη που είχε συνολικά ο όμιλος και να πωλεί η Volkswagen 4,7 εκατ. αυτοκίνητα με την επωνυμία του ομίλου (από τα 9,7 που πουλήθηκαν πέρυσι συνολικά) και να συνεισφέρει μόλις κατά 2,9 δισ. ευρώ στη συνολική κερδοφορία!
Χάρη στις μεγάλες εξαγωγές που πραγματοποίησε στην Κίνα και στις ΗΠΑ, η Porsche κατέγραψε αύξηση των πωλήσεών της κατά 15% το 2013 συγκριτικά με το 2012. Κατάφερε, όμως, να εκτινάξει τα λειτουργικά της κέρδη και κατά… 173% υψηλότερα. Αντίθετα, η κερδοφορία της επωνυμίας VW συρρικνώθηκε κατά 21% πέρυσι.
Ελπίδες στο Golf


Αλλά, όπως τόνισε κατά την ετήσια συνέντευξη Τύπου που έδωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Μάρτιν Βίντερκορν, η επωνυμία Volkswagen και ολόκληρος ο όμιλος στηρίζει πολλές από τις ελπίδες του να ξεπεράσει την Toyota και την General Motors και να γίνει ο πρώτος σε πωλήσεις κατασκευαστής στον κόσμο το 2018 στη νέα γενιά Golf (περιλαμβανομένου και του ηλεκτροκίνητου) που ρίχνει στην αγορά. Διότι «η Volkswagen κατασκευάζει τα αυτοκίνητα του… μεθαύριο», όπως είπε χαρακτηριστικά ο Βίντερκορν.
Είναι προφανώς πολύ μεγαλύτερα τα περιθώρια κέρδους που μπορεί να πετύχει ένα αυτοκίνητο το οποίο κοστίζει 100.000 ευρώ από ένα άλλο που κοστίζει 20.000 ευρώ.
Η εντυπωσιακή οικονομική επίδοση της Porsche, ωστόσο, και αντίστοιχα οι φτωχές πωλήσεις της επωνυμίας VW αντανακλούν την άνιση ανάπτυξη των αγορών αυτοκινήτων (αλλά και των οικονομιών στο σύνολό τους) της Ανατολής και της Δύσης και επίσης την τεράστια ανακατανομή εισοδημάτων που έφερε η κρίση στις πληγείσες από την κρίση δυτικές οικονομίες.
Οι Κινέζοι


Είναι μεγάλη η ζήτηση των Porsche από τους νεόπλουτους Κινέζους, είναι όμως και μεγάλη η αύξηση της ζήτησής τους που προέκυψε από το πλεόνασμα πλούτου που συσσωρεύουν οι ανώτερες εισοδηματικές τάξεις στη Δύση, καθώς η ένεκα της κρίσεως μεταφορά πλούτου γίνεται προς όφελος των ανώτατων εισοδηματικών τάξεων και εις βάρος της μεσαίας τάξης. Στη μεσαία τάξη απευθύνονται τα Volkswagen, στην ανώτατη οι Porsche.
Οπως άλλωστε και οι Bentley του ίδιου ομίλου, οι πωλήσεις των οποίων εκτινάχθηκαν πέρυσι κατά… 19% υψηλότερα και έφθασαν τις 10.120.

Τα λάφυρα της νίκης
Η εγγραφή των εκπληκτικών οικονομικών επιδόσεων της Porsche στα λογιστικά βιβλία της Volkswagen πιστώνεται σε έναν άνθρωπο: στον επί δεκαετίες επικεφαλής του ομίλου Φέρντιναντ Πίεχ (φωτογραφία), ανιψιό του ιδρυτή του ομίλου Φέρντιναντ Πίεχ. Διότι η εξαγορά αντί 4,46 δισ. ευρώ από την VW, το καλοκαίρι του 2012, του μεριδίου της Porsche που δεν κατείχε ήδη, είναι το αποτέλεσμα της νίκης του Πίεχ στην επτάχρονη οικογενειακή διαμάχη που είχε με τον εξάδελφό του Βόλφγκανγκ Πόρσε. Η κρίση είχε επηρεάσει τις πωλήσεις της επωνυμίας VW στη μεσαία τάξη. Και πολλοί αναλυτές προέβλεπαν ότι η κραταιά Porsche θα εξαγόραζε την VW για να τη σώσει. Συνέβη όμως το αντίθετο: η VW εξαγόρασε την Porsche και σώθηκε (στην κυριολεξία, όχι μεταφορικά…).


Η Audi είναι ο βασικός «αιμοδότης» του ομίλου
Τα νέα μοντέλα αποτελούν το όπλο στην προσπάθειά του να ξεπεράσει την Toyota και την General Motors

Αν η Porsche έφθασε να συνεισφέρει όσο και η επωνυμία Volkswagen στην κερδοφορία του γερμανικού ομίλου, το γεγονός είναι ότι η Audi οδηγεί τον όμιλο προς την κορυφή. Επίσης πολυτελής επωνυμία –αλλά σαφώς πιο προσιτή οικονομικά για τους καταναλωτές από την Porsche -, η Audi αύξησε πέρυσι τις πωλήσεις της κατά 8,3% (στην αμερικανική αγορά πέτυχε αύξηση 13,5%) και έφθασε συνολικά στα 1,57 εκατ. οχήματα.

«Πέρυσι περάσαμε ένα σημαντικό ορόσημο που είχαμε βάλει, τις 1,5 εκατ. πωλήσεις. Πιάσαμε τον στόχο αυτόν δύο χρόνια νωρίτερα από το αναμενόμενο. Την τελευταία τετραετία αποκτήσαμε 600.000 νέους πελάτες»
σημειώνει σε ανακοίνωσή του ο πρόεδρος της Audi Ρούπερτ Στάντλερ. Η Audi είναι η βασική «αιμοδότρια» του ομίλου Volkswagen σε ό,τι αφορά τα οικονομικά, αφού συνεισφέρει κατά 5 δισ. ευρώ στα λειτουργικά κέρδη του.
Τα νέα μοντέλα της Audi, μαζί με αυτά της Volkswagen, αποτελούν το όχι και τόσο… μυστικό όπλο του ομίλου στην προσπάθειά του να ξεπεράσει την Toyota και την General Motors και να γίνει η μεγαλύτερη σε πωλήσεις αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο το 2018, όπως η ίδια προανήγγειλε. Διότι το 2013 ο γερμανικός όμιλος πούλησε 9,7 εκατ. οχήματα, ελάχιστα λιγότερα από τα 9,71 εκατ. που πούλησε η General Motors και τα 9,98 εκατ. που πούλησε η Toyota. Το 2007 ο όμιλος Volkswagen είχε θέσει ως στόχο να φθάσει τα 10 εκατ. πωλήσεις μέσα σε μία δεκαετία. Τον στόχο αυτόν η Volkswagen πιθανότατα θα τον πετύχει εφέτος –ήδη το πρώτο δίμηνο του 2014 κατέγραψε αύξηση των πωλήσεών της κατά 4,7% συγκριτικά με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρυσι.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η διοίκηση της VW ανακοίνωσε τη χορήγηση μπόνους 6.200 ευρώ στους εργαζομένους του ομίλου για τις προσπάθειες που κατέβαλαν την περυσινή χρονιά. Τον όμιλο VW συνιστούν 12 επωνυμίες. Εκτός από τα γερμανικά Volkswagen, τα Audi και τα Porsche, ο όμιλος έχει εξαγοράσει τα τσέχικα Skoda, τις βρετανικές λιμουζίνες Bentley, τα ισπανικά Seat και τις ιταλικές βολίδες Lamborghini και Bugatti. Ο όμιλος Volkswagen ελέγχει επίσης τις βιομηχανίες φορτηγών, επιβατικών λεωφορείων και βαρέων οχημάτων MAN και Scania, τη VW βιομηχανικών οχημάτων και επίσης την ιταλική εταιρεία κατασκευής μοτοσικλετών Ducati.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.
Exit mobile version