Εχουν περάσει σχεδόν επτά χρόνια από το 2007, όταν η Nissan με το Qashqai ανάγκασε τους Ευρωπαίους να πιστέψουν ότι τα crossovers δεν θα είναι απλά μια εναλλακτική επιλογή αλλά η ανερχόμενη δύναμη στη μικρομεσαία κατηγορία.
Από αυτό ξεκίνησαν όλα και σε αυτό καταλήγουν και πάλι καθώς η δεύτερη γενιά του μοντέλου που κατασκευάζεται στη Βρετανία και παρουσιάστηκε στην ιβηρική χερσόνησο προσπερνά με ταχύτητα τον ανταγωνισμό της σχεδόν σε όλους τους τομείς.
Διαθέτει turbo κινητήρες χαμηλού κυβισμού –βενζίνης στα 1,2 λίτρα με 115 ίππους και diesel στα 1,5 και 1,6 λίτρα απόδοσης 110 και 130 ίππων αντίστοιχα -, δυνατότητα επιλογής αυτόματου κιβωτίου CVT και τετρακίνησης στην ισχυρότερη έκδοση και τρία επίπεδα εξοπλισμού τα οποία ανταποκρίνονται στις ανάγκες των καιρών και ταυτόχρονα στη σχεδιαστική φρεσκάδα του νέου Qashqai.
Αυτή η αισθητική βελτίωση στο αμάξωμα των 4,37 μέτρων αποτελεί την πρώτη μεγάλη νίκη απέναντι στο παρελθόν του. Η δεύτερη αφορά την τεχνολογία του καθώς συστήματα όπως αυτά της αποφυγής μετωπικής σύγκρουσης, της υποστήριξης προσοχής του οδηγού, της αναγνώρισης σημάτων οδικής κυκλοφορίας, της προειδοποίησης απότομης αλλαγής λωρίδας και τυφλού σημείου και της ανίχνευσης κινούμενων εμποδίων, αν και προαιρετικά, δεν συναντώνται σε άλλο μοντέλο αυτής της κατηγορίας.
Η τρίτη νίκη αφορά τον εκσυγχρονισμό του θαλάμου επιβατών που συνδυάζει πολύ καλύτερα υλικά, χώρους, εργονομία και hi-tech πινελιές όπως το σύστημα Connect, αφήνοντας στη λήθη του παρελθόντος το μουντό εσωτερικό της προηγούμενης γενιάς, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει πλέον αυξηθεί στα 430 λίτρα. Ολα αυτά για κάποιους ήταν λίγο-πολύ αναμενόμενα, ωστόσο η πραγματική έκπληξη κρύβεται στον τρόπο που το νέο Qashqai κινείται στον δρόμο. Η ποιότητα κύλισης και ο τρόπος απορρόφησης των κραδασμών στους –καλύτερους από τους ελληνικούς –ισπανικούς δρόμους έχουν αναβαθμιστεί θεαματικά χάρη στα συστήματα ελέγχου πλαισίου, ενεργού ελέγχου πρόσφυσης (Active Trace Control), που διορθώνει την πορεία του Qashqai στις στροφές και ενεργού ελέγχου επιφανειών (Active Ride Control) που εφαρμόζοντας την κατάλληλη δόση πέδησης σε κάθε τροχό εξασφαλίζει τη μέγιστη άνεση.
Με τόσα ηλεκτρονικά βοηθήματα το Qashqai ξεχωρίζει για λόγους που υπερβαίνουν τα συνήθη ζητούμενα του χαμηλού κόστους χρήσης, των μηδενικών τελών κυκλοφορίας ή ό,τι άλλο έχει κάποιος στο μυαλό του όταν καλείται να πληρώσει από 17.150 έως 31.600 ευρώ με το όφελος απόσυρσης. Το εύρος των τιμών καταδεικνύει και τον πολυσυλλεκτικό χαρακτήρα του –είτε αναζητείς ένα προσιτό οικογενειακό μοντέλο είτε ένα τετρακίνητο υποκατάστατο premium αυτοκίνησης. Ο κινητήρας βενζίνης εξασφαλίζει χαμηλή τιμή αγοράς και ο ισχυρότερος diesel την επιλογή της τετρακίνησης, αλλά αν αυτή δεν είναι απαραίτητη θεωρώ ότι σωστότερη δικίνητη επιλογή από το μοτέρ diesel των 110 ίππων με το μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων δεν υπάρχει στην ελληνική αγορά.
Μικρά νέα
«Εκρηξη» πωλήσεων για μοντέλα CNG
Ενα στα πέντε μοντέλα που θα διαθέτει η VW στο άμεσο μέλλον θα κινούνται με φυσικό αέριο, προβλέπει ο επικεφαλής έρευνας της γερμανικής εταιρείας, υποστηρίζοντας ότι «το συγκεκριμένο καύσιμο είναι φθηνότερο από τη βενζίνη και η καύση του εκλύει 25% λιγότερο CO2». Στην Ελλάδα το eco up! κοστίζει από 12.260 ευρώ, καταναλώνει 2,9 λίτρα/100 χλμ. και εκλύει 79 γραμμ. CO2/χλμ.
Στην κορυφή των πωλήσεων η Toyota
Παγκόσμια πρωταθλήτρια με 9,98 εκατομμύρια πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στέφθηκε για το 2013 η Toyota αφήνοντας δεύτερη την General Motors με 9,71 εκατ. πωλήσεις ενώ στην τρίτη θέση βρίσκεται ο όμιλος VW, τα ακριβή στοιχεία του οποίου θα ανακοινωθούν στις 13 Μαρτίου. Στην Toyota προβλέπουν ότι το 2014 οι πωλήσεις τους θα φτάσουν τα 10,32 εκατ. αυτοκίνητα.
H Fiat S.p.A. απέκτησε το Chrysler Group
Στην απόκτηση του υπολοίπου 41,46% με το οποίο ελέγχει πλέον κατά 100% τον αμερικανικό όμιλο Chrysler προχώρησε η Fiat καταβάλλοντας περίπου 4,35 δισ. δολάρια. Την Τετάρτη 29 Ιανουαρίου θα αποφασισθούν το όνομα του ενοποιημένου ομίλου, η έδρα του και το χρηματιστήριο στο οποίο θα διαπραγματεύονται οι μετοχές του.
Μείωση πωλήσεων στην Ευρώπη το 2013
Νέα βουτιά πωλήσεων για έκτη συνεχόμενη χρονιά σημειώθηκε το 2013 στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου. Τα στοιχεία καταδεικνύουν μείωση της τάξεως του 1,7% έναντι του 2012, με τις συνολικές ταξινομήσεις να φτάνουν τις 11.850.905 μονάδες. Σε επίπεδο εθνικών αγορών η βρετανική κατέγραψε τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων κατά 10,8%.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
