Απλοί υπολογισμοί
Στο Διάστημα δεν υπερίπταται μόνο αστρική σκόνη
Δεν περιλαμβάνομαι στους εθνικούς ευεργέτες, στο 8% των μισθωτών με περισσότερα από 3.000 ευρώ αμοιβή που πληρώνει το 70% του φόρου εισοδήματος όλων των Ελλήνων. Είμαι λίγο πιο κάτω, αλλά σίγουρα βοηθάω και εγώ τους ανήμπορους ελεύθερους επαγγελματίες που κατά 80% ζουν με λιγότερα από 800 ευρώ τον μήνα και τους δυστυχείς αγρότες που κατά 99% τα βγάζουν πέρα με λιγότερα από 400 ευρώ τον μήνα. Αυτή είναι η εισοδηματική και φοροδοτική κατάσταση των Ελλήνων, προέκυψε από έρευνα του ΙΟΒΕ, διάβασα στα «Νέα».
Πώς αυτό το 80% και το 99%, αναρωτιέμαι· δεν έχουν παιδιά που σπουδάζουν, σπίτια να συντηρήσουν, κινητά τηλέφωνα να πληρώσουν, αυτοκίνητα να κινήσουν; Δεν πηγαίνουν σε καφενεία, θέατρα, κινηματογράφους; Εκδρομές και διακοπές δεν κάνουν; Το 99% των αγροτών δεν έχει ηλεκτρικό ρεύμα και δεν αγοράζει ψωμί; Φτιάχνουν ακόμα στον αργαλειό οι αγρότισσες τα ρούχα της οικογένειας;
«400 ευρώ τον χρόνο πληρώνω στον ΟΓΑ για να πάρω 380 ευρώ σύνταξη» αγανακτούσε προ μηνός κυρία υπήκοος της Ιζαμπώς. «Μα θα είναι 380 τον μήνα, δηλαδή κάπου 4.600 ευρώ τον χρόνο, δεκαπλάσια από όσα δίνεις» παρατήρησα εγώ. «Μα τα πληρώνω 40 χρόνια!» ανταπάντησε. «Αρα και τέσσερα χρόνια μόνο να ζήσεις μετά τη σύνταξη θα τα έχεις πάρει όλα πίσω».
Με κοίταξε αγριεμένη: «Με το μνημόνιο είσαι, έτσι;».
- Εχω μπερδευτεί, δεν ξέρω με ποιον είμαι, ημερολόγιό μου –σίγουρα δεν είμαι με τους δημάρχους που αντιδρούν στο να πληρώνουν οι ψηφοφόροι τους διόδια όταν θα πηγαίνουν με την εθνική οδό από το Μπάφι στα Κιούρκα, από το Κρυονέρι στις Αφίδνες δηλαδή, για όσους δεν τους αρέσει το ότι είχαν Αρβανίτες προγόνους.
Γιατί δεν παίρνουν άλλους δρόμους; «Είναι κακοί και έχουν πολλή κίνηση» απαντούν. Μα και όσοι περνάμε από εκεί και πηγαίνουμε για τη Δράκεια, επειδή έχουν πολλή κίνηση οι άλλοι δρόμοι ή επειδή δεν είναι καλοί, πηγαίνουμε από την Εθνική. Γιατί εμείς πληρώνουμε;
Σε ευχαριστώ, ω Vοlkswagen
Και μόνο που τα σκέφτεσαι αυτά τα πράγματα, είσαι δωσίλογος μνημονιακός μερκελιστής. Ενώ όσοι γιατροί και δικηγόροι και αγρότες δηλώνουν λιγότερα από 1.000 ευρώ τον χρόνο εισοδήματα και όσοι δεν πληρώνουν διόδια είναι πατριώτες. Να πληρώνουμε οι προδότες –για τούτο δεν μας έχουν φυλακίσει ή εκτελέσει ακόμη, ημερολόγιό μου· για να υπάρχουν κάποιοι να πληρώνουν για λογαριασμό τους.
- Βέβαια, βλάπτουν καμιά φορά οι μακροπρόθεσμοι οικονομικοί υπολογισμοί, όπως αυτοί με τις συντάξεις, όταν γίνονται για αυτοκίνητα: αφού το ηρωικό Renault είχε φθάσει χωρίς προβλήματα τη 15ετία (και σήμερα ακόμη ζει και βασιλεύει και τις κορυφές της Ροδόπης κυριεύει), ήμουν σίγουρος πως το Volkswagen Touran TSI που λιμπίστηκα το 2006 θα ήταν το τελευταίο της ζωής μου.
Διότι μετά 16 χρόνια, σκέφθηκα, ή θα έχω εταιρικό αυτοκίνητο και οδηγό ή θα έχω πεθάνει. Στο κάτω-κάτω, και η Honda μηχανή μου ήταν ενεργή επί τριάντα χρόνια, εγώ τη συνταξιοδότησα.
Δεν είχα παράπονο ως πέρυσι τέτοια εποχή –το Τουράν είχε παράπονο από τις λαβωματιές που του άφηναν οι στροφές στα στενά του Αρχιπελάγους μας. Σε ορισμένα, όπως στη γωνία Υδρας και Σπετσών, πρέπει να έχεις ντόπιο πιλότο για να τις πάρεις.
Πέρυσι όμως χάλασε κάτι που ονομάζεται «ψαλίδια», δεν ξέρω τι είναι αυτό, αλλά κόστισε κάπου 700 ευρώ. Την άνοιξη φέτος άρχισε να πετάει λάδια η μηχανή, να πνίγει τα μπουζί –1.300 ευρώ. Πριν από 15 ημέρες έμεινα στον δρόμο –έχει χαλάσει η αντλία υψηλής πίεσης, έχει διαλυθεί ο συμπιεστής, έχει καεί κάτι που ονομάζεται intercooler. Κάπου 2.500 ευρώ και τα τρία, υπό τον όρο ότι ο καταλύτης δεν έχει πρόβλημα, αλλιώς άλλα 1.000 ευρώ.
Ητοι, για αυτοκίνητο που δεν έχει κάνει 120.000 χιλιόμετρα έδωσα σε έναν χρόνο μέσα 4.500 ευρώ επειδή εμπιστεύθηκα τη γερμανική τεχνολογία της Volkswagen. «Είναι πρωτοποριακό. Με 1.400 κυβικά μόνο δίνει 140 ίππους. Είναι η τεχνολογία του μέλλοντος το TSI, όλα τα μικρά αυτοκίνητα τέτοιες μηχανές θα έχουν στο μέλλον».
Η μοίρα μας το έχει
Πράγματι, είναι πρωτοποριακή η Volkswagen: φαίνεται πως πρέπει πια να αλλάζουμε αυτοκίνητα με την ίδια ταχύτητα που αλλάζουμε τα κινητά τηλέφωνα ή τα Windows –μόνο που αυτά κάνουν λίγες εκατοντάδες ευρώ, ενώ το Touran κόστισε 22.000 και πλήρωνα για χρόνια ώσπου να το ξοφλήσω. Και τα Windows XP εξακολουθούν να κάνουν τη δουλειά τους στον παλιό μου υπολογιστή όπως πριν από δέκα χρόνια, παρά το ότι έχουν βγει άλλες τρεις νέες εκδόσεις.
- Ούτε ενδεικτική λυχνία άναψε ούτε κάποια άλλη προειδοποίηση. Γεμάτο δείκτες σαν κόκπιτ αεροπλάνου είναι το ταμπλό, για τέτοιες ζημιές που σου καταστρέφουν το αυτοκίνητο καμία ένδειξη. Μένεις ξαφνικά στη μέση του δρόμου. Και πιάνουν οι τεχνικοί τα κομπιούτερ να δουν τι έχει πάθει. Δεν κοιτούν τη μηχανή πια, μόνο την οθόνη του υπολογιστή, σαν αυτούς που παρακολουθούν από την τηλεόραση έκλειψη ηλίου που συμβαίνει στον ουρανό τους.
Δεν ξέρω αν για την εταιρεία είναι «δημιουργική καταστροφή» αυτό –για μένα είναι σκέτη καταστροφή: τα οικονομικά μου τινάχτηκαν στον αέρα, ημερολόγιό μου. Eίμαι βαθιά στενοχωρημένος και οργισμένος: αν μας τα μαζεύουν οι εταιρείες αυτοκινήτων, πώς θα πληρώνουμε φόρους και διόδια για να συντηρούμε πανεπιστήμια και δρόμους;
Βέβαια, για τα πανεπιστήμια αποδείχθηκε ότι φθάνει να λειτουργούν μόνο έξι μήνες τον χρόνο, πτυχία πάλι θα δίνουν. Ισως σε λίγο αποδειχθεί πως οι δρόμοι δεν χρησιμεύουν παρά για να χαλάνε πάνω τους τα αυτοκίνητα. Να τα ελαχιστοποιήσουμε και τα δύο λοιπόν, να μειωθούν οι φόροι –αυτοί που πληρώνουν οι δυστυχείς ελεύθεροι επαγγελματίες και οι πάμπτωχοι αγρότες φυσικά.
Οι υπόλοιποι στη μοίρα μας. Είτε με το κράτος έχουμε να κάνουμε είτε με αυτοκινητοβιομηχανίες.
γραμματοκιβώτιο
Παρακολουθώ εδώ και χρόνια τη στήλη σου. Αλλωστε η Πριγκιπέσα σου είναι ένα από τα πιο αγαπημένα μου μυθιστορήματα. Ομολογώ όμως ότι την προτελευταία Κυριακή (24/11) με απογοήτευσε ένα σχόλιό σου, το οποίο –όπως έγραψες –δεν ήταν και τεκμηριωμένο. Για την αποκατάσταση λοιπόν του αληθούς, σε ενημερώνω ότι στη ΣΤ’ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων στην Πάτρα υπηρετούμε ένας αρχιτέκτονας, δύο πολιτικοί μηχανικοί και τέσσερις μηχανικοί τεχνολογικής εκπαίδευσης, δηλαδή συνολικά 7 και όχι 32 όπωςανέφερες. Χαιρετισμούς στην Ιζαμπώ,
Δρ Μαριλένα Μεντζίνη, Πολιτικός Μηχανικός ΕΜΠ
[Δίκιο έχετε, συγγνώμη. Πριν δύο-τρία χρόνια θα ήταν μοιρασμένο το δίκιο, τότε ήσαν περίπου τριάντα οι μηχανικοί και των τριών Εφορειών της Πάτρας. Εφορείες άλλων περιοχών πάντως δεν έχουν ούτε έναν. Διόδωρος]
***
Ξέραμε ότι ένας στους δύο Ελληνες τυγχάνει τέως ή νυν πρόεδρος κάποιου οργανισμού, σωματείου, κόμματος κ.λπ., ο οποίος, εκτός της δόξης και τιμής, απολαμβάνει και κάποια τυχερά. Εκείνο που δεν ξέραμε είναι ότι η προεδρία της Ευρώπης θα στοιχίσει στην καημενοκώσταινα Ελλάδα «ο κούκος αηδόνι»! Ως και τα οδοιπορικά της θα πληρώνει ο ταλαίπωρος Στουρνάρας από τις οικονομίες της πεθεράς του.
Αβαδαίος, Επίτιμος Πρόεδρος Επιστολογράφων Επταήμερου
***
Εμπνεύσθηκε από το Manneken-pis (μικρό άγαλμα που παριστάνει αγόρι να ουρεί), σύμβολο της πόλης των Βρυξελλών, και έτσι ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης μίλησε αναλόγως από τις Βρυξέλλες για τον υπουργό Οικονομικών (της ίδιας κυβέρνησης).
Γ. Κ. @otenet.gr
***
Οχι Πειθαρχικό –ατζέντη χρειάζεται ο γνωστός ηθοποιός Πελεγρίνης. Είναι δυνατόν ν’ αφήνεις τη μεγάλη σκηνή των δέκα εκατομμυρίων θεατών για να πας να παίξεις μπροστά σε 55 άτομα;
Δημήτριος Τσεχίας
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
