Τα δύο πρόσωπα της Μαρίας Σολωμού

Η ΥΣΤΕΡΙΑ Το τάιμινγκ φάνταζε τέλειο. Σε λίγες ημέρες ξεκινούσε στη Θεσσαλονίκη η παράσταση «Απ’ την πρώτη στιγμή» στην οποία πρωταγωνιστεί με τον Αλέξη Γεωργούλη. Κάθησε, λοιπόν, απέναντι από τον Πέτρο Κωστόπουλο με τη γνωστή α λα Νταϊάνα Ρος κόμη της και προσποιήθηκε έναν οργασμό – 24 χρόνια μετά τη Μεγκ Ράιαν στο «Οταν ο […]

Τα δύο πρόσωπα της Μαρίας Σολωμού
Η ΥΣΤΕΡΙΑ

Το τάιμινγκ φάνταζε τέλειο. Σε λίγες ημέρες ξεκινούσε στη Θεσσαλονίκη η παράσταση «Απ’ την πρώτη στιγμή» στην οποία πρωταγωνιστεί με τον Αλέξη Γεωργούλη. Κάθησε, λοιπόν, απέναντι από τον Πέτρο Κωστόπουλο με τη γνωστή α λα Νταϊάνα Ρος κόμη της και προσποιήθηκε έναν οργασμό – 24 χρόνια μετά τη Μεγκ Ράιαν στο «Οταν ο Χάρι γνώρισε τη Σάλι». Μόνο πολύ πολύ χειρότερα.

Η Μαρία Σολωμού ίσως να πιστεύει ότι με αυτόν τον τρόπο γαργαλά τα χρηστά ήθη που διακηρύσσει ότι την αφήνουν παγερά αδιάφορη. Δυστυχώς, το μόνο που καταφέρνει είναι να πρωταγωνιστεί στις μεσημεριανές εκπομπές, αυτές στις οποίες αρχικά στοχεύει. Οπως, μάλιστα, σχολίασαν και οι κακεντρεχείς, αυτή τη φορά δεν έπεισε ούτε καν για την υποκριτική της δεινότητα.

Κόρη δικαστή, και δη προέδρου Εφετών. Στα 13 της, σύμφωνα με την ίδια, κάνει την επανάστασή της και από αγοροκόριτσο εμφανίζει και κάποια δείγματα θηλυκότητας. Αυτός ο διχασμός ανάμεσα σε αισθησιακή femme fatale και σε οδηγό φορτηγού έτοιμου να αρπαχτεί στο επόμενο φανάρι την ακολουθεί ακόμη και σήμερα. Ως γνήσια επαναστάτρια, αρνήθηκε να συμπληρώσει το μηχανογραφικό της στο λύκειο και έτσι, με την επανάσταση στην τσάντα, βρέθηκε στο Αμερικανικό Κολλέγιο να σπουδάζει Οικονομικά.

Ωστόσο, ούσα ανήσυχη, αποφάσισε να εργαστεί και ως αεροσυνοδός, ικανοποιώντας έτσι το πάθος της για τα ταξίδια. Βρέθηκε, μάλιστα, και ένα βήμα πριν από την Ολυμπιακή Αεροπορία. Ομως η επιτροπή που την εξέτασε της ζήτησε «να βγάλει το παλτό της και να κάνει μια βόλτα» και η θερμοκέφαλη Μαρία δεν άντεξε, τους στόλισε με διάφορα κοσμητικά επίθετα και τελικά κόπηκε λόγω εμφάνισης. Μερικά χρόνια αργότερα, η εκδίκηση ήταν όλη δική της. Ξαφνικά η Αθήνα γέμισε με κλώνους της, οι οποίοι αντέγραφαν πιστά την άφρο κόμμωσή της. Πρέπει, αν μη τι άλλο, να της αναγνωριστεί ότι πέτυχε την πλήρη απενοχοποίηση της κατσαρής τρίχας.

Το ραντεβού της με την αναγνωρισιμότητα έγινε το 2003. Λίγο πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες πρωταγωνιστεί στην αδιάφορη σειρά του Μega «Απόσταση αναπνοής» με θέμα τη ζωή μιας παρέας αθλητών. Μακριά από το πρότυπο της ξανθιάς Barbie, καταφέρνει να ξεχωρίσει αρχικά για τα χοντρά, πυκνά φρύδια της, σε συνδυασμό με ένα πακέτο προκλητικών δηλώσεων. Θα ακολουθήσουν οι καλοί «S1ngles», όπου διαμορφώνει την τηλεοπτική περσόνα της «στριμμένης ωραίας». Η στριγγή φωνή της και ο τσαμπουκάς της παραμένουν ακόμη πάνω της. Στο θέατρο, από την άλλη πλευρά, μπορεί να παίξει Πίντερ, αλλά και να πρωταγωνιστεί επάξια δίπλα στον Νίκο Μουτσινά. Η γκάμα της πραγματικά αστείρευτη…

ΤΗΣ ΑΝΤΙΣΥΜΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

«Δεν θα ξεπουλήσω κάτι προσωπικό για να έρθει κόσμος στο θέατρο ή για να με δουν στην τηλεόραση. Τα προσωπικά μου είναι προσωπικά μου. Τώρα, αν βγαίνουν στη φόρα για κάποιους λόγους που δεν μπορώ να ελέγξω ή αν αυτά που λέω θεωρούνται ξεπούλημα της προσωπικής μου ζωής, αυτό είναι άλλο θέμα».

Η παραπάνω δήλωση της Μαρίας Σολωμού πραγματικά προκαλεί εύλογη έκπληξη. Η συμπαθής ηθοποιός ήδη από τα πρώτα χρόνια της καριέρας της φάνηκε πρόθυμη να μοιραστεί με το κοινό της ακόμη και ζητήματα που άπτονται του ευαίσθητου πυρήνα των προσωπικών δεδομένων. Δεν είχε κανένα πρόβλημα, λοιπόν, να ομολογήσει ότι υπήρξε άπιστη σχεδόν σε όλους τους συντρόφους της, ότι η γέννηση του γιου της ήταν ένα τυχαίο γεγονός ή ότι πέρασε φρικτά στην εγκυμοσύνη της. Το αποτέλεσμα; Τα media να ασχολούνται περισσότερο με τη «γυναίκα Σολωμού» και ελάχιστα με την ηθοποιό.

Βέβαια, σε μια χώρα που η τηλεοπτική κουλτούρα προωθεί το πρότυπο της Αγίας Οικογένειας και οι εγχώριοι τηλεστάρ ορίζουν τον πήχη της ευτυχίας σε μια φωτογραφία συν γυναιξί και τέκνοις, άνετα η Μαρία Σολωμού θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως μια όαση αντισυμβατικότητας.

Πράγματι είναι μια ανύπαντρη μητέρα, πράγματι είναι τόσο άνετη ώστε να μπορεί να συγκατοικεί στο ίδιο σπίτι με τον πρώην σύντροφό της και πατέρα του παιδιού της, Μάριο Αθανασίου, χωρίς κανένα πρόβλημα, και πράγματι δηλώνει περήφανη που δεν γνωρίζει να βάλει σε λειτουργία το πλυντήριο. Δυστυχώς, όμως, η «επαναστατικότητα» αυτή αναδύεται από τους καναπέδες πρωινών εκπομπών τους οποίους κοσμεί ως μια ιδανική αντιηρωίδα της Λένας Μαντά. Οι κανόνες του λάιφσταϊλ για μία ακόμη φορά εξυπηρετούνται με δήθεν σοκαρισμένους πανελίστες που αναζητούν μία ακόμη προκλητική δήλωση. Και η Μαρία παίζει πρόθυμη το παιχνίδι. Μέχρι και αγανακτισμένη με τη διαφθορά και τους φόρους εμφανίστηκε πρόσφατα – αναμενόμενο, καθότι υφίσταται και η ίδια μειώσεις στη σύνταξη της «άγαμης θυγατέρας» που λαμβάνει.

Ο εγκλωβισμός της, μάλιστα, σε αυτή τη νευρική περσόνα, η οποία βρίσκεται συνεχώς σε εγρήγορση, είναι φανερή και στην εξέλιξή της στην υποκριτική. Η Σολωμού σίγουρα δεν είναι ατάλαντη, αλλά φαντάζει πλήρως επαναπαυμένη σε μια ερμηνεία μόνιμης υστερίας, χωρίς κανέναν λόγο, και σε επιλογές που χαρακτηρίζονται όχι από όρους ποιότητας, αλλά εμπορικότητας.

Πλησιάζοντας πλέον τα 40 της, ίσως είναι η κατάλληλη ώρα να αντιληφθεί ότι ο εφηβικός τσαμπουκάς της φαντάζει τουλάχιστον πολυφορεμένος και σαφώς αφόρητα κουραστικός.

Αδέκαστη

*Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino την Κυριακή 10 Μαρτίου 2013

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.
Exit mobile version