Διαλύθηκε ο «τέλειος γάμος» της Daimler με την Chrysler

«Oυράνια συνένωση», «τέλειος γάμος» και άλλα ρομαντικά και υπέρ το δέον αισιόδοξα είχαν ακουστεί πριν από εννέα χρόνια, όταν η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Daimler, κατασκευάστρια των Μercedes, είχε προχωρήσει στην εξαγορά της αμερικανικής Chrysler, κατασκευάστριας των γνωστών τζιπ, αντί του ποσού των 36 δισ. δολαρίων. Τώρα την πωλεί στην εταιρεία ιδιωτικών κεφαλαίων Cerberus Capital Μanagement αντί 7,4 δισ. δολαρίων. Η εταιρεία θα αγοράσει το 80,1% της Chrysler με το υπόλοιπο να παραμένει στα χέρια της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

ΤΟ ΒΗΜΑ

«Oυράνια συνένωση», «τέλειος γάμος» και άλλα ρομαντικά και υπέρ το δέον αισιόδοξα είχαν ακουστεί πριν από εννέα χρόνια, όταν η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Daimler, κατασκευάστρια των Μercedes, είχε προχωρήσει στην εξαγορά της αμερικανικής Chrysler, κατασκευάστριας των γνωστών τζιπ, αντί του ποσού των 36 δισ. δολαρίων. Τώρα την πωλεί στην εταιρεία ιδιωτικών κεφαλαίων Cerberus Capital Μanagement αντί 7,4 δισ. δολαρίων. Η εταιρεία θα αγοράσει το 80,1% της Chrysler με το υπόλοιπο να παραμένει στα χέρια της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η συμφωνία, την οποία μελετούσε η διοίκηση της Daimler εδώ και τρεις μήνες, αποτελεί στροφή 180 μοιρών στην πορεία των δύο εταιρειών οι οποίες προσπάθησαν αλλά κατέστη αδύνατον να αποκομίσουν κέρδη από τη συγχώνευσή τους. Οι ζημιές της Chrysler άγγιξαν τα 680 εκατ. δολάρια το προηγούμενο έτος και η αυτοκινητοβιομηχανία έχασε σημαντικό μερίδιο αγοράς, παρά την αναδιοργάνωση στην οποία προχώρησε ο διευθύνων σύμβουλος της Daimler Ντίτερ Τσέτσε. «Είμαστε βέβαιοι ότι καταλήξαμε στη λύση που θα έχει το καλύτερο αποτέλεσμα σε ό,τι αφορά την εταιρική αξία τόσο της Daimler όσο και της Chrysler. Εχουμε θέσει τις βάσεις για μία καινούργια αρχή» δήλωσε ο ίδιος.

O ι επενδυτές έδειξαν να συμφωνούν μαζί του, ανεβάζοντας την τιμή της μετοχής της αυτοκινητοβιομηχανίας κατά 7%. Ο Τσέτσε πρόσθεσε ότι οι δύο εταιρείες θα συνεχίσουν να συνεργάζονται και ότι η πώληση στη Cerberus αναμένεται να ολοκληρωθεί το τρίτο οικονομικό τρίμηνο. Τα κέρδη της Daimler θα μειωθούν κατά 4 με 5,3 δισ. δολάρια το 2007 ως συνέπεια της πώλησης. «Η πικρή αλήθεια για τους επενδυτές στην DaimlerChrysler είναι το πόση μεγάλη καταστροφή της εταιρικής αξίας της έχει συντελεστεί όλα αυτά τα χρόνια» σχολίασε ο Τζέιμς Μπίβαν, ο οποίος διαχειρίζεται περιουσιακά στοιχεία 9 δισ. δολαρίων στη CCLΑ Ιnvestment Μanagement. Η DaimlerChrysler θα χρηματοδοτήσει την πώληση με 650 εκατ. δολάρια, κάτι το οποίο κρίνεται σχετικά χαμηλό σε σχέση με αυτό που φοβούνταν οι επενδυτές.

Α υτό το οποίο φοβούνται οι εργαζόμενοι είναι το ενδεχόμενο η εταιρεία ιδιωτικών κεφαλαίων να «σπάσει» την αυτοκινητοβιομηχανία και να την πωλήσει σε κομμάτια. Κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να γίνει τόνισε ο πρόεδρος του εργατικού συνδικάτου United Αuto Workers Ρον Γκετελφίνγκερ, ενώ πρόσθεσε ότι η απόφαση της διοίκησης της Daimler είναι προς το συμφέρον των εργαζομένων, αφήνοντας να εννοηθεί ότι δεν ανησυχεί για νέες πιθανές απολύσεις. Οχι ότι αυτό αποτελεί και προσωπική επιτυχία για το αμερικανικό σωματείο, καθώς η Chrysler διέρχεται ήδη από φάση αναδιοργάνωσης η οποία θα κοστίσει τη δουλειά σε 13.000

εργαζομένους.

Το 1929 η Chrysler ήταν η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στις ΗΠΑ, πίσω από την General Μotors και τη Ford Μotor. Τις τελευταίες τρεις δεκαετίες η εταιρεία περνούσε από την κρίση στην επιτυχία και τούμπαλιν, ενώ το 1980 γλίτωσε στο παρά πέντε τη χρεοκοπία. Ο τότε αμερικανός πρόεδρος Κάρτερ είχε υπογράψει κρατική εγγύηση σε δάνειο ύψους 1,5 δισ. δολαρίων για να διασώσει την αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς είναι καλές οι αμερικανικές «ψαλμωδίες» για τον οικονομικό φιλελευθερισμό αλλά όχι όταν κινδυνεύουν αμερικανικές εταιρείες.

Σ ύμφωνα με τον πρόεδρο του καναδέζικου εργατικού συνδικάτου αυτοκινητοβιομηχανιών Μπαζ Χάργκροουβ η Cerberus ενδεχομένως επικράτησε των άλλων εταιρειών ιδιωτικών κεφαλαίων επειδή προσέλαβε ως συμβουλάτορά της τον πρώην γενικό διευθυντή της Chrysler Βόλφγκανγκ Μπέρνχαρντ , ο οποίος διατηρεί πολύ καλές φιλικές σχέσεις με τον Τσέτσε.

Οι εταιρείες ιδιωτικών κεφαλαίων σπανίως αποτελούν τον τελικό προορισμό των εταιρειών που εξαγοράζουν.

Αναλυτές εκτιμούν ότι αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Chery Αutomobile της Κίνας και οι γαλλικές Renault και Ρeugeot απλώς περιμένουν την Cerberus να «εξυγιάνει» λίγο περισσότερο την Chrysler για να υποβάλουν πρόταση εξαγοράς της.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.
Exit mobile version