Απαντήσεις στα ερωτήματα για τα αίτια της πρόσκρουσης του κρουαζιεροπλοίου «Sea Diamond» σε χαρτογραφημένο ύφαλο στη Σαντορίνη προχθές νωρίς το απόγευμα προσπαθούν να δώσουν οι ανακριτές του Λιμενικού Σώματος. Το κρουαζιερόπλοιο, το οποίο είχε μείνει ακυβέρνητο, βυθίστηκε τελικά χθες στις 06.00 τα ξημερώματα στη θέση Αθηνιό, βόρεια από το λιμάνι των Φηρών, όπου το βάθος της θάλασσας ξεπερνά τα 135 μέτρα.
Ενας 45χρονος Γάλλος και η 16χρονη κόρη του δεν βρίσκονταν μεταξύ των 1.547 επιβαινόντων στο πλοίο που διεκπεραιώθηκαν στη στεριά, μετά την πρόσκρουση και την κλίση 12 μοιρών που παρουσίασε αρχικά το σκάφος. Οι λιμενικοί ειδοποιήθηκαν από τη σύζυγο του 45χρονου, η οποία επίσης επέβαινε στο κρουαζιερόπλοιο. Δύτες του Λιμενικού ερεύνησαν τα διαμερίσματα όπου ήταν η καμπίνα των αγνοουμένων, χωρίς όμως αποτέλεσμα. Οι 1.170 επιβάτες άρχισαν από χθες τα ξημερώματα σταδιακά να επιστρέφουν στις χώρες τους, αφού προηγουμένως μεταφέρθηκαν στο λιμάνι της Σαντορίνης. Είχε προηγηθεί μια γιγαντιαία επιχείρηση που διήρκεσε από τις 16.00 ως τις 19.30 της Μεγάλης Πέμπτης. Οι περισσότεροι από τους επιβάτες μεταφέρθηκαν με βάρκες και ένα μικρό φεριμπότ, όπου επιβιβάστηκαν με δυσκολία καθώς το «Sea Diamond» παρουσίαζε κλίση. Μάλιστα αρκετοί κατέβηκαν με ανεμόσκαλες. Τα ερωτήματα που απευθύνουν οι αξιωματικοί του Λιμενικού προς τον πλοίαρχο του «Sea Diamond» είναι πολλά καθώς ο ύφαλος στον οποίο προσέκρουσε το κρουαζιερόπλοιο και από τον οποίο προκλήθηκε ρήγμα πολλών μέτρων στην πλώρη είναι χαρτογραφημένος και φαίνεται και στα μηχανήματα πλοήγησης (satellite). Ο ανακρινόμενος πλοίαρχος είχε μόλις προαχθεί στον βαθμό αυτόν. Το προηγούμενο διάστημα υπηρετούσε ως ύπαρχος στο ίδιο πλοίο. Αγωνιώδης επίσης είναι η προσπάθεια των συνεργείων του Λιμενικού Σώματος να αποφύγουν τη ρύπανση από το πετρέλαιο του πλοίου σε μία από τις ομορφότερες περιοχές της Ελλάδας, την οποία επισκέπτονται καθημερινά χιλιάδες τουρίστες. Στο σημείο της βύθισης τοποθετούνται φράγματα για να περιοριστεί η πετρελαιοκηλίδα, ωστόσο εκφράζονται φόβοι ότι τις επόμενες ημέρες θα βγουν στις ακτές τόνοι καυσίμων και γι’ αυτό επιχειρείται απάντλησή τους από το βυθισμένο πλοίο. Η είδηση για τον κίνδυνο που διέτρεξαν οι επιβάτες, κυρίως αμερικανοί, αλλά και το πλήρωμα του κρουαζιεροπλοίου, έκανε τον γύρο του κόσμου. Σε ανταπόκρισή της από την Αθήνα η βρετανική εφημερίδα «The Guardian» αναφέρεται στη διαδικασία εκκένωσης του πλοίου, την οποία θεωρεί πλημμελή. Σύμφωνα με τη δήλωση του μηχανικού κ. Νίκου Μανουσογιαννάκη, «όλος αυτός ο κόσμος έπρεπε να είχε απομακρυνθεί σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς σε 30 λεπτά. Αντιθέτως τους πήρε τρεις ώρες. Το επεισόδιο γεννά πολλά ερωτήματα και ένα από αυτά είναι το εξής: Για ποιο λόγο αυτό το καράβι πήρε το πράσινο φως να ταξιδέψει από την αρχή; Δεν πιστεύω ότι το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας πρέπει να πανηγυρίζει». Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα, αν ο καιρός δεν ήταν καλός, θα είχε συμβεί ναυτική τραγωδία στα νερά της Σαντορίνης. Ο «Guardian» δημοσιεύει επίσης τη δήλωση του επιβάτη του πλοίου κ. Ευστάθιου Φωτίδη στο Mega, σύμφωνα με την οποία κατά τα πρώτα 30 λεπτά όλα τα μέλη του πληρώματος ήταν εξαφανισμένα.
