Ως κακόγουστη προπαγάνδα υπέρ της COSCO και σε βάρος των δημοσίων συμφερόντων στο λιμάνι του Πειραιά χαρακτηρίζει σε ανακοίνωση της η Ομοσπονδία των υπαλλήλων στα λιμάνια την επίσκεψη του Έλληνα Πρωθυπουργού και του Πρωθυπουργού της Κίνας στον Προβλήτα ΙΙ της COSCO.
Στην ανακοίνωση της η ΟΜΥΛΕ καταγγέλει ότι «είναι η τρίτη φορά που ο Έλληνας Πρωθυπουργός επισκέπτεται τις εγκαταστάσεις της COSCO, χωρίς να μπει στον κόπο να επισκεφθεί, ούτε μια φορά, τον δημόσιο ΟΛΠ» και σημειώνει επιπλέον πως «έχουμε προκαλέσει την Κυβέρνηση να γίνει μια αποτίμηση της τετράχρονης παρουσίας της COSCO στο λμάνι του Πειραιά. Αντ’ αυτού η Ελληνική Κυβέρνηση και προσωπικά ο Πρωθυπουργός συμμετέχει σε φιέστες, οι οποίες το μόνο που κάνουν είναι να παρουσιάζουν μια ψεύτικη εικόνα για τα οφέλη του Ελληνικού Δημοσίου και να μεγιστοποιούν τις δήθεν επενδύσεις, προωθώντας έτσι τα συμφέροντα της κινεζικής πλευράς».
Οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των εργαζομένων στα λιμάνια επισημαίνουν ακόμη πως «ο Προβλήτας ΙΙ, ως βασική επένδυση, έχει πραγματοποιηθεί από τον δημόσιο ΟΛΠ και εξ αιτίας της παραχώρησης του Προβλήτα ΙΙ, κατασκεύασε το 2009, με ίδια κεφάλαια, τον Προβλήτα Ι που κόστισε περίπου 190 εκ. ευρώ. Επίσης ο ΟΛΠ, με την παραχώρηση του Προβλήτα ΙΙ, απώλεσε ετησίως έσοδα 110 εκ. ευρώ, έναντι ενοικίου 25-30 εκ. ευρώ. Ακόμη η COSCO, μαζί με την παραχώρηση του Προβλήτα ΙΙ, επέβαλε στο Ελληνικό Δημόσιο να μην επεκταθεί ο Προβλήτας Ι του ΟΛΠ και να μην αναπτυχθεί άλλο Container Terminal στην ευρύτερη περιοχή. Επέβαλε ουσιαστικά μονοπωλιακό καθεστώς».
Τονίζουν επιπροσθέτως ότι «η COSCO, μαζί με το Προβλήτα ΙΙ, πήρε ως προίκα την πελατεία που είχε κατακτήσει ο Δημόσιος ΟΛΠ. Το 60-70% της σημερινής κίνησης στον Προβλήτα ΙΙ της COSCO (ΣΕΠ) είναι αποτέλεσμα αυτής της πελατείας και απολαμβάνει πρόσθετες φορολογικές απαλλαγές, οι οποίες είναι επίδικες στη ΕΕ. Με τον πρώτο «φιλικό διακανονισμό», η COSCO επέβαλε μείωση του ετησίου τιμήματος κατά 3 εκ. ευρώ. Με τον δεύτερο «φιλικό διακανονισμό» διεκδικεί επέκταση σε όλο το δυτικό μέτωπο και ταυτόχρονα αναστολή, ουσιαστικά κατάργηση, του εγγυημένου τιμήματος για είκοσι (20) και πλέον χρόνια».
Η ΟΜΥΛΕ κάνει επιπλέον λόγο για ανύπαρκτες και μεσαιωνικές εργασιακές σχέσεις «μοναδικές στην Ευρώπη, όπως αποκαλύπτει έκθεση του Πανεπιστημίου της Γάνδης».
Στην ανακοίνωση οι λιμενεργάτες δηλώνουν αποφασισμένοι να συνεχίσουν, όπως λένε, τον αγώνα της αποκάλυψης της αλήθειας και της αποτροπής της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ, του ΟΛΘ και των άλλων λιμανιών.