«Τα θέματα των εξετάσεων της Ιστορίας Γενικής Παιδείας είναι διατυπωμένα με σαφήνεια, παρουσιάζουν αυξημένο βαθμό δυσκολίας με ιδιαίτερη έμφαση στα μεταπολεμικά γεγονότα».
Αυτό αναφέρεται σε ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ενωσης Φιλολόγων για τα θέματα που επελέγησαν σήμερα στην Ιστορία.
«Στην Πρώτη Ομάδα, και ειδικά για το θέμα Α1, οι απαντήσεις βρίσκονται στις αντίστοιχες σελίδες του σχολικού εγχειριδίου: α. Συνθήκη Αγίου Στεφάνου, σελ. 63-65, β. Σύμφωνο Μολότωφ-Ρίμπεντροπ, σ. 113 και γ. Συνθήκη του Μάαστριχτ, σ. 156» αναφέρει η Ενωση.
«Στο θέμα Α2 οι προτάσεις β., δ. και ε. είναι σωστές και οι α., γ. είναι λανθασμένες. Στο θέμα Β1 η απάντηση περιέχεται στη σελ. 30. Το θέμα Β2 είναι αυξημένης δυσκολίας και η απάντησή του βρίσκεται στη σελ. 79.
Από τα θέματα της Δεύτερης Ομάδας, το Γ1 βασίζεται σε πληροφορίες που βρίσκονται στις σελ. 102 και 103 του βιβλίου. Οι πηγές επιλέγονται με πολιτικά και ιδεολογικά κριτήρια, με αποτέλεσμα οι πρόσθετες πληροφορίες, με σκοπό τη σύνθεση, να έχουν μια συγκεκριμένη διάσταση.
Το θέμα Δ1 βασίζεται σε ιστορικές πληροφορίες, που βρίσκονται στη σελ. 143, αλλά η επιλογή των κειμένων γίνεται από δευτερογενείς πηγές και η εξαγωγή των συμπερασμάτων έχει ιδεολογική απόχρωση, χωρίς να υπάρχει ισχυρή τεκμηρίωση από πρωτογενείς πηγές», αναφέρει η ανακοίνωση.
«Τέλος, επισημαίνουμε ότι τα θέματα παρουσιάζουν δυσκολίες στο περιεχόμενό τους και περιορίζουν τη σκέψη του μαθητή, χωρίς να αφήνουν περιθώρια στον υποψήφιο, για καλύτερη επεξεργασία του θέματος, κριτικά και δημιουργικά», καταλήγει η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων.