από metereologos.gr
Τρίτη 22 Μαΐου 2018

Αστρονόμοι ανακάλυψαν τα αίτια που ένας γαλαξίας μοιάζει με πεταλούδα

Είναι προϊόν ενός σύνθετου κοσμικού φαινομένου στο οποίο παίρνουν μέρος δύο μαύρες τρύπες που συγχωνεύοντα
Αστρονόμοι ανακάλυψαν τα αίτια που ένας γαλαξίας μοιάζει με πεταλούδα
Μια ακόμη εντυπωσιακή εικόνα από ένα κοσμικό φαινόμενο κατέγραψε στο παλμαρέ το διαστημικό τηλεσκόπιο Hubble. Credit: NASA, ESA, the Hubble Heritage (STScI/AURA)-ESA/Hubble Collaboration, and A. Evans (University of Virginia, Charlottesville/NRAO/Stony Brook University)

Σε απόσταση 400 εκατ. ετών φωτός στον αστερισμό του Οφιούχου από εμάς λαμβάνει χώρα ένα σύνηθες αλλά εντυπωσιακό κοσμικό φαινόμενο το οποίο και αποτελεί μια πηγή ανανέωσης του Σύμπαντος. Δύο γαλαξίες βρίσκονται στο τελικό στάδιο της συγχώνευσης τους διαδικασία που παράγει μια σειρά από διάφορα φαινόμενα. Ο νέος γαλαξίας που θα πάρει την θέση των άλλων δύο έχει ήδη αρχίσει να σχηματίζεται και έχει λάβει την κωδική ονομασία NGC 6240.

Ερευνητές του Πανεπιστημίου Colorado Boulder έστρεψαν την προσοχή τους στον NGC 6240 η όψη του οποίου αυτή την στιγμή θυμίζει μια… πεταλούδα. Οι ερευνητές με δημοσίευση τους στην επιθεώρηση «Nature» υποστηρίζουν ότι ανακάλυψαν την αιτία της όψης του γαλαξία. Έχει διαπιστωθεί ότι μαζί με τους δύο γαλαξίες συγχωνεύονται και οι μελανές οπές που βρίσκονταν μέχρι πρότινος στο κέντρο τους. Οι δύο μελανές οπές περιστρέφονται η μια γύρω από την άλλη και είναι θέμα χρόνου η συγχώνευση τους που θα δημιουργήσει πιθανότατα μια νέα γιγάντια μαύρη τρύπα.

Οι ερευνητές αναφέρουν ότι τα αέρια που παράγονται από την αλληλεπίδραση των δύο μελανών οπών σε συνδυασμό με τα αέρια που παράγονται από την γέννηση νέων άστρων που προκαλεί η συγχώνευση των δύο γαλαξιών δημιούργησε ένα νεφέλωμα το οποίο… σμιλεύει τον γαλαξία με τρόπο τέτοιο ώστε να μοιάζει με πεταλούδα. Αν η ανακάλυψη αυτή επιβεβαιωθεί θα είναι ιδιαίτερα σημαντική αφού για πρώτη φορά εντοπίζεται αυτό το φαινόμενο.

Προς Αλεξ (και τους υποτακτικους του) | 23/04/2018 13:26
    Παρα την υποσχεση που ειχα δωσει στον εαυτο μου, θα κανω 1 εξαιρεση και θα σου πω, επειδη καταφανως δεν εχεις σχεση με την αστροφυσικη (ουτε και καποια αλλη επιστημη), μη μπαινεις σε διαφορα site διαβαζοντας και ερμηνευοντας τα αναφερομενα με την Αγνοια σου! Αν πραγματικα ενδιαφερεσαι για την αστροφυσικη πηγαινε να παρακολουθησεις καποιο πανεπιστημιο (open class) οπου κανουν μαθηματα ειδικα για ανθρωπους που δεν καταφεραν να παρακολουθησουν κανονικα ΑΕΙ. Εκει ισως μπορεσουν να σου μαθουν πως να 'διαβαζεις' σωστα τις αναρτησεις και αναφορες απο πανεπιστημια! Παντως να ξερεις, ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΑ, η ανθρωποτητα γνωριζει για τη Συμπαντικη Φυσικη και κοσμολογια ΚΑΤΙ ΛΙΓΩΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟ 1%, Εκτος απο σενα!
    Σπυρος