από metereologos.gr
Κυριακή 19 Νοεμβρίου 2017

Η Σελήνη θα έχει τους δικούς της ανθρώπους των... σπηλαίων

Ιαπωνικό σκάφος ανακάλυψε ένα γιγάντιο υπόγειο τούνελ στην Σελήνη που μπορεί να φιλοξενήσει ανθρώπους
Η Σελήνη θα έχει τους δικούς της ανθρώπους των... σπηλαίων
Το εικονιζόμενο άνοιγμα στην επιφάνεια της Σελήνης οδηγεί σε ένα γιγάντιο υπόγειο τούνελ στο οποίο πιθανώς να ζήσουν οι άνθρωποι. Credit: NASA/Goddard/ Arizona State University

Ένας ιαπωνικός δορυφόρος, ο Selenological and Engineering Explorer (Selene), που παλαιότερα βρισκόταν σε τροχιά γύρω από τη Σελήνη, ανακάλυψε σε αυτήν ένα τεράστιο σπήλαιο, που εκτιμάται ότι έχει μήκος 50 χιλιομέτρων και πλάτος 100 μέτρων. Αυτό επιβεβαίωσε τώρα η ιαπωνική διαστημική υπηρεσία (JAXA) και ανακοίνωσε ότι το σπήλαιο θα ήταν ιδανικό για να αξιοποιηθεί ως προστατευμένη διαστημική βάση, διευκολύνοντας έτσι μια μελλοντική εποίκιση του φεγγαριού.

Στην επιφάνεια της Σελήνης, στην περιοχή των λόφων Μάριους, φαίνεται από ψηλά το στρογγυλό άνοιγμα του σπηλαίου με πλάτος 50 μέτρων και βάθος επίσης 50 μέτρων. Η περαιτέρω μελέτη με ραντάρ που μπορεί να «δει» κάτω από την επιφάνεια αποκάλυψε ένα πολύ μεγαλύτερο σπήλαιο. Η υπόγεια κοιλότητα μπορεί να περιέχει νερό σε μορφή πάγου, το οποίο θα ήταν δυνατό να αξιοποιηθεί, ακόμη και για τη μετατροπή του σε καύσιμα. Οι ιάπωνες επιστήμονες εκτιμούν ότι το τεράστιο φυσικό τούνελ σχηματίσθηκε από λάβα που χύθηκε, όταν στη Σελήνη υπήρχε έντονη ηφαιστειακή δραστηριότητα πριν από περίπου 3,5 δισεκατομμύρια χρόνια.

Δείτε σχετικά: Ερχονται τα φεγγαρόπαιδα