από metereologos.gr
Τρίτη 25 Ιουλίου 2017

H Rosetta βρήκε τα δομικά υλικά του κομήτη 67/P

Νέες εντυπωσιακές αποκαλύψεις από την αποστολή του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος
H Rosetta βρήκε τα δομικά υλικά του κομήτη 67/P
Νέα εντυπωσιακά ευρήματα εντόπισε το Rosetta στον κομήτη που εξερευνά εδώ και μήνες
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

Το ευρωπαϊκό σκάφος Rosetta που βρίσκεται σε τροχιά γύρω από τον κομήτη 67/P και τον μελετά ανακάλυψε νέα σημαντικά ευρήματα. Πιο συγκεκριμένα εντόπισε κάποιες κοιλότητες, ρήγματα και άλλους σχηματισμούς στον κομήτη δομές που σύμφωνα με τους επιστήμονες που τους μελέτησαν περιέχουν τα «δομικά υλικά» του κομήτη.

Οι σβώλοι

Ο κομήτης φαίνεται να αποτελείται από σχεδόν ισομεγέθεις «σβώλους», οι οποίοι πιθανώς αποτελούν τους αρχικούς δομικούς λίθους του ηλιακού μας συστήματος. Αν αυτό επιβεβαιωθεί, θα πρόκειται για σημαντική ανακάλυψη, κατά τους επιστήμονες. Η αρχική σκόνη και τα αέρια πιθανώς δημιούργησαν τα πρώτα «βότσαλα» και αυτά, με τη σειρά τους, τους μεγαλύτερους «σβώλους» διαμέτρου περίπου τριών μέτρων ο καθένας. Από τη συγκόλλησή τους, τελικά δημιουργήθηκε ο πυρήνας του κομήτη.
O πυρήνας αυτός είναι πολύ πιο «αφράτος» και πορώδης από ό,τι προβλεπόταν (κατά 70% έως 80% το εσωτερικό του πιστεύεται ότι είναι κενός χώρος). Υπάρχει μια περίπτωση να πρόκειται για δύο μικρότερους κομήτες που κάποια στιγμή συνενώθηκαν. Οι ισχυρές ριπές του ανέμου, που φυσάνε με ταχύτητα 300 μέτρων το δευτερόλεπτο, φαίνεται να δημιουργούν αμμόλοφους σωματιδίων σκόνης πάνω στον κομήτη, πράγμα που άφησε άφωνους τους επιστήμονες. Το βόρειο ημισφαίριο του κομήτη είναι πιο ζεστό από το νότιο, μια ένδειξη για εποχικές αλλαγές.

Τα μόρια

Οι ερευνητές με επικεφαλής τον Χόλγκερ Σιέρκς του τμήματος Ερευνας του Ηλιακού Συστήματος του Ινστιτούτου Μαξ Πλανκ στη Γερμανία εντόπισαν επίσης την έντονη παρουσία απλών οργανικών μορίων στην επιφάνεια του κομήτη ενώ πιστευόταν ότι αφθονούν τα πολύπλοκα μόρια σε αυτόν. Διαπίστωσαν επίσης ότι το νέφος αερίων που περιβάλλει τον κομήτη ανανεώνεται και μεταβάλλεται συνεχώς. Ο 67/P όπως και οι περισσότεροι κομήτες πιστεύεται ότι αποτελούν απομεινάρια από τις διεργασίες σχηματισμού του ηλιακού μας συστήματος και άρα περιέχουν εξαιρετικά χρήσιμες πληροφορίες για τη γέννηση και εξέλιξη του. Το Rosetta ακολουθεί τον κομήτη καθώς αυτός πλησιάζει τον Ηλιο και θα συνεχίσει να τον μελετά αποκαλύπτοντας συνεχώς πολύτιμα δεδομένα και φωτίζοντας μια σειρά από φαινόμενα. Η νέα μελέτη δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «Science».

Κάποιοι από τους σχηματισμούς που εντόπισε το Rosetta στον κομήτη οι οποίοι όπως φαίνεται κρύβουν  μυστικά της δημιουργίας τόσο του ίδιου όσο και του ηλιακού συστήματος γενικότερα.

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος