από metereologos.gr
Τρίτη 25 Απριλίου 2017

Σωματίδια κινούνται ταχύτερα από το φως!

Νετρίνα ταξιδεύουν στο CERN με ταχύτητες που ανατρέπουν τη Θεωρία της Σχετικότητας
Σωματίδια κινούνται ταχύτερα από το φως!
Νετρίνα ταξίδεψαν ταχύτερα από το φως στο CERN
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

Γενεύη

Διεθνής ομάδα επιστημόνων κατέγραψε υποατομικά σωματίδια τα οποία ταξίδευαν με ταχύτητα μεγαλύτερη του φωτός! Εάν αυτό το πείραμα που διεξάγεται στο CERN επιβεβαιωθεί, τότε αναμένεται να ταράξει συθέμελα μια από τις βασικές αρχές της φυσικής.

Ο Αντόνιο Ερεντιτάτο που εργάζεται στο CERN δήλωσε στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters ότι μετρήσεις που διεξάγονται τα τελευταία τρία χρόνια αποκάλυψαν νετρίνα τα οποία κινούνταν με ταχύτητα μεγαλύτερη κατά 60 δισεκατομμυριοστά του δευτερολέπτου (nanosecond) σε σύγκριση με εκείνη του φωτός καλύπτοντας μια απόσταση 730 χιλιομέτρων μεταξύ της Γενεύης και ενός εργαστηρίου στο Γκραν Σάσο της Ιταλίας.

Τα νετρίνα εμφανίζονται με διαφορετικούς τύπους («γεύσεις») και πρόσφατα αποδείχθηκε ότι μπορούν να αλλάξουν αυθόρμητα τύπο. Ο δρ Ερεντιτάτο και η ομάδα του δημιούργησαν μια δέσμη ενός τύπου νετρίνων - μιονικά νετρίνα- και τα έστειλαν από το CERN στο εργαστήριο στο Γκραν Σάσο. Στόχος τους ήταν να δουν πόσα από αυτά τα σωματίδια θα άλλαζαν τύπο (θα μετατρέπονταν συγκεκριμένα σε ταυ-νετρίνα).

Απίστευτη παρατήρηση

Διεξάγοντας αυτά τα πειράματα όμως οι ειδικοί παρατήρησαν ότι τα σωματίδια κάλυπταν την απόσταση των 730 χιλιομέτρων ταχύτερα από ό,τι το φως. Εμειναν τόσο έκπληκτοι από τα αποτελέσματά τους ώστε επανέλαβαν το πείραμα περί τις 15.000 φορές. Ετσι τα ευρήματά τους είναι στατιστικά σημαντικά, τόσο ώστε να ταράξουν για καλά τα νερά της φυσικής.

«Εχουμε μεγάλη εμπιστοσύνη στα αποτελέσματά μας. Ωστόσο χρειάζεται να διεξαγάγουν άλλοι συνάδελφοι αντίστοιχα πειράματα προκειμένου να τα επιβεβαιώσουν» ανέφερε ο δρ Ερεντιτάτο στο Reuters. Ο ερευνητής ζήτησε περαιτέρω ανάλυση των απίστευτων αυτών αποτελεσμάτων καθώς εάν επιβεβαιωθούν τότε θα ανατρέψουν μια βασική αρχή της Ειδικής Θεωρίας της Σχετικότητας που θεμελίωσε το 1905 ο Αλβέρτος Αϊνστάιν. Σύμφωνα με αυτήν τίποτα στο Σύμπαν δεν μπορεί να ταξιδέψει ταχύτερα από το φως.

Ο δρ Ερεντιτάτο ανέφερε ότι τα ευρήματα θα εμφανιστούν σύντομα σε δικτυακή μορφή προκειμένου να αποτελέσουν αντικείμενο ενδελεχούς μελέτης και από άλλες ομάδες. Παράλληλα η ερευνητική ομάδα οργάνωσε σήμερα Παρασκευή  συνάντηση ειδικών στο CERN ώστε να συζητηθούν τα... φωτεινά της αποτελέσματα.

Στη συνάντηση ο δρ Ερεντιτάτο ζήτησε για άλλη μια φορά νέες ανεξάρτητες μετρήσεις από άλλες ομάδες, καθώς όπως είπε, τα ευρήματα της ομάδας του, εάν ευσταθούν, θα αλλάξουν τη φυσική. «Δεν ισχυριζόμαστε τίποτα, θέλουμε απλώς να βοηθηθούμε από την επιστημονική κοινότητα προκειμένου να καταλάβουμε τα ''τρελά'' μας αποτελέσματα, διότι πρόκειται πράγματι για ''τρελά'' αποτελέσματα» κατέληξε ο επιστήμονας.

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ταχυτητα διαδωσης σωματιδιων | 04/07/2012 19:39
    βασικα η ταχυτητα που δινεται δν ειναι ακριβεις αλλα δν εχει τοσο πολυ σημασια απλα κρατηστε οτι τα σωματιδια ειναι ταχυτερα απο το φως.....
    sheldon

Εν οίδα | 25/09/2011 17:38
    Δεν έχω ιδέα από φυσική, όμως τα μαθηματικά μου είναι, κάπως, καλύτερα και η φιλοσοφία, ως επιστήμη, μου κάνει όσο αγγίζει τα όρια των μαθηματικών... Ο Γκέντελ (μιας και κάνουμε διαγωνισμό γνώσεων) κάποια στιγμή απέδειξε ότι τα ίδια τα όρια της γνώσης μας είναι πεπερασμένα κι ότι κανένα σύστημα δεν μπορεί να έχει πλήρη και αληθή, ταυτόχρονα, γνώση του εαυτού του (οκ αυτή είναι μια χονδροειδής μεταφυσική εξήγηση, αλλά πιστεύω μας κάνει) και πιθανά όσο 'βαθύτερα' φτάνουμε στις δομές της πραγματικότητας, αναλόγως παράδοξα θα είναι και τα πορίσματά μας... Ο Αϊνστάϊν μπορεί να αποδειχθεί λάθος (υπό συνθήκες, βέβαια) και με τη σειρά του κι ο επόμενος επιστήμονας που θα δώσει τη δική του εξήγηση κοκ. Αυτό, όμως, δε μειώνει την ανάγκη να επενδυθεί προσπάθεια στην επιστημονική εξήγηση του κόσμου ακόμη κι αν αυτή μας οδηγήσει στο συμπέρασμα ότι ο κόσμος μας δεν μπορεί να εξηγηθεί επιστημονικά...
    Christos

"Παντα πιστευα..........." | 24/09/2011 01:27
    "Παντα πιστευα οτι ειναι λαθος η θεωρια της σχετικοτητας.Και ευτυχως αποδειχτηκε." Δεν μιλαμε για ποδοσφαιρο,πολιτικη ουτε για φιλοσοφια ωστε να εχει βαση αυτη η φραση σου...Μιλαμε για μια θεωρια η οποια αποτελει επανασταση στη σκεψη...Η ταση του Einstein να θελει να στηριζεται σε απολυτες σταθερες τον οδηγησε στο να ανατρεψει την απολυτη αληθεια της εποχης του...Μια θεωρια που βασιζεται σε 2 βασικες αρχες,αντιτιθεται σε ολες τις ανθρωπινες αισθησεις και στον τροπο με τον οποιο αυτες αντιλαμβανονται το χωρο και το χρονο και μπορει να γινει "κατανοητη" μονο με εκλαικευμενα νοητικα πειραμα δεν μπορει εσυ απλα να ΠΙΣΤΕΥΕΣ παντα οτι ειναι λαθος χωρις καμια γνωση οπως παραδεχεσαι... Η θεωραι της σχετικοτητα ειναι τοσο απλη που γινεται δυσνοητη...Η πολυπλοκοτητα του απλου οπως θα ΠΙΣΤΕΥΕ καποιος Φιλοσοφος και οχι καποιος Φυσικος... ΥΓ...Ακομα και να καταριφθει(αμφιβαλλω),η θεωρια της σχετικοτητα δεν χανει την αξια της γιατι αποτελει μια επανασταση του τροπου σκεψης...Ακομα το οτι μια θεωρια καταρριπτει καποια αλλη ειναι η φυσικη εξελιξη της επιστημης και δεν σημαινει ουτε οτι καποιος ελεγε ανοησιες ουτε οτι παμε παλι απο την αρχη,(κλπ)...Αποτελουν ολες βηματα προς την ευρεση της αληθειας...Χψρις την προηγουμεν δεν θα υπηρχε η επομενη...Χωρις τον Νευτωνα δεν θα υπηρχε Αινσταιν...
    Rui Costa

Με τίποτα... | 24/09/2011 01:20
    Ρε κερατάδες Έλληνες, σχολιάζετε και τη θεωρία της Σχετικότητας; Δεν τη γλυτώνουμε τη χρεωκοπία με τίποτα!
    D.F.

Περί ανάλυσης των παρατηρήσεων... | 23/09/2011 18:35
    Αν ζούσε ο Einstein, μάλλον θα μας είχε εξηγήσει αμέσα, τι πήγε στραβά στο πείραμα του Cern. Όμως δε ζει και θα κάνουμε μήνες να καταλήξουμε σε κάποιο συμπέρασμα.
    Χάρης

Η ταχύτητα του φωτός. | 23/09/2011 15:57
    Αγαπητέ μου φίλε, φαίνεται ότι δεν έπιασες καν το νόημα όσων έγραψα. Τι χρειαζόμαστε τα πειράματα; Για να βγάλουμε άχρηστη μια θεωρία που μας λέει σαχλαμάρες; Μήπως δεν έπρεπε να της δίνουμε καθόλου σημασία; Πάντως, πρέπει να ομολογήσω ότι ο τίτλος του μηνύματσ σου, «σχετικότητα και ασχετοσύνη» είναι καταπληκτικός. Βαγγέλης
    Βαγγέλης

Απλά οι εναλλαγές από τύπο σε τύπο προκάλεσαν καμπύλωση του χωροχρόνου | 23/09/2011 15:21
    Το νετρινο αποτελεί ειδική περίπτωση (κάτι σαν την Ελλάδα). Είναι σχεδόν άυλο, αφόρτιστο και αλλάζει τύπους. Όμως αυτή η ελάχιστη μάζα που έχει τους έδωσε την δυνατότητα να το σπρώξουν υπερφορτώνοντας το με ενέργεια μεγαλύτερη της μάζας του και στις εναλλαγές από τύπο σε τύπο κατά την διαδρομή προφανώς η ενέργεια που εκλύθηκε προκάλεσε καμπυλότητα στον χωροχρόνο γύρω από το σωματίδιο (την προβλέπει η σχετικότητα) γι’ αυτό φάνηκε ότι έφτασε νωρίτερα. Δεν έγινε κάτι παράνομο απλά κάτι πρωτοφανές.
    Η ταχύτητα δεν ξεπέρασε το c

Ίσως κάποτε κατανοήσουμε | 23/09/2011 14:24
    Βλέπε 1.Θεωρία της Αρμονικότητος του Πεδίου του Φωτός. Κυκλοφορεί από το 1979. Στο Google υπάρχει πλήθος πληροφοριών. 2. Όσοι αρέσκονται σε επίσημες δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά ας αναζητήσουν το άρθρο: " On Synchronized Clocks at the Ends of a Moving Rod", Physics Essays, vol.20 No 2 June 2007. Εν κατακλείδι, ο Albert Einstein εμφάνισε την (κρυφή) υπόθεσή του ως συμπέρασμα. Αυτό είναι όλο!
    Dionysios G. Raftopoulos

"Σχετικότητα και ασχετοσύνη" | 23/09/2011 13:52
    Αυτά τα 54 "dislike" στο σχόλιο του Μαρίτσα (που μάλλον θα αυξηθούν) από τι είδους βλήματα έχουν χτυπηθεί; Τι βιβλία έχουν διαβάσει σχετικά με το συγκεκριμένο ζήτημα -εκτός βέβαια από εκείνα του Λιακόπουλου; Έλεος πια με όλους αυτούς που, όντας άσχετοι με το θέμα αισθάνονται την ανάγκη να κρίνουν με βάση τις ιδεοληψίες τους. Θα μου πεις εδώ ο άλλος έγραψε ότι δε χρειάζονται πειράματα για να απορριφθεί η θεωρία. Και τι χρειάζεται στραγάλια;
    exo frenon (schetika)

Η απόρριψη της ειδικής θεωρίας της σσχετικότητας. | 23/09/2011 13:39
    Βαγγέλης Δεν χρειαζόταν η πειραματική παρατήρηση ότι τα νετρίνο μπορούν να τρέξουν με ταχύτητα μεγαλύτερη από την ταχύτητα του φωτός για να απορριφθεί η ειδική θεωρία της σχετικότητας. Έχει ήδη αποδειχθεί θεωρητικά, ότι η ειδική θεωρία της σχετικότητας, είναι ένα σύνολο άχρηστων συμπερασμάτων και επομένως, δεν χρειαζόμαστε κάποιο πείραμα για την απόρριψη της θεωρίας. Βαγγέλης
    Βαγγέλης

Σωματίδια κινούνται ταχύτερα από το φως! | 23/09/2011 12:16
    Γράφει: "Σύμφωνα με τη βασική αρχή της Ειδικής Θεωρίας της Σχετικότητας: τίποτα στο σύμπαν δεν μπορεί να ταξιδέψει ταχύτερα από το φως." Αυτό είναι τραγικό ΛΑΘΟΣ!!! Ο Αλβέρτος Αϊνστάιν διετύπωσε την αρχή ως εξής: "ΚΑΝΕΝΑ ΥΛΙΚΟ ΣΩΜΑ ΣΤΟ ΚΕΝΟ δεν μπορεί να ταξιδέψει ταχύτερα από το φως". Μη υλικά σώματα στην ύλη ή στο κενό μπορούν να ταξιδέψουν ταχύτερα από το φως, η Σχετικότητα δεν το απαγορεύει. Όπως και υλικά σώματα εντός της ύλης, όπως τα νετρίνα στον αέρα.
    Κωνσταντίνος Μαρίτσας

Ευτυχώς που εχουμε και εσενα | 23/09/2011 10:49
    Και που ήσουνα τοσο καιρό, ένα τόσο λαμπρό μυαλό της φυσικής να μη μας πληροφορίσεις πιο νωρίς και κάνανε το CERN τζάμπα και βερεσέ?
    Αλβέρτος Αινσταϊν

Αντε γεια... | 23/09/2011 04:20
    Μας αφινει χρονους και η θεωρια της σχετικοτητας. Και μαζι της και αλλες θεωριες που στηριχτικαν πανω της οπως, Big Bang και αλλες τριχες του ειδους. Παντα πιστευα οτι ειναι λαθος η θεωρια της σχετικοτητας.Και ευτυχως αποδειχτηκε. Καιρος ηταν.Τοσα χρονια κρατησε τοσο πισω την Φυσικη.
    nordop