Ομάδα επιστημόνων από μεγάλα αμερικανικά Πανεπιστήμια όπως αυτό του Γέιλ εντόπισε τις αρχαιότερες μαύρες τρύπες του Σύμπαντος. Οι επιστήμονες εντόπισαν μαύρες τρύπες που έχουν ηλικία 13 δισ. ετών, δηλαδή δημιουργήθηκαν λίγο μετά την γέννηση του Σύμπαντος που υπολογίζεται ότι συνέβη πριν από 13,4 δισ. έτη.

Συμβιωτική σχέση

Οι ερευνητές εντόπισαν τις αρχαιότερες μελανές οπές μελετώντας στοιχεία που έστειλαν τα διαστημικά τηλεσκόπια Hubble και Spitzer από 250 γαλαξίες. «Τα στοιχεία που έχουμε στην διάθεση μας δείχνουν ότι οι αυτές οι μαύρες τρύπες αναπτύχθηκαν παράλληλα με τους πρώτους γαλαξίες. Μιλάμε για ένα είδος κοσμικής συμβιωτικής σχέσης με τις πρώτες μαύρες τρύπες να τρέφονται με την ύλη που αναπτυσσόταν στους γαλαξίες (αέρια, σκόνη). Οι πρώτοι γαλαξίες και οι μαύρες τρύπες φαίνεται ότι συν-εξελίχθηκαν από την πρώτη στιγμή της ύπαρξής τους» αναφέρουν οι ερευνητές που δημοσιεύουν το σχετικό άρθρο τους στην επιθεώρηση Nature.

Σημειώνουν επίσης ότι πρόκειται για γιγάντιες μαύρες τρύπες γεγονός ιδιαίτερα ενδιαφέρον που ανοίγει νέα πεδία στην έρευνα. «Οι πρώτες μαύρες τρύπες είτε γεννήθηκαν γιγαντιαίες είτε αναπτύχθηκαν ταχύτατα μετά την δημιουργία τους. Τόσο η μια εκδοχή όσο και η άλλη μας προσφέρουν νέα και εξαιρετικά ενδιαφέροντα νέα στοιχεία για τις μαύρες τρύπες» τονίζουν οι ερευνητές.