Τον γύρο του κόσμου κάνει από χθες η ανακοίνωση της ανακάλυψης μιας υπόγειας λίμνης στον Αρη. Η λίμνη, που βρίσκεται κάτω από ένα στρώμα αρειανού πάγου, έχει διάμετρο περίπου 20 χλμ. και το σχήμα ενός στρογγυλεμένου τριγώνου, δημιουργεί την ελπίδα για την παρουσία και άλλου νερού, ακόμη και ζωής, στον Κόκκινο Πλανήτη.
«Πρόκειται για το πρώτο μέρος στον Αρη όπου οι συνθήκες μοιάζουν να είναι φιλόξενες στην παρουσία της ζωής. Προφανώς αυτό το περιβάλλον δεν αποτελεί ιδανικό προορισμό για να πάει κάποιος διακοπές ενώ επίσης δεν φαίνεται ότι θα μπορούσαν να κυκλοφορούν εκεί ψάρια.
Όμως έχουν εντοπιστεί στην Γη διάφοροι μικροοργανισμοί που θα μπορούσαν όχι απλά να επιβιώσουν αλλά και να ακμάσουν σε ένα τέτοιο περιβάλλον» αναφέρει ο Ρομπέρτο Οροσέι πλανητικός επιστήμονας του Εθνικού Ινστιτούτου Αστροφυσικής της Ιταλίας που είναι ο επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας που έκανε την ανακάλυψη. Η επιστημονική κοινότητα εξετάζει τώρα το ενδεχόμενο της οργάνωσης μιας αποστολής που θα πραγματοποιήσει γεωτρήσεις για να πάρει δείγματα από την λίμνη και να διαπιστωθεί αν υπάρχει η όχι ζωή εκεί.

Οι διαστημικές λίμνες
Η λίμνη στον Αρη δεν είναι η πρώτη που εντοπίζεται στο ηλιακό μας σύστημα. Στο Τιτάνα, τον μεγαλύτερο δορυφόρο του Κρόνου, έχουν εντοπιστεί λίμνες που περιέχουν όχι νερό αλλά υδρογονάνθρακες. Η αποστολή New Horizons που εξερεύνησε το σύστημα του Πλούτωνα διαπίστωσε ότι στο παρελθόν πάνω στον πλανήτη νάνο του ηλιακού μας συστήματος υπήρχαν λίμνες το περιεχόμενο των οποίων ήταν υγρό άζωτο. Σύμφωνα με τους επιστήμονες της NASA κάποια στιγμή τα ποτάμια και οι λίμνες πάγωσαν και τα ίχνη τους εξακολουθούν να υπάρχουν πάνω στην επιφάνεια του Πλούτωνα.