Με μερικά απλά βήματα οι καταναλωτές μπορούν να προφυλαχθούν από επίδοξους απατεώνες κατά τη χρήση των καρτών τους. Σύμφωνα με τον κ. Π. Μεσσηνέζη, διευθυντή ασφαλείας συναλλαγών της Citibank, υπάρχουν τρόποι για την αποτροπή τέτοιων κρουσμάτων.
– Τους τελευταίους μήνες έχουν αυξηθεί τα κρούσματα κλοπών στα ΑΤΜ. Υπάρχουν στοιχεία για το μέγεθος των ετήσιων απωλειών;
«Στους πρώτους έξι μήνες του 2008 είχαμε περί τα 700 κρούσματα στην ελληνική τραπεζική αγορά, αριθμός σχεδόν τετραπλάσιος σε σχέση με τους αντίστοιχους μήνες του 2007».
– Ποιοι είναι οι πιο συνηθισμένοι τρόποι κλοπών μέσω ΑΤΜ και πιστωτικών καρτών;
«Οι πιο συνηθισμένοι τρόποι απάτης μέσω ΑΤΜ και καρτών είναι τρεις. Πρώτον, η παγίδευση των ΑΤΜ, κατά την οποία μια κάμερα καταγράφει τον κωδικό ΡΙΝ την ώρα της πληκτρολόγησης ενώ μια συσκευή, τοποθετημένη στην υποδοχή του καρταναγνώστη του ΑΤΜ, αντιγράφει τη μαγνητική ταινία της κάρτας. Δεύτερον, η αντιγραφή της μαγνητικής ταινίας των πιστωτικών καρτών σε κάποιο σημείο πώλησης. Τέλος, από τον Απρίλιο είναι σε έξαρση το φαινόμενο της κλοπής καρτών. Οι απατεώνες πλησιάζουν πελάτες στο ΑΤΜ, βλέπουν το ΡΙΝ τους τη στιγμή που εκείνοι το πληκτρολογούν και στη συνέχεια αποσπούν την προσοχή τους και κλέβουν την κάρτα τη στιγμή που βγαίνει από το μηχάνημα».
– Πώς μπορούν να προστατευτούν οι καταναλωτές;
«Ολοι μπορούμε να ακολουθήσουμε ορισμένα απλά βήματα για την προστασία μας:
* Να ελέγχουμε προσεκτικά το ΑΤΜ για την ύπαρξη συσκευών παγίδευσης.
* Την ώρα που πληκτρολογούμε το ΡΙΝ να καλύπτουμε πάντα το χέρι μας.
* Κατά τη διάρκεια της συναλλαγής να βεβαιωνόμαστε ότι οι όποιοι επόμενοι πελάτες βρίσκονται σε απόσταση ασφαλείας και δεν μας πλησιάζουν ή δεν αποσπούν την προσοχή μας.
* Να μη γνωστοποιούμε το ΡΙΝ μας σε τρίτα πρόσωπα και να το αποστηθίζουμε αντί να το σημειώνουμε.
* Σε περίπτωση απώλειας της κάρτας μας να ειδοποιούμε αμέσως την τράπεζά μας.
Τέλος, αν αντιληφθούμε οτιδήποτε ασυνήθιστο στον χώρο των ΑΤΜ ή στην εξέλιξη της συναλλαγής μας να ενημερώσουμε αμέσως το τμήμα τηλεφωνικής εξυπηρέτησης της τράπεζας».
– Προς αυτή την κατεύθυνση τι ενέργειες κάνουν οι ίδιες οι τράπεζες; «Στη Citibank, προκειμένου να μεγιστοποιήσουμε την ασφάλεια στις συναλλαγές, δημιουργήσαμε τη νέα υπηρεσία Citibank Αlerts η οποία προσφέρει άμεση ενημέρωση μέσω γραπτού μηνύματος στο κινητό μας ή/και μέσω e-mail για κάθε συναλλαγή και χρέωση στις πιστωτικές κάρτες Citibank Visa, ΜasterCard και Diners Club, αλλά και στους τραπεζικούς λογαριασμούς. Ετσι μπορούμε να αντιληφθούμε άμεσα μια συναλλαγή που δεν είναι δική μας και να προστατευθούμε ακυρώνοντας την κάρτα μας. Ο άμεσος έλεγχος των συναλλαγών καθιστά το Citibank Αlerts από τις πιο σημαντικές υπηρεσίες για να νιώθουμε ασφάλεια στις συναλλαγές μας».
Πώς να προφυλαχθείτε από απάτες μέσω ΑΤΜ και πιστωτικών καρτών
Με μερικά απλά βήματα οι καταναλωτές μπορούν να προφυλαχθούν από επίδοξους απατεώνες κατά τη χρήση των καρτών τους. Σύμφωνα με τον κ. Π. Μεσσηνέζη, διευθυντή ασφαλείας συναλλαγών της Citibank, υπάρχουν τρόποι για την αποτροπή τέτοιων κρουσμάτων.

Με μερικά απλά βήματα οι καταναλωτές μπορούν να προφυλαχθούν από επίδοξους απατεώνες κατά τη χρήση των καρτών τους. Σύμφωνα με τον κ. Π. Μεσσηνέζη, διευθυντή ασφαλείας συναλλαγών της Citibank, υπάρχουν τρόποι για την αποτροπή τέτοιων κρουσμάτων.
Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.