Μπορεί να «σίγησαν» οι δεκάδες ραδιοφωνικοί σταθμοί στην Αττική οι οποίοι δεν έλαβαν το «χρίσμα» του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης, η κατάσταση όμως όσον αφορά τις παρεμβολές στις αεροεπικοινωνίες παραμένει προβληματική. Και το χειρότερο είναι ότι αυτή τη φορά παρεμβολές έγιναν και στο Κεντρικό Αυτόματο Σύστημα Προσγείωσης του νέου αεροδρομίου, ένα υπερσύγχρονο σύστημα για το οποίο δαπανήθηκαν τεράστια ποσά, με στόχο το «Ελευθέριος Βενιζέλος» να θεωρείται από τα πλέον ασφαλή στον κόσμο.


Με επείγον σήμα της προς την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών πριν από λίγες ημέρες η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας αναφέρει τα ακόλουθα: «Σας γνωρίζουμε ότι παρατηρούνται παρεμβολές με μουσική στη συχνότητα του συστήματος ενόργανης προσγείωσης του αεροδρομίου, η οποία είναι 110,50 MHz, με αποτέλεσμα να χαθεί η κατηγορία CAT ΙΙ του διαδρόμου 21L».


Το περιστατικό αυτό είναι εξαιρετικά σοβαρό, δεν είναι όμως το μοναδικό. «Βροχή» από καταγγελίες φθάνουν συνεχώς στις αρμόδιες υπηρεσίες για παρεμβολές στις επικοινωνίες της Πολιτικής Αεροπορίας. Ενας αρκετά ογκώδης φάκελος έχει σχηματιστεί από την 31η Μαρτίου ως και τις 15 Απριλίου, ενώ φαίνεται ότι ακολουθούν και άλλα στοιχεία. Αναφορές για παρεμβολές έχουν γίνει από τα πληρώματα πολλών αεροσκαφών της Ολυμπιακής Αεροπορίας και Αεροπλοΐας. Στον «χορό» των καταγγελιών όμως μπήκαν και πιλότοι της Ελ Αλ, της Λουφτχάνσα και της Μόναρκ. Αρκετές από τις αναφορές αυτές προσδιορίζουν ως «τόπο του εγκλήματος» την περιοχή πολύ κοντά στο αεροδρόμιο αλλά και πάνω από την Αίγινα. Στη σωρεία των καταγγελιών αναφέρονται ακόμη περιοχές όπως η Κόρινθος, τα Γιάννενα και η Κέρκυρα. Τα περιστατικά αυτά προβληματίζουν έντονα τους επιτελείς της ΥΠΑ αλλά και του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών αφού, αν το θέμα τεθεί στους διεθνείς οργανισμούς (ΙΑΤΑ κ.ά.) και αρχίσει μια συζήτηση για την ασφάλεια του αεροδρομίου, κινδυνεύει το κύρος της χώρας αλλά και η κατάταξη του αεροδρομίου των Σπάτων.


Οι ιδιοκτήτες των ραδιοφωνικών σταθμών έχουν διαβεβαιώσει τους αρμοδίους της πολιτείας ότι διαθέτουν τα μέσα και την τεχνογνωσία για να μην προκαλούνται προβλήματα στις αερομεταφορές. Μάλιστα για την προσωρινή εκπομπή σήματος από τον Υμηττό αποδέχθηκαν και τον όρο η ισχύς των πομπών να μην υπερβαίνει τα 3,5 κιλοβάτ. Τηρούν όλοι αυτή τη δέσμευση; Οι επιτελείς του υπουργείου Μεταφορών υποστηρίζουν ότι δυστυχώς ορισμένοι σταθμοί εξακολουθούν να είναι παραβάτες. Σύμφωνα με σχετική έκθεση, τα ραδιοφωνιόμετρα κατέγραψαν τις προηγούμενες ημέρες ένα «αλαλούμ»: σταθμούς με ισχύ από 15 ως 35 κιλοβάτ και μάλιστα χωρίς την υιοθέτηση τεχνολογίας που «κατευθύνει» το σήμα, για να μην προκληθούν προβλήματα στις αερομεταφορές.


Τι θα γίνει λοιπόν; Σήμερα (Κυριακή) εκπνέει η προθεσμία για τη μεταφορά του τεχνικού εξοπλισμού των σταθμών στον Αέρα της Πάρνηθας. Η Επιτροπή Αξιολόγησης Τεχνολογίας της Βουλής δεν έχει ακόμη καταλήξει στο πόρισμά της. Από την πλευρά της η Ενωση Ιδιοκτητών Ραδιοφωνικών Σταθμών Αττικής (ΕΙΙΡΑ) αντιδρά στη μεταφορά των κεραιών. Σε επιστολή της προς τον υφυπουργό Επικοινωνιών κ. Αλέξανδρο Βούλγαρη κάνει λόγο για άκαιρη απόφαση αφού η Βουλή εξετάζει το θέμα ως προς την ορθότητα της επιλογής όσο και τον αριθμό των συχνοτήτων (αν θα είναι 28 ή 35).