Η αγορά της μπύρας, σαφώς επηρεασμένη από την τρέχουσα οικονομική κατάσταση, εμφανίζει πτωτικές τάσεις και αναμένεται να παρουσιάσει περαιτέρω απώλειες την επόμενη διετία. Ο βαθμός αυτάρκειας στην Ελληνική αγορά μπύρας είναι υψηλός (κυμαίνεται μεταξύ 87%-90%).
Η εγχώρια φαινομενική κατανάλωση μπύρας παρουσίασε διακυμάνσεις την περίοδο 2000-2010, με το μέσο ετήσιο ρυθμό να διαμορφώνεται σε -0,9%. Ωστόσο, την τελευταία διετία μόνο, η κατανάλωση μπύρας υποχώρησε με μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξης του 4%-5%.
Επίσης, δραστηριοποιούνται και αρκετές εισαγωγικές εταιρείες του ευρύτερου κλάδου των ποτών και ειδών διατροφής, ενώ τα τελευταία χρόνια αισθητή είναι η είσοδος στον κλάδο κάποιων νέων επιχειρήσεων με χαρακτηριστικά μικρο-ζυθοποιίας.
«Το βασικό χαρακτηριστικό της ζήτησης μπύρας στην Ελλάδα, είναι η εποχικότητα. Η περίοδος με τη μεγαλύτερη ζήτηση αρχίζει τον Μάρτιο και διαρκεί 8 μήνες περίπου, ενώ η κορύφωσή της σημειώνεται μεταξύ Μαΐου και Σεπτεμβρίου.
Η τουριστική κίνηση στη χώρα μας συμβάλλει θετικά στην εγχώρια κατανάλωση μπύρας. Επίσης, προσδιοριστικός παράγοντας της ζήτησης μπύρας είναι και η τιμή σε σύγκριση με τις τιμές των άλλων οινοπνευματώδη ποτών. Από την έρευνα οικογενειακών προϋπολογισμών που διενεργεί η ΕΛ. ΣΤΑΤ προκύπτει ότι το μερίδιο των μέσων μηνιαίων δαπανών για μπύρα επί των δαπανών για οινοπνευματώδη ποτά γενικότερα ανέρχεται σε 28,7%.
Όσον αφορά τα υποκατάστατα προϊόντα, η διείσδυση στην αγορά ποτών χαμηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλ όπως τα ποτά ready to drink ασκεί έντονο ανταγωνισμό στον κλάδο, καθώς τα εν λόγω προϊόντα αποσπούν μερίδιο αγοράς από τη μπύρα. Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται τάση μετατόπισης της ζήτησης μπύρας, από την «κρύα» αγορά προς τη «ζεστή», με την πρώτη να εξακολουθεί να κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο».
Το σύνολο του ενεργητικού των επιχειρήσεων διαμορφώθηκε σε 530,4 εκατ. ευρώ το 2010, παρουσιάζοντας μείωση 12,8% σχέση με το 2009, οφειλόμενη κυρίως στη σημαντική μείωση της αξίας των διαθεσίμων. Το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων διαμορφώθηκε σε 297,8 εκατ. ευρώ το 2010, εμφανίζοντας μείωση (-21,8%) σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν, επίσης, με ανάλογο ρυθμό (3,6%). Ωστόσο, η σημαντική αύξηση των λειτουργικών εξόδων (κατά 11,7%), οδήγησε στην επιδείνωση του λειτουργικού αποτελέσματος (-20,5%). Τελικά, τα κέρδη προ φόρου μειώθηκαν κατά 23,8% και διαμορφώθηκαν σε 82,8 εκατ. ευρώ το 2010. Ομοίως, τα κέρδη EBITDA υποχώρησαν το τελευταίο έτος κατά 11,1% και διαμορφώθηκαν σε 130,1 εκατ. ευρώ.