Ένα νέο κατάστημα στην Κίνα κάθε ημέρα είναι ο στρατηγικός στόχος της McDonald’s για τα επόμενα τρία χρόνια. Όπως τόνισε ο πρόεδρος του ασιατικού τμήματος (εκτός Ιαπωνίας) της αμερικανικής αλυσίδας εστιατορίων Πίτερ Ρόντγουελ με αυτόν τον τρόπο θα λειτουργούν 2000 καταστήματα στη χώρα μέχρι το 2013.

Ο ίδιος διευκρίνισε ότι προς το παρόν η εταιρεία εγκαινιάζει ένα νέο κατάστημα μέρα παρά μέρα προσθέτοντας ετησίως σχεδόν 180 εστιατόρια.

Διευκρινίστηκε ακόμα ότι επιδιώκεται η αύξηση της δημιουργίας καταστημάτων με παραχώρηση δικαιωμάτων δικαιόχρησης (franchise) στο 15 έως 20% του συνόλου. Σήμερα μόλις έξι από τα 1300 καταστήματα της Κίνας λειτουργούν με αυτό το καθεστώς.
Ασφαλώς η επέκταση των δραστηριοτήτων της μεγαλύτερης αλυσίδας καταστημάτων ταχείας εστίασης συνεπάγεται δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Και μάλιστα όχι μόνο χαμηλόμισθων υπαλλήλων αλλά και υψηλόβαθμων διοικητικών στελεχών. Υπολογίζεται ότι για κάθε νέο McDonald’s στην κινεζική επικράτεια προσλαμβάνονται κατά μέσο όρο 60 άτομα.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό θα προσληφθούν συνολικά τουλάχιστον 50.000 άτομα για την επάνδρωση των νέων καταστημάτων. Εξ αυτών οι 1000 θα είναι στελέχη διοίκησης και εκπαίδευσης προσωπικού οι οποίοι θα «αλιευθούν» από την ταχέως αυξανόμενη ελίτ των υψηλά καταρτισμένων Κινέζων.
Οι πωλήσεις στο σύνολο των ταχυφαγείων της χώρας αυξήθηκαν κατά 12% την περασμένη χρονιά. Παρά την ταχεία μεγέθυνσή της η αμερικανική αλυσίδα κατέχει το 16% της αγοράς υπολειπόμενη σημαντικά από τον επίσης αμερικανικό όμιλο Yum! στον οποίο ανήκουν τα καταστήματα KFC και Pizza Hut και κατέχει μερίδιο 40% στην κινεζική αγορά.