Το ατόπημα της efood και η δύναμη των κοινωνικών δικτύων

Πώς η δημοφιλής πλατφόρμα online delivery πήρε πίσω την απόφαση να αλλάξει εργασιακή σχέση σε 115 διανομείς μετά το κύμα αντιδράσεων στα social media - Το «νέο προλεταριάτο» των διανομέων, η φάμπρικα των ενοικιαζόμενων εργαζομένων, το καθεστώς ανασφάλειας και ο νέος ψηφιακός ακτιβισμός

Οταν το hashtag #cancel_efood έκανε την εμφάνισή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πριν από δέκα ημέρες, μάλλον κανείς δεν περίμενε το τσουνάμι των αντιδράσεων που θα ακολουθούσε. Χρειάστηκαν μόλις λίγες ώρες ώστε να σκαρφαλώσει στην κορυφή των τάσεων του ελληνικού Twitter, ξεπερνώντας μέσα σε μία ημέρα τα 37.000 τιτιβίσματα. Οι χρήστες των «έξυπνων» συσκευών πήραν την ψηφιακή… τιμωρία στα χέρια τους πολύ πριν η συνδικαλιστική δράση πάρει τη σκυτάλη, με αρνητικές αξιολογήσεις και απεγκαταστάσεις του app.

Η αρχική αντίδραση της εταιρείας, που μέχρι σήμερα φιγουράριζε στις ειδήσεις μόνο ως ιστορία επιτυχίας, περί «λανθασμένης επικοινωνίας», έδειξε πως μάλλον και η ίδια υποτίμησε τελικά τη δύναμη των social media. Μία εβδομάδα μετά τη χιονοστιβάδα αντιδράσεων που προκάλεσε η δημοσιοποίηση του μηνύματος προς 115 διανομείς με το δίλημμα ή μετατροπή σε freelancers ή διακοπή της συνεργασίας και τη μαζική κινητοποίηση εργαζομένων και σωματείων, η εταιρεία οδηγήθηκε σε στροφή 180 μοιρών. Υπό την πίεση και της 24ωρης απεργίας της Παρασκευής, ανακοίνωσε τελικά την πρόθεση να μετατρέψει τις υφιστάμενες συμβάσεις ορισμένου χρόνου σε αορίστου, προσλαμβάνοντας 2.016 εργαζομένους και αναγνωρίζοντας την προϋπηρεσία τους.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη συνδρομή;Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.