Μετακινήσεις με δείκτη ευφυΐας, αλλά στα… χαρτιά

Ο απαξιωμένος στόλος και οι ζημιογόνες χρήσεις εμπόδια στους ιδιαίτερα φιλόδοξους στόχους για βιώσιμο σύστημα αστικών μετακινήσεων

Η βιώσιμη αστική κινητικότητα θα αποτελέσει για την Ευρώπη μοχλό ανάπτυξης για τις επόμενες δεκαετίες. Με πυξίδα την αειφόρο ανάπτυξη έχουν τεθεί ιδιαίτερα φιλόδοξοι στόχοι. Η μείωση κατά το ήμισυ της χρήσης αυτοκινήτων που κινούνται με συμβατικά καύσιμα έως το 2030, η σταδιακή κατάργησή τους στις ευρωπαϊκές πόλεις έως το 2050 και η επίτευξη μιας αστικής εφοδιαστικής αλυσίδας «μηδενικών εκπομπών» διοξειδίου του άνθρακα στα μεγάλα αστικά κέντρα έως το 2030.

Για τη χώρα μας ένα βιώσιμο σύστημα αστικών μετακινήσεων μπορεί να βάλει τις βάσεις για να μην παραμείνουμε ουραγοί της Ευρώπης. Στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών προβλέπονται ήπια μέτρα που θα αυξήσουν τη χρήση των δημόσιων μέσων μεταφοράς βελτιώνοντας τη διασυνδεσιμότητά τους. Η συνολική υλοποίηση του Master Plan πρόκειται να αποφέρει ετήσια εξοικονόμηση 18 δισ. ευρώ (λειτουργικό κόστος οχημάτων, περιβαλλοντικό κόστος, κόστος οδικής ασφάλειας).

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη συνδρομή;Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.