Toyota Aygo X Hybrid: Μοναδικό στο είδος του

Πλήρως υβριδικό, με 11 χρόνια εγγύηση, βελτιωμένη οδηγική αίσθηση και πολύ χαμηλή κατανάλωση, το μικρότερο Toyota κινείται στα ίχνη του best seller Yaris

Toyota Aygo X Hybrid: Μοναδικό στο είδος του

Αν ο τίτλος του κειμένου σάς προκαλεί απορία, εξηγούμαστε από την αρχή: η απόφαση της Toyota να τοποθετήσει στο ανανεωμένο Aygo X, που θα διατίθεται στην Ελλάδα πριν από τα τέλη του 2025, ένα πλήρως υβριδικό σύστημα αντίστοιχο με εκείνο που εξοπλίζει το Yaris καθιστά το μικρότερο μοντέλο της το μόνο στην κατηγορία Α (δηλαδή στα μικρά αυτοκίνητα πόλης) με full hybrid τεχνολογία. Αυτή η κίνηση αλλάζει τα δεδομένα στα πεδία της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων, συνδυάζεται δε χρονικά με την οπτική ανανέωση του μοντέλου το οποίο διατηρεί το πλεονέκτημα των μικρών διαστάσεων (μήκος 3,776 και πλάτος 1,740 μέτρα) σε συνθήκες αστικής κίνησης και στάθμευσης.

Η αλήθεια των αριθμών

Από το 1997, όταν η Toyota εμφάνισε το πρώτο υβριδικό μοντέλο της με τα διακριτικά Prius, έως σήμερα έχουν μεσολαβήσει σχεδόν τρεις δεκαετίες, περισσότερα από 33 εκατομμύρια υβριδικά αυτοκίνητά της στους δρόμους του πλανήτη (συμπεριλαμβανομένων περίπου 7 εκατομμυρίων στην Ευρώπη) και βέβαια η λειτουργία του πρώτου εργοστασίου της παραγωγής υβριδικών οχημάτων στην Γηραιά Ηπειρο το 2010. Πέντε χρόνια νωρίτερα, το 2005, εμφανίστηκε η πρώτη γενιά Aygo, η οποία σταδιακά εξελίχθηκε για να δώσει το 2021 τη θέση της στο μικρότερο crossover της μάρκας, το Aygo X (ή Aygo Cross αν προτιμάτε), που τώρα δίνει τη θέση του στο αυτοκίνητο των φωτογραφιών.

Σχεδιασμένο, εξελιγμένο και κατασκευασμένο στην Ευρώπη (η γραμμή παραγωγής του βρίσκεται στην Τσεχία και εκείνη του κινητήρα του στην Πολωνία), το Aygo X Hybrid βασίζεται στην εξαιρετική από πλευράς στρεπτικής ακαμψίας και χαμηλού κέντρου βάρους πλατφόρμα TNGA GA-B, όπου τοποθετείται πλέον η τελευταία γενιά του υβριδικού συστήματος, στο οποίο συνδυάζονται ο βενζινοκινητήρας 1,5 λίτρου απόδοσης 91 ίππων και 120 Nm ροπής, ένα ηλεκτρικό μοτέρ, μια γεννήτρια, μπαταρία ιόντων λιθίου και το αυτόματο κιβώτιο CVT, μέσω του οποίου η κίνηση μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς. Η συνδυαστική απόδοση φθάνει τους 116 ίππους και τα 141 Nm ροπής, αλλά οι πραγματικά κρίσιμοι αριθμοί είναι εκείνοι των εκπομπών CO2 (τα μόλις 85 γρ./χλμ. είναι η χαμηλότερη τιμή που συναντάμε σε οποιοδήποτε αυτοκίνητο ανεξαρτήτως κατηγορίας και κόστους που δεν μπαίνει στην πρίζα) και βέβαια της κατανάλωσης καυσίμου (σε ρεαλιστικές συνθήκες μεικτής διαδρομής στο Βερολίνο είδαμε ακόμη και 3,3 λίτρα/100 χλμ., αν και η Toyota ανακοινώνει 3,7-3,9 λίτρα).

Το μυστικό για αυτές τις επιδόσεις (αλλά και για την επίτευξη επιτάχυνσης από στάση σε 9,2 δευτερόλεπτα αντί των σχεδόν 15 δευτερολέπτων της προηγούμενης γενιάς) κρύβεται στο λογισμικό διαχείρισης των λειτουργιών του υβριδικού συστήματος, αντιμετωπίζοντας έτσι με επιτυχία και την αναμενόμενη αύξηση του συνολικού βάρους κατά 140 κιλά.

Το «άλλο» Aygo X

Η ανανέωση του αυτοκινήτου είναι ταυτόχρονα αισθητική και τεχνική: το καπό, η γρίλια στη μάσκα και τα μπροστινά φωτιστικά σώματα είναι νέα και σε συνδυασμό με τους ανασχεδιασμένους τροχούς δημιουργούν μια διαφορετική, περισσότερο ώριμη οπτική εντύπωση. Παράλληλα υπάρχει δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε μεταλλική σταθερή οροφή ή υφασμάτινη ηλεκτρικά ανοιγόμενη (με καλά επίπεδα ηχομόνωσης), ενώ η βελτίωση του αεροδυναμικού συντελεστή έγινε με γνώμονα τη μείωση κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων. Στην αθέατη πλευρά αυτής της υλοποίησης βρίσκονται οι αλλαγές στην ανάρτηση (με νέα αμορτισέρ και ελατήρια), στο νέο σύστημα φρένων και στις πλήμνες των τροχών, στοιχεία που συνδιαμορφώνουν θετικά την οδηγική συμπεριφορά του νέου Aygo X. Ας μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με μεταξόνιο μόλις 2,430 μέτρα, το οποίο φιλοξενεί τέσσερις επιβάτες καθώς η κεντρική κονσόλα στο δάπεδο εκτείνεται μέχρι πίσω.

Η εικόνα στο ταμπλό είναι πλήρως ανανεωμένη, με τη μεγαλύτερη κεντρική οθόνη των 10,5 ιντσών να δημιουργεί την αίσθηση αυτοκινήτου υψηλότερης αξίας και κατηγορίας, παρέχοντας πρόσβαση σε όλες τις σύγχρονες λειτουργίες και αξιοποιώντας τα Apple CarPlay και Android Auto. Χωροταξικά τα πίσω καθίσματα φιλοξενούν με μεγαλύτερη άνεση παιδιά κάθε ηλικίας, οι εσωτερικοί αποθηκευτικοί χώροι είναι ανάλογοι του μεγέθους του αυτοκινήτου και ο χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 231 λίτρα.

Ζήτημα τιμής

Αν και πολλοί εστιάζουν στις τιμές πώλησης των μικρότερων αυτοκινήτων (για το Aygo X στην Ελλάδα θα μάθουμε τις επόμενες εβδομάδες), τα σπουδαία νέα σε αυτό δεν αφορούν μόνο όσα διαβάσατε μέχρι τώρα, αλλά και την εμπειρία που προσφέρει πίσω από το τιμόνι. Στιβαρό, ευέλικτο, με πολύ καλή αίσθηση στο σύστημα διεύθυνσης και τα φρένα, διαθέτοντας ένα αυτόματο κιβώτιο που, αν και CVT, διαχειρίζεται χωρίς πρόβλημα και με λιγότερο θόρυβο την ισχύ του υβριδικού συνόλου, το μικρότερο Toyota έχει οδηγικά πολύ μεγαλύτερη υπόσταση από ό,τι το αποτύπωμά του στον δρόμο υποδηλώνει.

Στις γερμανικές διαδρομές ανταποκρίθηκε ως «άλλο Yaris» στις προκλήσεις, μοιάζοντας περισσότερο από κάθε άλλη φορά με το διαχρονικό best seller της ελληνικής αγοράς.

Η καλή ποιότητα κύλισης, η σιγουριά που εμπνέει σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου, η επαναρύθμιση του συστήματος ευστάθειας και τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης το καθιστούν μια πολύ ενδιαφέρουσα περίπτωση. Αν συνυπολογίσει κανείς τα 11 χρόνια εγγύησης (συνεχίζοντας μετά την πρώτη εξαετία να το συντηρεί σε εξουσιοδοτημένο service) ή τη δυνατότητα απόκτησης  – για πρώτη φορά – της GR Sport έκδοσης (χωρίς πρόσθετη ισχύ αλλά με ακόμη πιο βελτιωμένα οδηγικά χαρακτηριστικά), τότε θα αντιληφθεί ότι ο πήχης έχει τεθεί πλέον πολύ ψηλά στην κατηγορία Α.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.
Exit mobile version