Ο Giorgio Armani, ο Μιλανέζος δημιουργός που επαναπροσδιόρισε την έννοια της διακριτικής πολυτέλειας, έφυγε από τη ζωή στα 91 του, αφήνοντας πίσω μια αυτοκρατορία αξίας που ξεπερνά τα 10 δισεκατομμύρια δολάρια. Ο άνθρωπος που κατέστησε το άψογα κομμένο σακάκι συνώνυμο κομψότητας και έφερε τον ιταλικό μινιμαλισμό στο προσκήνιο, υπήρξε κάτι παραπάνω από σχεδιαστής∙ ήταν αρχιτέκτονας ενός παγκόσμιου lifestyle.
Η διαδρομή ενός θρύλου
Γεννημένος στο Πιατσέντσα, ο Armani ξεκίνησε τη σταδιοδρομία του στη μόδα τη δεκαετία του ’60, δουλεύοντας αρχικά για τη Nino Cerruti. Με τη δημιουργία του δικού του οίκου το 1975, εγκαινίασε μια νέα αισθητική: καθαρές γραμμές, αέρινες σιλουέτες και ουδέτερες παλέτες που χάρισαν κύρος χωρίς υπερβολές. Οι εμφανίσεις του Richard Gere στο American Gigolo και της Michelle Pfeiffer στα Oscars ανέδειξαν την κομψότητα του brand σε παγκόσμιο σύμβολο.
Ο ίδιος διατηρούσε πάντα έναν αυστηρό προσωπικό ρυθμό —πρωινή άθληση, μεθοδική εργασία, λιτή διατροφή— αποφεύγοντας τη φαντασμαγορία που χαρακτηρίζει πολλούς συναδέλφους του. Το σήμα κατατεθέν του, ένα navy T-shirt και chinos στο τέλος κάθε επίδειξης, ήταν φιλοσοφία ζωής: απογυμνωμένη πολυτέλεια, χωρίς περιττά στοιχεία.
Ένας οίκος χωρίς διάδοχο
