ΠΝΟ: Ο αγώνας των ναυτεργατών τώρα αρχίζει

«Έχουμε φτάσει στο σημείο να αποτρέπουμε τα παιδιά μας να ασχοληθούν με το ναυτικό επάγγελμα γιατί δεν έχει πλέον προοπτική, ενώ οι πιο πολλοί από αυτούς που περιμένουν στα συσσίτια στις εκκλησίες του Πειραιά είναι ναυτικοί»...

ΠΝΟ: Ο αγώνας των ναυτεργατών τώρα αρχίζει

«Έχουμε φτάσει στο σημείο να αποτρέπουμε τα παιδιά μας να ασχοληθούν με το ναυτικό επάγγελμα γιατί δεν έχει πλέον προοπτική, ενώ οι πιο πολλοί από αυτούς που περιμένουν στα συσσίτια στις εκκλησίες του Πειραιά είναι ναυτικοί»…


Τα λόγια αυτά προέρχονται από στέλεχος της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας με αφορμή την κινητοποίηση που έχουν προγραμματίσει για την Τετάρτη και την Πέμπτη με αποτέλεσμα για 48 ώρες να μείνουν δεμένα τα πλοία σε όλα τα λιμάνια. Ειδικότερα η απεργία ξεκινά στις 06.00 της Τετάρτης 20 Ιανουαρίου και θα ολοκληρωθεί στις 06.00 της Παρασκευής 22 Ιανουαρίου.
Επίσης για την Πέμπτη στις 11.00 έχει προγραμματιστεί εντός του λιμανιού μπροστά από την εκκλησία του Αγίου Διονυσίου συγκέντρωση και στη συνέχεια θα ακολουθήσει πορεία προς το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής όπου αντιπροσωπεία της ΠΝΟ θα επιδιώξει συνάντηση με τον υπουργό Θοδωρή Δρίτσα.
Υπενθυμίζεται ότι από την απεργιακή κινητοποίηση δεν εξαιρούνται τα πλοία μεταφοράς προσφύγων.
Οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των ναυτικών ζητούν την απόσυρση του ασφαλιστικού νομοσχεδίου της κυβέρνησης προειδοποιώντας για κλιμάκωση των κινητοποιήσεων με νέα απεργία την επόμενη εβδομάδα (η ακριβής ημερομηνία θα αποφασιστεί σε συνεδρίαση την Πέμπτη) ενώ όπως έλεγαν χαρακτηριστικά είναι αποφασισμένοι να συνεχίσουν τον αγώνα τους ακόμα και σε περίπτωση που η κυβέρνηση σκεφτεί το ενδεχόμενο της πολιτικής επιστράτευσης.
Αυτή τη στιγμή, όπως τόνιζαν, η ανεργία ξεπερνά το 40% ενώ κατά προσέγγιση ο αριθμός των εν ενεργεία ναυτικών (είτε εργάζονται είτε είναι άνεργοι) είναι περίπου 17-18.000 λέγοντας παράλληλα πως πολλοί ξεκίνησαν ως ναυτικοί αλλά σήμερα ασχολούνται με άλλη επαγγελματική δραστηριότητα ενώ πολλοί σπουδαστές που φοιτούν στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού ταξιδεύουν μεν με πλοία αλλά ως…επιβάτες με προορισμό τα νησιά το καλοκαίρι.
Οι ναυτικοί δηλώνουν απογοητευμένοι και όπως έλεγαν χαρακτηριστικά έχουν χρόνια προβλήματα για τα οποία ζητούσαν λύσεις και με τις προηγούμενες κυβερνήσεις και διαπιστώνουν πως και με τη νέα κυβέρνηση δεν υπάρχει φως στο τούνελ και απλά περιορίζεται σε διάλογο αλλά χωρίς ουσιαστικό αντίκρισμα.
Σε ένα τέτοιο διάλογο εξελίχθηκε και η συζήτηση για το ασφαλιστικό νομοσχέδιο. Όπως ειπώθηκε σε συνέντευξη Τύπου στα γραφεία της ΠΝΟ τόσο ο Γιώργος Κατρούγκαλος όσο και ο Θ. Δρίτσας δεν απάντησαν επί της ουσίας στις συναντήσεις που είχαν με αντιπροσωπεία της Ομοσπονδίας.
Μείζον ζήτημα για τους ναυτικούς εκτός από το ζήτημα της διατήρησης της αυτονομίας του ΝΑΤ είναι και η περιουσία του Ταμείου και σημειώνουν ότι έτσι όπως έχει αναφερθεί στη πρόταση του νομοσχεδίου υπάρχουν νομικά κωλύματα.Σημειώνεται ότι στο νέο ασφαλιστικό νομοσχέδιο προβλέπεται η σύσταση Ανώνυμης Εταιρείας «Εταιρεία Διαχείρισης Ακίνητης Περιουσίας Ασφαλιστικών Οργανισμών»που θα τελεί υπο την εποπτεία του Δημοσίου.
Από την πλευρά του ο Γενικός Γραμματέας της ΠΝΟ Γιάννης Χαλάς στη συνέντευξη Τύπου ανέφερε ότι «δεν πρόκειται για μια «συνήθη» απεργιακή κινητοποίηση, αλλά αφορά την ουσιαστική ύπαρξη μας ως ναυτικών και ως Ελλήνων εργαζομένων. Η απεργία μας αυτή τη φορά αποφασίστηκε ως η ελάχιστη αναγκαία αντίδραση μας για την αποτροπή της διάλυσης του ΝΑΤ και της κατεδάφισης της κοινωνικής ασφάλισης και του κράτους πρόνοιας γενικότερα.»
Και πρόσθεσε: «Η διάλυση του ΝΑΤ, η κατεδάφιση του ΚΕΑΝ, η αποψίλωση των οργανικών συνθέσεων των επιβατηγών πλοίων, ο ευτελισμός των συντάξεων, η οξυνόμενη και διογκούμενη συνεχώς ανεργία του κλάδου, η μαύρη ανασφάλιστη εργασία, η συνεχής παραβίαση των ορών εργασίας, η συνεχής υποβάθμιση των κοινωνικών ασφαλιστικών δικαιωμάτων και της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης των εν ενεργεία και συνταξιούχων ναυτεργατών και των οικογενειών τους, η προσπάθεια εξάρθρωσης και εκμηδενισμού των δικαιωμάτων του κλάδου και η σιωπηρή ανοχή και αδιαφορία των υπευθύνων και του κράτους, δεν μπορούσαν να μείνουν αναπάντητα».
Ανέφερε ακόμη, αιτιολογώντας το αίτημα της διατήρησης του ΝΑΤ ως ανεξάρτητο Ταμείο, ότι: «Οι ιδιομορφίες του ναυτικού επαγγέλματος είναι πάρα πολλές. Γι΄ αυτό εξάλλου στα περισσότερα ευρωπαϊκά κράτη που διαθέτουν ναυτιλία διατηρούν αυτοτελή και ανεξάρτητα ασφαλιστικά ταμεία για τους ναυτικούς. Δεν είναι μόνο το γεγονός ότι υπάρχουν πολλές κατηγορίες πλοίων και μεγάλος αριθμός ειδικοτήτων που υπηρετούν σε αυτά, αλλά το σημαντικότερο όλων είναι η πολλαπλότητα των εργοδοτών, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων δραστηριοποιείται εκτός των ελληνικών συνόρων».

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.
Exit mobile version