«Ζεσταίνουν» την αγορά αναψυκτικών οι επιδόσεις της Green Cola

Κανείς δεν θα μπορούσε να φανταστεί πως μια μικρή, επαρχιακή και παρηκμασμένη εταιρεία που βρισκόταν λίγο

«Ζεσταίνουν» την αγορά αναψυκτικών οι επιδόσεις της Green Cola
Κανείς δεν θα μπορούσε να φανταστεί πως μια μικρή, επαρχιακή και παρηκμασμένη εταιρεία που βρισκόταν λίγο πριν από το κλείσιμο θα μπορούσε σε διάστημα μόλις τριών χρόνων να γίνει η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη επιχείρηση στον κλάδο των αναψυκτικών –στην Ελλάδα της κρίσης, τέτοιες περιπτώσεις δεν υπάρχουν πολλές -, διαθέτοντας πλέον ξένους τοπικούς εμφιαλωτές, κατά το πρότυπο της μεγάλης ηγέτιδας της παγκόσμιας αγοράς αναψυκτικών, της Coca-Cola.
Πρόκειται για την Green Cola Company AE, αφετηρία της οποίας είναι η ΕΠΑΠ της Ορεστιάδας του Εβρου.
Βέβαια, οι παραγωγικές δυνατότητες του ακριτικού εργοστασίου έχουν εξαντληθεί προ πολλού –ήδη παράγει προϊόντα για λογαριασμό της το εργοστάσιο της ΕΑΣ Αργολίδας –και η διοίκηση της εταιρείας βρίσκεται σε συζητήσεις με άλλες δύο τοπικές εταιρείες, οι οποίες θα αναλάβουν να καλύψουν τις μήνα με τον μήνα αυξανόμενες ανάγκες της Green Cola. Παράλληλα, δεν θα αργήσουν να κλείσουν οι συμφωνίες για την παραγωγή των προϊόντων της ελληνικής εταιρείας στη Γερμανία και στη Ρουμανία.
Αύξηση μεριδίων
Ακόμη πιο εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι στην Ελλάδα έχει κατορθώσει το μερίδιό της στην αγορά των προϊόντων cola να υπερβεί το 7% και στην κατηγορία των light προϊόντων cola να υπερβεί το 14%. Σε διάστημα μόλις τριών χρόνων! Οπως σημειώνει μιλώντας προς «Το Βήμα» ο κ. Γιάννης Χήτος, εκτελεστικός πρόεδρος της εταιρείας –την περασμένη άνοιξη απέκτησε το 25% της εταιρείας και είναι υπεύθυνος της ελληνικής αγοράς και των Βαλκανίων -, «παρά τα όσα συνέβησαν κατά τη διάρκεια των τελευταίων μηνών στην ελληνική οικονομία, φαίνεται ότι η χρονιά θα σωθεί, κυρίως λόγω του καιρού και του τουρισμού».
Ο ίδιος εκτιμά ότι οι πωλήσεις εφέτος θα πλησιάσουν τα 15 εκατ. ευρώ, ενώ κατά τη διάρκεια του 2014 ήταν 9 εκατ. ευρώ. Και κατά τη διάρκεια του 2016, εφόσον οι σχεδιασμοί της διοίκησης της εταιρείας ευοδωθούν, ίσως πλησιάσει τα 20 εκατ. ευρώ. Πάντως ο κ. Χήτος εκτιμά πως «έχει πολλή δουλειά ακόμη να γίνει».
Η βασική στρατηγική αντίληψη του κ. Περικλή Βενιέρη –είναι ο άνθρωπος που έστησε την Green Cola Company AE –είναι η ανάπτυξη της εταιρείας και των προϊόντων της σε συνεργασία με τοπικούς εμφιαλωτές, είτε εγχώριους είτε ξένους, και ο ίδιος θεωρεί ότι «μπορούμε να κερδίσουμε όλοι αναπτύσσοντας την αγορά, είτε μικροί είτε μεγάλοι». Προσθέτει επίσης ότι «μπορεί να στηριχθεί η ελληνική βιομηχανία, να χτιστεί παραγωγικά η χώρα και να βγούμε όλοι κερδισμένοι».
Πρόκειται επί της ουσίας για τον στρατηγικό τρόπο ανάπτυξης της Coca-Cola και της 3 Εψιλον ΑΕ στην Ελλάδα.
Σε νέες αγορές
Είναι γνωστό πως όταν η 3Ε εμφανίστηκε στην ελληνική αγορά, αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τοπικούς εμφιαλωτές και αντιστοίχως στην αγορές που σήμερα δραστηριοποιείται. Η διεθνής δραστηριότητα της «νεαρής» Green Cola, προς το παρόν τουλάχιστον… εξαντλείται σε 15 αγορές, σε δύο από τις οποίες παράγεται τοπικά, στη Σερβία και στη Σαουδική Αραβία –πρόκειται να ακολουθήσουν η Γερμανία, η Ρουμανία και η Κύπρος.

Οι άλλες χώρες εξαγωγής είναι η Αυστραλία, το Βέλγιο, η Βουλγαρία, η Κίνα, το Ισραήλ, η Ρουμανία, η Πολωνία, η Εσθονία, η Ολλανδία, το Χονγκ Κονγκ, η Κύπρος, η Υεμένη και η Γερμανία. Κατά τη διάρκεια του 2015 η αξία των εξαγωγών θα έχει ακόμη μικρή συμμετοχή στις συνολικές πωλήσεις, δεν θα υπερβαίνει το 1,5 εκατ. ευρώ, περίπου 10%, αφού «δεν είχαμε ποσότητες να στείλουμε», όπως αναφέρουν πηγές της εταιρείας.
Ενδεικτικό πάντως στοιχείο των δυνατοτήτων που υπάρχουν, αλλά φυσικά και της φιλοδοξίας των τεσσάρων μετόχων της εταιρείας (οι άλλοι δύο είναι ο κ. Ευάγγελος Μαρτιγόπουλος και ο κ. Στ. Οκταποδάς), όπως ανακοινώθηκε την περασμένη άνοιξη, είναι η πρόβλεψη ότι το 2020 οι πωλήσεις μπορούν να ανέλθουν σε 80 εκατ. ευρώ. Εύλογη φιλοδοξία, αν διατηρηθούν οι σημερινοί ρυθμοί ανάπτυξης, που ετησίως είναι μεγαλύτεροι του 40%.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.
Exit mobile version