Για την «τελευταία στιγμή» οι ελπίδες και στον τουρισμό

Αισιόδοξοι για τις καλές επιδόσεις της Ελλάδας εφέτος στις κρατήσεις «της τελευταίας στιγμής», μια και η πολιτική κατάσταση

Για την «τελευταία στιγμή» οι ελπίδες και στον τουρισμό
Αισιόδοξοι για τις καλές επιδόσεις της Ελλάδας εφέτος στις κρατήσεις «της τελευταίας στιγμής», μια και η πολιτική κατάσταση έχει αναστείλει τις προθέσεις των ταξιδιωτών ως τώρα, είναι οι επικεφαλής δύο tour operators-μελών του FTI Group, του τέταρτου μεγαλύτερου ταξιδιωτικού ομίλου της Γερμανίας. Το ίδιο σκεπτικοί είναι όμως για τους επικείμενους φόρους στον τουρισμό αλλά και για το αν οι δημόσιες υποδομές της χώρας αντεπεξέρχονται στο πλήθος των τουριστών που στοχεύει, αριθμός που πλέον ξεπερνά τα 22 εκατ.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ταξιδιωτικού οργανισμού BigΧtra και του sonnenklar.TV, του μεγαλύτερου τηλεοπτικού καναλιού ταξιδιωτικών πωλήσεων στη Γερμανία κ. Αντρέας Εϊκελκαμπ και ο γενικός διευθυντής τού 5 vor Flug κ. Ραλφ Κατχάγκεν, tour operator που ειδικεύεται σε διακοπές της «τελευταίας στιγμής», βρέθηκαν στην Κρήτη με αφορμή την ημερίδα της Meeting Point Hellas, επίσης μέλος του FTI στις 14 Μαΐου.
Ανάσχεση κρατήσεων


Το 2014 το 5 vor Flug έφερεστην Ελλάδα 48.854τουρίστες και το BigΧtra 16.539. Εφέτος, αν και σημειώνουν την ανάσχεση κρατήσεων που παρατηρείται από τη Γερμανία σε ελληνικούς προορισμούς, και οι δύο προσδοκούν «μια υψηλή ανάπτυξη στην Ελλάδα» χάρη στη διεύρυνση του χαρτοφυλακίου τους τα τελευταία τρία χρόνια στη χώρα και στη στρατηγική προώθησης του προορισμού και με τη ζήτηση να επικεντρώνεται σε Κρήτη, Ρόδο, Κω, Θεσσαλονίκη και Αθήνα.

«Αναμένουμε αύξηση του αριθμού κρατήσεων για την Ελλάδα»,
όμως «έχουμε ισχυρούς ανταγωνιστές γύρω από τη Μεσόγειο, ιδίως στην Τουρκία. Η Ισπανία και ειδικότερα οι Βαλεαρίδες και τα Κανάρια Νησιά είναι σταθερά» επισημαίνει ο κ. Κατχάγκεν. Κάτι που επιβεβαιώνει ο κ. Εϊκελκαμπ λέγοντας ότι «η Ελλάδα αναμένεται να είναι ανάμεσα στους κερδισμένους της εφετινής σεζόν, μαζί με την Ισπανία και την Τουρκία».
Σύμφωνα με τον κ. Κατχάγκεν, «το σύνολο των tour operators δέχθηκε πλήγμα από τη μείωση στις κρατήσεις λόγω της πολιτικής κατάστασης στην Ελλάδα. Ανάλογα με τις τιμές που θα καθοριστούν από την αγορά, την πολιτική κατάσταση και άλλες πρακτικές κρατήσεων, υπάρχει μια γενική προσδοκία ότι οι κρατήσεις θα ανεβούν, κυρίως στις μεσογειακές χώρες. Ως ταξιδιωτικός οργανισμός σε προϊόντα της τελευταίας στιγμής επωφελούμαστε από τη διαθεσιμότητα στην αγορά και περιμένουμε επίσης μια αύξηση στις κρατήσεις». Κατά τον κ. Εϊκελκαμπ, «ο ελληνικός τουρισμός πέτυχε τις καλύτερες επιδόσεις στα τέλη του 2014. Παρά το γεγονός ότι υπάρχει μια επιβράδυνση των κρατήσεων τους τελευταίους μήνες, συνολικά περιμένουμε μια αύξηση που θα έρθει από όλες τις αγορές, όμως κάθε χώρα προέλευσης μπορεί να έχει διαφορετική συμπεριφορά κρατήσεων και επιδόσεις».
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται μείωση των κρατήσεων από τη Γερμανία, αφού «με βάση την πολιτική κατάσταση οι πελάτες είναι ακόμη αβέβαιοι» λέει ο κ. Κατχάγκεν. Παράλληλα, σημειώνει την εξέλιξη της αγοράς στις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής. «Το 2013 και το 2014 περίπου το 70% του συνόλου των κρατήσεων έγινε μεταξύ 28 και μιας ημέρας πριν από την αναχώρηση. Εφέτος έχουμε μεγάλη διαθεσιμότητα δωματίων και εγώ προσωπικά περιμένω ότι η Ελλάδα θα έχει καλές επιδόσεις στις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής». Την άποψη αυτή συμμερίζεται ο κ. Εϊκελκαμπ σημειώνοντας ότι «προσωπικά περιμένω πως εφέτος η Ελλάδα θα έχει καλές επιδόσεις σε κρατήσεις της τελευταίας στιγμής. Εχουμε παρατηρήσει ότι σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά όλο και περισσότεροι άνθρωποι έκλειναν τις διακοπές τους λίγο πριν από το ταξίδι τους».
Ελλείψεις


Και οι δύο ωστόσο σημειώνουν τον εντεινόμενο ανταγωνισμό υποστηρίζοντας ότι το ελληνικό τουριστικό προϊόν χρειάζεται βελτίωση στις δημόσιες υποδομές. «Κατά τη γνώμη μου, η Ελλάδα, όπως και άλλες χώρες, πρέπει πάντα να γνωρίζει ότι οι τουρίστες τώρα είναι κατά κάποιον τρόπο παγκόσμιοι ταξιδιώτες. Είναι πρόθυμοι να ταξιδέψουν περισσότερο από μία φορά τον χρόνο, για λιγότερο χρόνο διαμονής από ό,τι πριν από δεκαετίες. Για τον σκοπό αυτόν οι προορισμοί γίνονται όλο και πιο ανταγωνιστικοί μεταξύ τους και πρέπει να βάλουν τα δυνατά τους για να προσελκύσουν τους πελάτες. Οι υποδομές πρέπει να βελτιωθούν σημαντικά. Πολλά αεροδρόμια, αυτοκινητόδρομοι, καθώς και εγκαταστάσεις παραγωγής ενέργειας και η υγεία, δεν είναι σε θέση να υποστηρίξουν τα πάνω από 20 εκατ. τουρίστες που επισκέπτονται τη χώρα σας κάθε χρόνο» τονίζει ο κ. Κατχάγκεν. Ενώ προσθέτει ότι «ακούω πως υπάρχουν συζητήσεις σχετικά με την αύξηση των φόρων για το προϊόν, δεν ξέρουμε αν αυτό είναι να συμβεί ή όχι. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι η Ελλάδα είναι πάνω από τον μέσο όρο μεταξύ των ανταγωνιστών της στη φορολογία των τουριστικών προϊόντων».


Αμφίδρομη διαδικασία
Δεν είναι εύκολη η επιμήκυνση της περιόδου

Κοινή διαπίστωση είναι και το ότι η επιμήκυνση της περιόδου είναι μια μεταξύ προορισμού και ταξιδιώτη. «Ολοι θέλουν να επεκτείνουν την τουριστική περίοδο, αλλά δεν είναι τόσο εύκολο να το πράξουν στην Ελλάδα, ειδικά εκτός Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Ισως η Ρόδος, η Κρήτη και άλλοι αμφίδρομη διαδικασία επιλεγμένοι προορισμοί θα μπορούσαν να το πετύχουν, αλλά και τα ξενοδοχεία πρέπει να έχουν μια διαφορετική υποδομή. Διαφορετικές επίσης πρέπει να είναι οι υποδομές του προορισμού, τα αξιοθέατα κ.τ.λ.» τονίζουν οι Αντρέας Εϊκελκαμπ και Ραλφ Κατχάγκεν. Ομως «οι τουρίστες θέλουν να δουν ένα ζωντανό περιβάλλον έξω από το θέρετρο. Ως εκ τούτου όλοι οι εμπλεκόμενοι πρέπει να λάβουν μέρος σε αυτό. Για παράδειγμα, τα καταστήματα και τα εστιατόρια της περιοχής πρέπει να είναι ανοιχτά ακόμη και τη χαμηλή περίοδο». Στη χώρα «αν γίνει πιο σταθερή η πολιτική κατάσταση, θα έχουμε τη δυνατότητα να επεκτείνουμε την τουριστική περίοδο» λέει ο κ. Κατχάγκεν ενώ ο κ. Εϊκελκαμπ σημειώνει: «Η TUI ανακοίνωσε πριν από λίγες ημέρες στη Ρόδο ότι σχεδιάζει μια σεζόν 210 ημερών για την Ελλάδα. Εφέτος είναι η δεύτερη συνεχόμενη χρονιά που θα λειτουργήσουμε με περίοδο οκτώ ως εννέα μηνών στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής και της Αργολίδας (Ναύπλιο, Τολό κ.α.)».


ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.
Exit mobile version