Το Φεστιβάλ Αθηνών… χορεύει

To «αντίο» της Σιλβί Γκιλέμ στη σκηνή με την παράσταση «Life in progress»

Το Φεστιβάλ Αθηνών… χορεύει
To «αντίο» της Σιλβί Γκιλέμ στη σκηνή με την παράσταση «Life in progress» που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών (3, 4 Ιουνίου / Ηρώδειο) στο πλαίσιο της παγκόσμιας περιοδείας της ξεχωρίζει αναμφίβολα ανάμεσα στις προτάσεις του χορού στη διοργάνωση του 2015. Εχοντας πρόσφατα τιμηθεί με το βραβείο Ολίβιε για το σύνολο της προσφοράς της, η Γκιλέμ επιλέγει να αποχαιρετήσει τη σκηνή στο απόγειο της καριέρας της με μια παράσταση που περιλαμβάνει ήδη υπάρχοντα έργα αλλά και καινούργιες δημιουργίες των Ματς Εκ, Γουίλιαμ Φορσάιθ, Ακραμ Καν και Ράσελ Μάλιφαντ.
Mια ματιά στο κομμάτι «χορός» του εφετινού Φεστιβάλ έρχεται να αποκαλύψει ενδιαφέρουσες προτάσεις. Παλιοί αλλά και νέοι γνώριμοι του ελληνικού κοινού, διεθνείς μετακλήσεις αλλά και σύγχρονη εγχώρια δημιουργία συνθέτουν ένα αξιοπρόσεκτο παζλ που φιλοδοξεί να προσελκύσει τους φίλους του είδους.
Στο πλαίσιο αυτό μία ακόμη γνώριμη της διοργάνωσης θα μας επισκεφθεί τις πρώτες ημέρες του Ιουνίου. Ο λόγος για τη Μαγκί Μαρέν που επανακάμπτει για πέμπτη φορά στον οικείο της χώρο της Πειραιώς 260, δίνοντας μάλιστα διπλό «παρών». Αρχικά –στις 2, 3 και 4 Ιουνίου –η τολμηρή γαλλίδα χορογράφος θα παρουσιάσει το «BiT», τη νέα δημιουργία της, ο τίτλος της οποίας παραπέμπει στον ρυθμό της techno. Με πηγή έμπνευσης το έργο του γάλλου φιλοσόφου Πιερ Σοβανέ «Ο ρυθμός και ο λόγος» η Μαγκί Μαρέν «βυθίζει» τον θεατή σε ένα αγχωτικό ημίφως, παρουσιάζοντας μια χορογραφία άλλοτε πένθιμη και άλλοτε οργισμένη, ωστόσο βαθιά πολιτική, σε ευθεία σύνδεση με την ίδια τη ζωή…
Από την ατμόσφαιρα του γερμανικού Lied –σε εντελώς διαφορετικό, δηλαδή, μουσικό κλίμα –αντλεί έμπνευση το «Singspiele», η δεύτερη παράσταση της Μαγκί Μαρέν που θα δούμε στις 9 και 10 Ιουνίου, επίσης στην Πειραιώς 260. Το σόλο ερμηνεύει ο Νταβίντ Μαμπούς που επιδίδεται σε ένα παιχνίδι μεταμορφώσεων αλλάζοντας ανδρικές και γυναικείες ταυτότητες όπως ο καθημερινός άνθρωπος αλλάζει ρούχα. Ενσαρκώνει διαφορετικά πρόσωπα, επώνυμα και ανώνυμα, μακριά από τις λέξεις, με εργαλείο το ανθρώπινο σώμα και πρωτίστως το πρόσωπο, καθώς αυτό είναι που μας ορίζει στο βλέμμα του άλλου, όπως επισημαίνει η χορογράφος επικαλούμενη τον φιλόσοφο Εμμανουέλ Λεβινάς.


«Πενθεσίλειες» και τσίρκο

Παράσταση με έντονο το χοροθεατρικό στοιχείο είναι οι «Πενθεσίλειες» της Κατρίν Ντιβερές που εμφανίζεται για δεύτερη φορά στο Φεστιβάλ Αθηνών. Με αφετηρία τον μύθο των Αμαζόνων, η χορογράφος επιχειρεί μια ιστορική ανασκόπηση της γυναικείας ταυτότητας. Εννέα χορευτές επί σκηνής υπερβαίνουν το στερεοτυπικό δίπολο άνδρας-γυναίκα και ανατρέπουν κοινωνικούς κώδικες και συμβάσεις, θέτοντας το δυσεπίλυτο ερώτημα: «Πώς μπορούμε να εδραιώσουμε την ειρήνη δίχως νωρίτερα να έχουμε πολεμήσει για αυτήν;» (13 & 14 Ιουνίου / Πειραιώς 260).
Για πρώτη φορά δίνει το «παρών» στη διοργάνωση η πορτογαλικής καταγωγής χορογράφος Τάνια Καρβάλιο με το «Weaving Chaos». Η παράσταση (27, 28 Ιουνίου / Πειραιώς 260) χρησιμοποιεί ως παλίμψηστο την «Οδύσσεια» προκειμένου να αναπαραστήσει σκηνικά το αίσθημα της αστάθειας και της ατελεύτητης περιπλάνησης των χαρακτήρων του ομηρικού έπους.
Σε πρώτη εμφάνιση όμως θα δούμε και το βιετναμέζικο τσίρκο «A O Lang Pho» που ζωντανεύει στη σκηνή τη μετακίνηση της κοινωνίας της χώρας από την ήρεμη αγροτική ζωή προς τη βία και τον θόρυβο του αστικού τοπίου (30 Ιουνίου και 1, 2 Ιουλίου / Πειραιώς 260).
Σε ό,τι αφορά τις ελληνικές συμμετοχές, μεταξύ άλλων ξεχωρίζει αυτή του διεθνώς αναγνωρισμένου Αντώνη Φωνιαδάκη με το «Priority», ένα σόλο το οποίο ερμηνεύει και χορογραφεί ο ίδιος (27, 28, 29 Ιουλίου / Πειραιώς 260).

HeliosPlus

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.
Exit mobile version