Ο Αλέξης του ελληνικού σινεμα

Το όνομά του είναι Αλέξης Γρίβας και ο ρόλος του στον ελληνικό κινηματογράφο, μέχρι πρότινος, ήταν ο νευραλγικότερος όλων. Ηταν ο εκπρόσωπος του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου στο Eurimages, το Ταμείο του Συμβουλίου της Ευρώπης για την ενίσχυση των κινηματογραφικών συμπαραγωγών και διανομής ταινιών.

Το όνομά του είναι Αλέξης Γρίβας και ο ρόλος του στον ελληνικό κινηματογράφο, μέχρι πρότινος, ήταν ο νευραλγικότερος όλων. Ηταν ο εκπρόσωπος του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου στο Eurimages, το Ταμείο του Συμβουλίου της Ευρώπης για την ενίσχυση των κινηματογραφικών συμπαραγωγών και διανομής ταινιών.

Και λέω ήταν διότι χωρίς ουσιαστική δικαιολογία το ΕΚΚ ξαφνικά «έπαψε» τον κ. Γρίβα.
Γιατί; Επειδή καθότι συνταξιούχος, ο κ. Γρίβας δεν είχε σύμβαση έργου με το ΕΚΚ. Αρα ο διορισμός του, από το 2012, ήταν λέει παράνομος.
Μόνον που κανείς δεν σκέφτηκε ότι ο κ. Γρίβας εργαζόταν για το ΕΚΚ χωρίς μισθό. Δεν είχε καν γραμματέα. Το μόνο κόστος του Κέντρου ήταν τα οδοιπορικά του. Χάρη τους έκανε. Για το καλό του ελληνικού σινεμά.
Ιδού λοιπόν, για μια ακόμη φορά στην Ελλάδα τον πρώτο λόγο έχει η τυπολατρία και όχι η ουσία.
Γιατί ο ρόλος του μεσάζοντα ανάμεσα σε Κέντρο Κινηματογράφου και Eurimages είναι πολύ σοβαρός. Ο εκπρόσωπος κάθε χώρας οφείλει να είναι πολύ καλά ενημερωμένος και οργανωμένος. Και ο κ. Γρίβας ήταν.
Ο σωστός άνθρωπος στην σωστή θέση όπως τον είχα ονομάσει σε παλιότερο σχόλιό μου
Μιλά τέσσερις γλώσες. Ως διευθυντής φωτογραφίας έχει δουλέψει στο ελληνικό σινεμά. Ως πρώην υπεύθυνος ξένου Τύπου του φεστιβάλ κινηματογράφου Θεσσαλονίκης έχει αποκτήσει μια πλουσιότατη ατζέντα επαφών με δημοσιογράφους από όλον τον κόσμο. Ως ανταποκριτής του Screen International παρακολουθεί δεκάδες φεστιβάλ σε όλον τον πλανήτη. Ξέρει όλους τους διευθυντές κινηματογραφικών φεστιβάλ προσωπικά.
Εχει μέσα του το know – how των μηχανισμών όλων των κινηματογραφικών οργανισμών του εξωτερικού και κυρίως της Ευρώπης και του Μεξικού όπου έχει ζήσει επί πάρα πολλά χρόνια. Γι’ αυτό και επί θητείας του «πέρασαν» ταινίες όπως οι «Xenia» του Πάνου Χ. Κούτρα, «Μικρό ψάρι» του Γιάννη Οικονομίδη, «Οχθες» του Πάνου Καρκανεβάτου και η καινούργια του Γιώργου Λάνθιμου, το «Lobster».
Και επειδή το έχω δει με τα μάτια μου στις Κάνες, όποτε ο Αλέξης Γρίβας μπαίνει στην αίθουσα Lumier τον χαιρετούν όλοι.
Και ξαφνικά θυμηθήκαμε ότι δεν έχει σύμβαση έργου; Και ποιός το θυμήθηκε; Το «κουτσό» Δ. Σ. του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου που εδώ και αρκετό καιρό δεν έχει πρόεδρο καθότι ο κ. Πέτρος Μάρκαρης παρταιτήθηκε!
Μια λέξη μόνο: Ελεος!
Και κάτι ακόμα: Ετσι ΔΕΝ πάμε μπροστά. Πάμε πίσω.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.