LA Times: «Ο Γούντι Άλεν έχει πρόβλημα ανωριμότητας»

«Η εφηβική ενέργεια που ο Γούντι Άλεν μετέφερε στις πρώτες ταινίες του ποτέ δεν μετουσιώθηκε σε ενήλικη ευαισθησία» γράφει η Μέγκαν Ντομ στην αμερικανική εφημερίδα LA Times για τον αμερικανό σκηνοθέτη που βρέθηκε πρόσφατα στο επίκεντρο της δημοσιότητας εξαιτίας των κατηγοριών της θετής κόρης του για σεξουαλική κακοποίηση.

LA Times: «Ο Γούντι Άλεν έχει πρόβλημα ανωριμότητας»
«Η εφηβική ενέργεια που ο Γούντι Άλεν μετέφερε στις πρώτες ταινίες του ποτέ δεν μετουσιώθηκε σε ενήλικη ευαισθησία» γράφει η Μέγκαν Ντομ στην αμερικανική εφημερίδα LA Times για τον αμερικανό σκηνοθέτη που βρέθηκε πρόσφατα στο επίκεντρο της δημοσιότητας εξαιτίας των κατηγοριών της θετής κόρης του για σεξουαλική κακοποίηση.
«Πριν μερικούς μήνες, παρακολούθησα τη ταινία του 1979 του Γούντι Άλεν, “Μανχάταν” για πρώτη φορά από τότε που ήμουν 20 χρόνων και για δέκατη φορά συνολικά (…) Μια φορά και έναν καιρό είχα εξιδανικεύσει αυτή τη ταινία υπερβολικά. Αν και ήμουν πολύ μικρή για να την παρακολουθήσω όταν πρωτοβγήκε, απορροφήθηκα από το σάουντρακ του Γκέρσουιν και την ασπρόμαυρη τεχνική της ευρείας οθόνης (wide – screen) στο λύκειο, την εποχή που άρχισα να ονειρεύομαι την μυθική ιδέα του να γίνω διανοούμενη της Νέας Υόρκης» γράφει η Ντομ.
Για τη δημοσιογράφο αυτή η ιδέα ενσαρκωνόταν στον χαρακτήρα της Μέρι που υποδυόταν η Νταϊάν Κίτον, η οποία στη ταινία, έχει δεσμό με έναν παντρεμένο καθηγητή του Κολούμπια ονόματι Γέιλ, πριν ερωτευθεί τον Ισαάκ. «Τη τελευταία φορά που παρακολούθησα τη ταινία, είχα μόλις δει μερικά λεπτά πριν αρχίσω να ντρέπομαι γιο τον νεαρό εαυτό μου. Ο διάλογος που στα νιάτα μου έμαθα απ’ έξω τώρα μου προκαλούσε αμηχανία. Όσο γαργαλιστικές και να ήταν, οι προσπάθειες του Άλεν να χλευάσει τις φιλοδοξίες των αστών διανοούμενων ήταν πολύ λιγότερο διακριτικές από όσο θυμόμουν» αναφέρει.
Και συνεχίζει: «Αυτοί οι χαρακτήρες δεν ήταν τόσο εκλεπτυσμένοι όσο εκφράσεις αυτού που ένα νεαρό, σχετικά αφελές άτομο φαντάζεται ως πνευματική καλλιέργεια. Ήταν μία ταινία, όχι για ενήλικες αλλά για μικρομέγαλους εφήβους. Οι έφηβοι σαν τη 17χρονη στη ταινία, Τρέισι, η οποία, σε μία υπόθεση που προοιωνιζόταν τη ζωή του Άλεν, ήταν η άλλη ερωμένη του 42χρονου Ισαάκ». Όπως γράφει η Ντομ, «υπάρχει μία διεστραμμένη λογική σε αυτή την εμμονή του για τις έφηβες. Κατά πολλές έννοιες είναι και ο ίδιος ακόμη έφηβος».
Η ίδια δεν θέλει όπως λέει να πάρει θέση στις κατηγορίες που του προσάπτει η κόρη του για σεξουαλική παρενόχληση. «Πιστεύω όμως ότι πρέπει να ειπωθεί κάτι για τον τρόπο που αυτό το σκάνδαλο υποχρεώνει τους θαυμαστές του, κυρίως τους θαυμαστές των παλαιότερων ταινιών του, να ψάξουν τί είναι αυτό που βρίσκουν τόσο μοναδικό στους κόσμους που δημιούργησε» καταλήγει.
Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.
Exit mobile version