Το κινηματογραφικό γεγονός της εβδομάδας και ενδεχομένως όλης της σεζόν –από ελληνικής τουλάχιστον πλευράς –είναι η 12η μεγάλου μήκους ταινία του Παντελή Βούλγαρη, η «Μικρά Αγγλία», που ανοίγει από την Πέμπτη 5/12. Με βάση το μυθιστόρημα της Ιωάννας Καρυστιάνη, η οποία έκανε και τη διασκευή του σεναρίου, η ταινία μάς μεταφέρει στην Ανδρο των δεκαετιών του 1930 και του 1940, όπου βλέπουμε να ξετυλίγεται η ιστορία ενός πολύ μεγάλου έρωτα, καταδικασμένου στη σιωπή και στη μυστικότητα, ακριβώς την ώρα που φουντώνει. Δημιουργείται ένα σύνθετο ερωτικό πλέγμα, γλαφυρότατα ειπωμένο και άκρως παρακολουθήσιμο, με βασικούς ήρωες έναν φτωχό ναυτικό (Ανδρέας Κωνσταντίνου) και δύο αδελφές (Πηνελόπη Τσιλίκα, Σοφία Κόκκαλη) που καθοδηγούνται από την καταπιεστική μάνα τους (αποκαλυπτική η Αννέζα Παπαδοπούλου). Στην πιο ώριμη, την πιο μοντέρνα αλλά και την πιο ελκυστική ταινία της καριέρας του, φτιαγμένη με μεράκι και απευθυνόμενη στο κοινό όλων των ηλικιών, ο Βούλγαρης ξεπέρασε τον εαυτό του. Προβάλλεται σε 110 αίθουσες πανελλαδικώς.
Το «Εκεί που δεν το περιμένεις» («Enough said», ΗΠΑ, 2013) της Νικόλ Χολοφσένερ είναι μια αισθηματική κομεντί μεσηλίκων στην οποία η Τζούλια Λούις Ντρέιφους υποδύεται τη χωρισμένη πενηντάρα μασέζ η οποία αναζητώντας τη σχέση που της ταιριάζει καταλήγει στην αγκαλιά του Τζέιμς Γκαντολφίνι, ενός θηριώδους αρχειοθέτη της τηλεόρασης, επίσης χωρισμένου, επίσης πατέρα. Το φιλμ στηρίζεται στις νατουραλιστικές ερμηνείες των ηθοποιών αλλά παρά τις αγνές προθέσεις όλων είναι μια ιδέα πιο φλύαρο απ’ όσο χρειαζόταν. Προτελευταία ταινία του πάντοτε γοητευτικού «Soprano» Γκαντολφίνι που πέθανε εφέτος. Το «Εκεί που δεν το περιμένεις» είναι αφιερωμένο στη μνήμη του.
Ρεσιτάλ ερμηνειών από τον Μάικλ Ντάγκλας και τον Ματ Ντέιμον που υποδύονται το ζευγάρι των ομοφυλοφίλων στο «Behind the Candelabra» (ΗΠΑ, 2013), το βιογραφικό δράμα για τον σόουμαν Λιμπεράτσε (1919-1987) που γύρισε ο Στίβεν Σόντερμπεργκ για την καλωδιακή τηλεόραση (ΗΒΟ). Γυρισμένη ως επί το πλείστον στο «παλάτι» του Λιμπεράτσε (μια πραγματικά θαρραλέα ερμηνεία του Ντάγκλας) η ταινία μεταξύ άλλων τονίζει τη θλιβερή και αυτοκαταστροφική ματαιοδοξία των διασημοτήτων, την ανάγκη τους να παραμένουν για πάντα νέοι τσακίζοντας το παρουσιαστικό τους με πλαστικές επεμβάσεις και όλα τα συναφή.
Η «Carrie» (ΗΠΑ, 2013) της Κίμπερλι Πιρς είναι το ριμέικ της κλασικής ταινίας του Μπράιαν Ντε Πάλμα «Εκρηξη οργής», που είναι επίσης η πρώτη απόπειρα μεταφοράς μυθιστορήματος του Στίβεν Κινγκ στον κινηματογράφο (μάλιστα από τις πιο επιτυχημένες). Το όνομα του τίτλου είναι μιας έφηβης με τηλεπαθητικές δυνάμεις που μπορούν να αποβούν θανατηφόρες, η οποία παίρνει την εκδίκησή της όταν γίνεται περίγελος του σχολείου της. Το μεταφυσικό στοιχείο του θρίλερ έρχεται μάλλον σε δεύτερη μοίρα, αφού αυτό που ενδιαφέρει την Πιρς είναι η κατάσταση μυαλού της Κάρι, ενός κοριτσιού που ζει στο καταπιεστικό περιβάλλον της μητέρας του, απομονωμένο και φοβισμένο. Στην πραγματικότητα η Κάρι έχει πολλές ομοιότητες με τη μοναχική, περιθωριακή ηρωίδα που έπαιξε η Χίλαρι Σουόνκ στο «Boys don’t cry», πρώτη ταινία της Πιρς.
Το πάνελ των νέων ταινιών συμπληρώνεται από την ελληνική ταινία «Runaway Day» (2013), μια αλληγορία φαντασίας του Δημήτρη Μπαβέλλα με τους Μάκη Παπαδημητρίου, Μαρία Σκουλά και Χρήστο Στέργιογλου, την περιπέτεια «ξύλου» σε σενάριο Σιλβέστερ Σταλόνε «Απρόσκλητος επισκέπτης» (ΗΠΑ, 2013) του Γκάρι Φλέντερ με τον Τζέισον Στέιθαμ και το γαλλικό κινούμενο σχέδιο «Αϊ-Βασίλης Τζούνιορ»
HeliosPlus
