Δεν υπήρξε άλλη ροκ τραγουδίστρια που να έχει συνδεθεί περισσότερο στην καριέρα της με το ρέμπελο πνεύμα της δεκαετίας του ΄60, και ιδιαίτερα με τον Μάη του ΄68. Η Τζάνις Τζόπλιν ήταν η πρώτη που έσπασε το φαλλοκρατικό κατεστημένο της ροκ κοινότητας και ακόμη και σήμερα αποτελεί το πρότυπο κάθε φιλόδοξης νέας κυρίας που θέλει να ασχοληθεί με το είδος. Ηταν οξυδερκής και ικανή συνθέτις- αλλά κυρίως κάτοχος της πιο όμορφης και πιο δυνατής λευκής μπλουζ φωνής που ακούσαμε ποτέ. Στα χείλη της ακόμη και τα πιο γνωστά στάνταρντ, όπως το «Summertime», αποκτούσαν άλλη διάσταση. Η καριέρα της διήρκεσε ελάχιστα, άφησε όμως έργο που άλλοι θα χρειάζονταν δεκαετίες για να δημιουργήσουν.
Ηταν μόλις 25 χρόνων και τη χώριζαν δύο μόνο χρόνια από τον θάνατό της από υπερβολική δόση ναρκωτικών, όταν η Τζάνις Τζόπλιν ηχογράφησε το 1968 με τους Βig Βrother and the Ηolding Company το άλμπουμ «Cheap Τhrills», με το οποίο όχι μόνο θα έμπαινε στη συνείδηση κάθε φίλου της ροκ μουσικής αλλά και θα εκτινασσόταν στην κορυφή ως η απόλυτη ροκ-γούμαν, ως το απόλυτο ροκ σύμβολο της δεκαετίας του ΄60 και του Καλοκαιριού της Αγάπης, όπως είχε ονομαστεί το καλοκαίρι του 1967, όταν εκατοντάδες χιλιάδες νέοι ταξίδεψαν στην Καλιφόρνια για να συμμετάσχουν σε συναυλίες και να γνωρίσουν τη ζωή των χίπις. Το Καλοκαίρι της Αγάπης είχε ξεκινήσει τον Ιούνιο με το Μonterey Ρop Festival, στο οποίο η Τζόπλιν και οι Βig Βrothers είχαν διαπρέψει. Η επιτυχία του «Cheap Τhrills» δεν είναι ανεξήγητη: δεν θα μπορούσε να συμβεί διαφορετικά για άλμπουμ που περιείχε μια τόσο δυναμική διασκευή του «Summertime» και φυσικά το «Ρiece Οf Μy Ηeart», το τραγούδι που περιγράφει με τον καλύτερο τρόπο τον ευάλωτο κόσμο της Τζάνις Τζόπλιν. Ενα τραγούδι που έφθασε στη Νο 1 θέση των αμερικανικών τσαρτ οκτώ εβδομάδες μετά την κυκλοφορία του, για να μείνει άλλες τόσες εκεί στη συνέχεια.
Τον επόμενο μήνα το «Cheap Τhrills» είχε πουλήσει περίπου ένα εκατομμύριο αντίτυπα, εκτινάσσοντας το όνομα της Τζάνις στην κορυφή. Η μαγική συνταγή της επιτυχίας του έγκειται χωρίς αμφιβολία στον συνδυασμό του μπλουζ ουρλιαχτού της Τζόπλιν με τον στιβαρό ήχο των Βig Βrothers Ηolding Company, ένας ηλεκτρικός τοίχος όπου οποιαδήποτε άλλη φωνή θα χανόταν. Το τόσο γνωστό σήμερα κάλυμμα του δίσκου είχε επιμεληθεί ο underground καρτουνίστας Ρόμπερτ Κραμπ, προσθέτοντας αίγλη στη μυθολογία του άλμπουμ. Εκτοτε δεν υπάρχει λίστα με τα καλύτερα άλμπουμ στην ιστορία της ροκ μουσικής που να μην περιέχει το «Cheap Τhrills». Για την ιστορία αξίζει να αναφερθεί ότι η αρχική ονομασία του άλμπουμ ήταν «Sex, Dope and Cheap Τhrills», τίτλος που απορρίφθηκε από την Columbia για προφανείς λόγους.
Τα δύο επόμενα χρόνια ακολούθησε ένα εξαιρετικό σόλο άλμπουμ, το «Ι Got Dem Οl΄ Κozmic Βlues Αgain Μama!» και ένα μισοτελειωμένο αριστούργημα, το «Ρearl»- αυτά όμως ήταν αρκετά για να την κατατάξουν στο πάνθεον της ροκ. Το εύθραυστο κορίτσι έφυγε για πάντα το 1970, ηττημένο από τους προσωπικούς του δαίμονες. «Είμαι ένα θύμα αυτών που κουβαλώ μέσα μου» είχε πει στον δημοσιογράφο του «Rolling Stone» Ντέιβιντ Ντάλτον. «Υπήρχε μια εποχή όπου ήθελα να γνωρίζω τα πάντα…Αυτό όμως το συναίσθημα με έκανε δυστυχισμένη.Δεν ήξερα πώς να το αντιμετωπίσω.Αλλά τώρα ξέρω ότι γίνεται να δουλεύει για μένα.Είμαι γεμάτη συναισθήματα και θέλω να τα απελευθερώσω· και αν βρίσκεσαι στη σκηνή και σου βγαίνει,και έχεις το κοινό μαζί σου,νιώθεις μοναδικός».
