«Πριν από πολύ καιρό σε ένα γαλαξία πολύ πολύ μακριά» είναι το διαχρονικό moto του Πολέμου των Άστρων που σπάει ταμεία σε όλο τον κόσμο και θα μπορούσε να αποτελεί και το moto μιας εντυπωσιακής ανακάλυψης που έκανε ομάδα ερευνητών από μεγάλα αμερικανικά πανεπιστήμια. Ερευνητές του MIT, του Πανεπιστημίου του Μιζούρι και του Πανεπιστημίου της Φλόριδα ανακάλυψαν ένα άγνωστο μέχρι σήμερα τεράστιο σμήνος γαλαξιών. Η ανακάλυψη είναι πολύ σημαντική τόσο για την ηλικία του σμήνους όσο και για το εύρος του. Το γαλαξιακό σμήνος βρίσκεται σε απόσταση περίπου δέκα δισ. ετών φωτός από εμάς και πιθανώς διαθέτει χιλιάδες γαλαξίες.

Το σμήνος που έλαβε την κωδική ονομασία IDCS J1426.5+3508 σχηματίστηκε περίπου 4 δισ. έτη μετά την γέννηση του Σύμπαντος χρονικό διάστημα που θεωρείται από τους ειδικούς μικρό για να έχει σχηματιστεί ένα τέτοιο σμήνος. Για αυτό και η παρατήρηση του τα επόμενα χρόνια αναμένεται να αποκαλύψει σημαντικά στοιχεία τόσο για την γέννηση των γαλαξιών όσο και για την εξέλιξη του Σύμπαντος. Οι ερευνητές εκτιμούν ότι το σμήνος έχει μάζα 250 τρισ. φορές μεγαλύτερη από εκείνη του Ηλιου ή χίλιες φορές μεγαλύτερη από αυτή του γαλαξία μας. Είναι το μεγαλύτερο γαλαξιακό σμήνος που δημιουργήθηκε μέσα στα πρώτα τέσσερα δισ. έτη ύπαρξης του Σύμπαντος. Η ανακάλυψη δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «The Astrophysical Journal».