Πάνω, κάτω και πλαγίως

Ενα «νέο» brand με στόχο την κορυφή, ένα «χρυσωρυχείο» σε αλλαγή πορείας και οι προσπάθειες των αυτοκινητοβιομηχανιών να επιβιώσουν σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο όσο και βαλλόμενο επιχειρηματικό τοπίο

Πάνω, κάτω και πλαγίως

Γερμανικός αναθεωρητισμός

Τίτλοι τέλους για τον διπλό ρόλο του Oliver Blume ως επικεφαλής του ομίλου VW και της Porsche καθώς η τελευταία ανακοίνωσε τον διορισμό του Michael Leiters στη θέση του CEO με ισχύ από 1ης Ιανουαρίου 2026, εν μέσω σχετικών πιέσεων από επενδυτές που θεώρησαν ότι η διπλή ιδιότητα του O. Blume έχει αποδυναμώσει την αυτονομία της Porsche.

Ο 54χρονος M. Leiters  προέρχεται από τη McLaren, έχει χρηματίσει στο παρελθόν επικεφαλής τεχνολογικής εξέλιξης στη Ferrari επιβλέποντας την έλευση των υβριδικών SF90 Stradale και 296 GTB ενώ ξεκίνησε την καριέρα από την Porsche το 2000 και πάλι σε υβριδικό «πόστο» καθώς ήταν υπεύθυνος για την εξέλιξη της αντίστοιχης έκδοσης της Cayenne.

Ανεξαρτήτως της μακράς πείρας του πάντως ο M. Leiters παίρνει τα ηνία της γερμανικής φίρμας σε μια δύσκολη περίοδο για αυτήν καθώς αφενός η σκληροπυρηνική EV στρατηγική που είχε χαράξει δεν λειτούργησε όπως περίμενε ενώ η δραστική μείωση των πωλήσεων στην Κίνα και οι αμερικανικοί δασμοί έχουν πλήξει σημαντικά τους οικονομικούς στόχους της. Για την ακρίβεια, η Porsche αναθεώρησε τον Σεπτέμβριο τις προβλέψεις της για τα λειτουργικά κέρδη μόλις 2% για φέτος, όταν μεταξύ 2020 και 2024 αυτά κυμαίνονταν μεταξύ 14%-18%.

Νέα πολυτέλεια διά χειρός Toyota

Με την επισημότητα που αρμόζει σε μια αντίστοιχη περίσταση, ο φυσικός ηγέτης της Toyota, Akio Toyoda, ανακοίνωσε την επαναφορά της μάρκας Century ως του νέου brand που θα τοποθετηθεί στην κορυφή του portfolio του ομίλου πάνω από τη Lexus, με την προοπτική ανταγωνισμού αυτοκινητοβιομηχανιών όπως οι Rolls-Royce και Bentley.

Για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι, Century είναι μια ονομασία/brand που η Toyota χρησιμοποιεί ήδη από το 1967 αποκλειστικά στην Ασία και έχει στο ενεργητικό της μόνο δύο μοντέλα, μια λιμουζίνα και ένα SUV, τα οποία λειτούργησαν ως ένα είδος επίδειξης δύναμης από τους Ιάπωνες, με την πρώτη να ενσωματώνει τον μοναδικό V12 που έχει κατασκευάσει ποτέ η Toyota.

Η νέα εποχή προδιαγράφεται εξίσου πληθωρική αλλά και πιο επεκτατική καθώς η Century με σήμα τον Φοίνικα αναμένεται πλέον να ανοίξει τα φτερά της και εκτός ασιατικών αγορών με όχημα αρχικά ένα επιβλητικό coupe που θα παρουσιαστεί στην έκθεση του Τόκιο στα τέλη Οκτωβρίου.

Εκλεκτικές… συνέργειες λόγω CO2

Μπορεί τυπικά να έχει δοθεί μια τριετής περίοδος χάριτος (μέχρι και το 2027) από την ΕΕ στην αυτοκινητοβιομηχανία για την εφαρμογή των αυστηρότερων προδιαγραφών εκπομπών ρύπων, ωστόσο οι συνέργειες των αυτοκινητοβιομηχανιών για να συμψηφίσουν τα σχετικά μεγέθη όταν χρειαστεί, αποφεύγοντας δυσθεώρητα πρόστιμα, συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό.

Τελευταία στην ολοένα διευρυνόμενη σχετική λίστα προστέθηκε η Nissan, η οποία συμπράττει με την BYD προκειμένου να είναι σε θέση να ανταποκριθεί στα ευρωπαϊκά μεγέθη εκπομπών ρύπων που θα ισχύσουν μεν σε δύο χρόνια, με αναδρομική ισχύ δε.

Στην ίδια μέθοδο η οποία επιτρέπει τον συμψηφισμό των εκπομπών ρύπων των πωληθέντων αυτοκινήτων ανά έτος, δύο ή περισσότερων αυτοκινητοβιομηχανιών, έχουν καταφύγει ήδη οι Toyota, Ford, Mazda, Subary, Stellantis, Honda και Suzuki που συνεργάζονται με την Tesla καθώς και οι Mercedes-Benz, smart και Geely με τις Volvo και Polestar που έχουν δημιουργήσει μια άλλη ομάδα συμψηφισμού. Εκτός της συγκεκριμένης τακτικής έχουν επιλέξει, προς το παρόν, να μείνουν οι όμιλοι VW, BMW, Ηyundai και η Renault-Ampere.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.
Exit mobile version