Οι τρεις χώρες που επιβραδύνουν τους νέους νόμους της ΕΕ για τη μείωση των ρύπων

Η Γερμανία συνεργάζεται με τη Γαλλία και την Ιταλία για να επιβραδύνει τον ρυθμό των νέων νόμων για τη μείωση των εκπομπών ρύπων από αυτοκίνητα και φορτηγά.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε νέο νόμο που απαγορεύει την πώληση βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων από το 2035.

Ο νέος κανόνας – μέρος μιας ευρύτερης προσπάθειας για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής στην ΕΕ – θα επιταχύνει τη μετάβαση του μπλοκ στα ηλεκτρικά οχήματα. Τα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν επί του παρόντος περίπου το 15 τοις εκατό του συνόλου των εκπομπών CO2 στην ΕΕ.

Η νομοθεσία απαιτεί από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώσουν τις εκπομπές άνθρακα από τα νέα αυτοκίνητα κατά 100%. Στην πράξη, αυτό σημαίνει ότι κανένα νέο όχημα που κινείται με ορυκτά καύσιμα δεν θα μπορεί να πωλείται από το 2035 και μετά.

Είναι έτοιμη η ΕΕ να ανταλλάξει τα παλιά με ηλεκτρικά οχήματα;

Η Γερμανία συνεργάζεται με τη Γαλλία και την Ιταλία για να επιβραδύνει τον ρυθμό των νέων νόμων για τη μείωση των εκπομπών ρύπων από αυτοκίνητα και φορτηγά.

Η Ιταλία φιλοξενεί μεγάλες μάρκες αυτοκινήτων όπως η Fiat, η Alfa Romeo και η Ferrari, οι οποίες εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Περίπου 270.000 άτομα απασχολούνται άμεσα ή έμμεσα στην αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας.

Ο Ιταλός υπουργός Μεταφορών Ματέο Σαλβίνι χαρακτήρισε τον νέο νόμο οικονομική «αυτοκτονία» για την ΕΕ. Είπε ότι είναι «ιδεολογικός φονταμενταλισμός» που θα ωφελούσε την Κίνα και θα έβλαπτε την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.

Ο υπουργός Εξωτερικών της χώρας Αντόνιο Ταγιάνι προσπάθησε επίσης να αποδυναμώσει τη νομοθεσία, ζητώντας μείωση κατά 90% των εκπομπών άνθρακα αντί κατά 100%.

Τώρα η Ιταλία σχεδιάζει να καταψηφίσει τα σχέδια για την απαγόρευση των νέων αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ.

Άλλοι προειδοποιούν ότι ούτε η βιομηχανία της Ευρώπης ούτε το ευρύ κοινό είναι έτοιμοι για μια τόσο δραματική αλλαγή.

Η Γερμανία – η έδρα μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένου του Ομίλου Volkswagen και της BMW – κάλεσε το ΕΚ να επιτρέψει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης που χρησιμοποιούν κλιματικά ουδέτερα καύσιμα ή ηλεκτρονικά καύσιμα μετά το 2035.

Τη Δευτέρα, ο υφυπουργός Μεταφορών της χώρας Μάικλ Θίουρερ είπε ότι η επιτροπή θα πρέπει να υποβάλει «μια πρόταση για το πώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν τα ηλεκτρονικά καύσιμα ή πώς μπορούν να οργανωθούν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης που λειτουργούν με κλιματικά ουδέτερα καύσιμα».

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.