Οι ταινίες της εβδομάδας – Οικογενειακές υποθέσεις

Αν τα Γόμορα του Ματέο Γκαρόνε (βασισμένα στο βιβλίο του Ρομπέρτο Σαβιάνο) είχαν χιούμορ, το πιθανότερο είναι να έμοιαζαν με την δραματική κομεντί «Η μαφία σκοτώνει μόνο το καλοκαίρι» («Mafia uccide solo l'estate», Ιταλία, 2014) που γύρισε ο Πιφ, ένας από τους διασημότερους κωμικούς της ιταλικής τηλεόρασης ο οποίος και πρωταγωνιστεί.

Βαθμολογία: 5: εξαιρετική, 4: πολύ καλή, 3: καλή, 2: ενδιαφέρουσα, 1: μέτρια, 0: απαράδεκτη, _: χωρίς άποψη

Αν τα Γόμορα του Ματέο Γκαρόνε (βασισμένα στο βιβλίο του Ρομπέρτο Σαβιάνο) είχαν χιούμορ, το πιθανότερο είναι να έμοιαζαν με την δραματική κομεντί «Η μαφία σκοτώνει μόνο το καλοκαίρι» («Mafia uccide solo l’estate», Ιταλία, 2014) που γύρισε ο Πιφ, ένας από τους διασημότερους κωμικούς της ιταλικής τηλεόρασης ο οποίος και πρωταγωνιστεί. Αντιστεκόμενη στην συνήθη φόρμα του είδους, η ταινία καταφέρνει να συνδυάσει το κωμικό με το δραματικό στοιχείο καταγράφοντας με αφηγηματική ακρίβεια την πορεία ενός ανθρώπου από παιδί (Αλεξ Μπισκόντι) ως ενήλικα (Πιφ) στο βίαιο Παλέρμο των δεκαετιών 1970, 1980 και λίγο του 1990. Που οφείλεται αυτό το ανεξήγητο «κόλλημά» του στο που έχει ως πρότυπο τον Τζούλιο Αντρεότι; Είναι σαν να βλέπεις τα «Καλά παιδιά» του Μάρτιν Σκορσέζε, με την αισθητική της οικογενειακής ταινίας α-λά «ΠΟΛΙΤΙΚΗ κουζίνα» του Τάσου Μπουλμέτη.
Βαθμολογία: 3
ΑΘΗΝΑ: ΑΜΙΚΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΔΙΟΝΥΣΙΑ – ΕΚΡΑΝ – ΛΑΟΥΡΑ – ΣΙΝΕ ΧΟΛΑΡΓΟΣ – ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΛΑΪΣ – ΧΛΟΗ – ΚΗΦΙΣΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΑΛΕΞ –ΑΠΟΛΛΩΝ
—————–
Στην οικογενειακή κομεντί «Με τον μπαμπά ή την μαμά» («Mama ou papa», Γαλλία, 2015) του Μαρτέν Μπουρμπουλόν, η Μαρίνα Φουά και ο Λοράν Λαφίτ δίνουν δυο συμπαθέστατες ερμηνείες ενώ υποδύονται το παντρεμένο ζεύγος που έχει αποφασίσει να χωρίσει με επίπεδο για να μην καταντήσει σαν τα άλλα ζευγάρια που δεν αντέχουν να ζουν μαζί όταν τα χρόνια έχουν περάσει. Άλλο να το λένε όμως κι άλλο να το κάνουν αφού με τρία παιδιά και μετά από 15 χρόνια γάμου, ένα διαζύγιο δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση. Εύπεπτη, δροσερή ταινία, με την σφραγίδα των Αλεξάντρ ντε λα Πατελιέ και Ματιέ ντε λα Πόρτ στο σενάριο (δημιουργοί της τεράστιας επιτυχίας «Για όλα φταίει τ’ όνομά σου!»). Χαλαρό δίωρο και ξεχνιέται αμέσως.
Βαθμολογία: 3
ΑΘΗΝΑ: ΡΙΒΙΕΡΑ – ΣΙΝΕ ΠΑΡΙ – ΦΛΕΡΥ ΚΑΛΛΙΘΕΑ –ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ – ΒΟΤΣΑΛΑΚΙΑ – ΑΛΙΚΗ ΔΡΟΣΙΑ – ΑΕΛΛΩ –ΠΑΛΑΣ – ΔΑΦΝΗ – ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΡΙΑ ΒΑΡΚΙΖΑ –ΦΛΟΙΣΒΟΣ – ΑΤΤΙΚΟΝ ΓΑΛΑΤΣΙ – ΑΡΤΕΜΙΣ ΠΑΠΑΓΟΥ – ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΑΙΔΑΡΙ – ΛΙΛΑ – ΣΙΝΕ ΠΑΛΛΗΝΗ – ΧΡΟΝΙΑ ΑΘΩΟΤΗΤΑΣ ΛΑΥΡΙΟ 21:00, 23:00
——————————
Ενας σπαραχτικός Μαρκ Ράφαλο είναι το κέντρο βάρους της δραματικής ταινίας «Οικογενειακές ανισορροπίες» («Infinitely Polar Bear», HΠA, 2014) της Μάγια Φορμπς. Ο πάντα άψογος Αμερικανός ηθοποιός υποδύεται έναν καταθλιπτικό άνθρωπο που παλεύει να διορθώσει την αλλοπρόσαλλη συμπεριφορά του για να διατηρήσει την ισορροπία στην οικογένειά του. Όλα αυτά στην Βοστόνη της δεκαετίας του 1970 και με την πανόμορφη Ζόε Ζαλντάνα στον ρόλο της συζύγου που ταλαιπωρείται μεν αγαπάει δε!
Βαθμολογία: 3
ΑΘΗΝΑ: ΑΝΕΣΙΣ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ – ΑΝΟΙΞΙΣ Ν. ΗΡΑΚΛΕΙΟ – ΤΡΙΑΝΟΝ CINEMAX ΣΑΡΩΝΙΔΑ – STER COOL ΤΥΜΒΟΣ ΜΑΡΑΘΩΝΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΠΑΝΟΡΑΜΑ
—————————–
Η νύχτα του εορτασμού της λήξης του Β Παγκοσμίου Πολέμου στην Αγγλία θα αλλάξει ριζικά την ζωή της τότε έφηβης μέλλουσας βασίλισσας Ελισάβετ (Σάρα Γκέιντον) στην καλοφτιαγμένη αλλά κάπως άτονη ταινία εποχής του Τζούλιαν Τζάρλοντ «Η πριγκίπισσα το’ σκασε» («A royal night out», Αγγλία, 2015). Με χαρά πάντως ξαναείδαμε τον πάντα αγαπητό Ρούπερτ Εβερετ στον ρόλο του τραυλού Βασιλιά Γεωργίου , τον ίδιο δηλαδή ρόλο που χάρισε το Οσκαρ στον Κόλιν Φερθ στον «Λόγο του βασιλιά».
Βαθμολογία: 2
ΑΘΗΝΑ: ΑΘΗΝΑΙΑ –ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ – ΒΑΡΚΙΖΑ – ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ – ΟΡΦΕΥΣ ΣΑΡΩΝΙΔΑ – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – STER ΙΛΙΟΝ – VILLAGE MALL – VILLAGE PENTH – VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – VILLAGE COSMOS
—————————–
Γάμος, απιστία, θέατρο και ματαιοδοξία συγχωνεύονται σε ένα απολαυστικό κοκτέιλ γέλιου στην κωμωδία «Μπερδέματα στο Μπρόντγουεϊ» («She’s funny that way», ΗΠΑ, 2014) που γύρισε μετά από αρκετά χρόνια σιωπής ο βετεράνος πλέον Πίτερ Μπογκντάνοβιτς (στη δεκαετία του 1970 ήταν ο ανανεωτής του είδος της screwball κωμωδίας του αμερικανικού κινηματογράφου). Η Ιμογκεν Πουτς, ο Οουεν Γουίλσον και η Τζένιφερ Ανιστον υπόσχονται γέλιο ποιότητας μέσα σε δωμάτια ξενοδοχείων και παρασκήνια θεάτρων…
Βαθμολογία: 3
ΑΘΗΝΑ: ΦΙΛΟΘΕΗ – ΧΛΟΗ – ΘΗΣΕΙΟΝ – ΦΙΛΙΠ -ΑΙΓΛΗ ΖΑΠΠΕΙΟΥ –ΑΙΓΛΗ ΣΑΡΩΝΙΔΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΝΑΤΑΛΥ
—————————–
Στην ακριβώς απέναντι όχθη, εκεήν του κακού χιούμορ, βρίσκονται τα «Pixels» (ΗΠΑ, 2015) του Κρις Κολόμπους όπου τεράστια βιντεοπαιχνίδια της δεκαετίας του 1980 -PAC MAN, Donkey Kong, Galaga- έρχονται από το διάστημα για να απειλήσουν την Αμερική! Μαζί της απειλείται και η νοημοσύνη μας αφού το εύρημα του σαχλού σεναρίου είναι μια αντεπίθεση των γήινων από μετρ των βιντεοπαιχνιδιών στα ’80ς. Ακόμα χειρότερα, ηγέτης τους ο Ανταμ Σάντλερ! Τι άλλο θέλουμε για να μην πάμε;
Βαθμολογία: 1 ½
ΑΘΗΝΑ: COΟL TΥMΒOΣ – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY –ΟΛΑ ΤΑ ΚΛΕΙΣΤΑ VILLAGE – ΑΕΛΛΩ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: VILLAGE COSMOS
———————-
Στις επανεκδόσεις τέλος βρίσκουμε την προτελευταία ταινία του Αντρέι Ταρκόφσκι (1932 – 1986), αποκλειστικά στον Ζέφυρο (Τρώων 36, Θησείο, τηλ: 2103462677). Παρακολουθούμε τα «βήματα» ενός Ρώσου ποιητή (Ολεγκ Γιάντσικοφ) που αναζητεί στοιχεία για ένα έναν εξόριστο στην Ιταλία Ρώσο συνθέτη του 19ου αιώνα Η έρευνα θα τον φέρει τελικά αντιμέτωπο με τον ίδιο τον εαυτό του σε αυτό το κινηματογραφικό ποίημα που αναφέρεται στην πνευματική εξαθλίωση του ανθρώπου, θύμα του καταναλωτισμού, σκλάβου του εαυτού του.
Βαθμολογία: 4

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.