Κλειστό επάγγελμα παραμένει το ταξί – δεν εκδίδονται νέες άδειες στην Αττική

Στην πρώτη εφαρμογή του «νόμου Βορίδη» για τα ταξί προχώρησε

Στην πρώτη εφαρμογή του «νόμου Βορίδη» για τα ταξί προχώρησε η διοίκηση της κυρίας Ρένας Δούρου στην Περιφέρεια Αττικής, στην οποία όχι μόνο δεν εκδίδεται καμία νέα άδεια ταξί αλλά διαπιστώνεται παράλληλα η ύπαρξη περίπου 2.500 υπεράριθμων Επιβατικών Δημοσίας Χρήσεως (ΕΔΧ) στην πρωτεύουσα.

Πρόκειται για μια νομοθετική ρύθμιση η οποία έγινε από τον πρώην υπουργό Υποδομών κ. Μάκη Βορίδη, επί της συμμαχικής κυβέρνησης του κ. Λουκά Παπαδήμου, σε μια προσπάθεια να σβηστεί η «φωτιά» που είχε ανάψει ο πρώην υπουργός Υποδομών κ. Γιάννης Ραγκούσης όταν αποπειράθηκε να απελευθερώσει τον κλάδο, ανατρέποντας την προηγούμενη ρύθμιση του προκατόχου του κ. Δημήτρη Ρέππα και προκαλώντας τις αντιδράσεις και τις κινητοποιήσεις των αυτοκινητιστών ταξί.


Νέες άδειες ειδικής μίσθωσης

Ειδικότερα, σύμφωνα με απόφαση της κυρίας Δούρου η οποία δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και εκδόθηκε σε εφαρμογή του νόμου περί ηλεκτρονικών επικοινωνιών, μεταφορών και δημοσίων έργων του 2012, «διακόπτεται και δεν συνεχίζεται η διαδικασία εκδόσεως νέων αδειών» ταξί στο Μητροπολιτικό Συγκρότημα, στην Αίγινα και στις Σπέτσες. Η απόφαση εκδόθηκε σε συνέχεια πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος της Περιφέρειας «για απόκτηση νέας άδειας ΕΔΧ αυτοκινήτου ή μετατροπή υφιστάμενης σε άλλον τύπο», όπως ορίζεται από τον νόμο.
Παράλληλα με την ίδια απόφαση δίδονται με τη διαδικασία της κλήρωσης νέες άδειες (ΕΔΧ ΕΙΔΜΙΣΘ) και ειδικής μίσθωσης ΑμεΑ (ΕΔΧ ΕΙΔΜΙΣΘ ΑΜΕΑ).
Ειδικότερα στην Αττική θα προχωρήσει η μετατροπή υφιστάμενων αδειών ταξί σε ειδικής μίσθωσης, ενώ επιτρέπεται να δοθούν μέσω κλήρωσης άδειες ταξί ειδικής μίσθωσης και άδειες ταξί ειδικής μίσθωσης ΑμεΑ. Το ίδιο ισχύει και για την έδρα Τροιζηνίας.
Παράλληλα άδειες ειδικής μίσθωσης θα δοθούν με κλήρωση στα Κύθηρα, στην Αίγινα, στη Σαλαμίνα, στο Αγκίστρι, στον Πόρο και στις Σπέτσες. Επίσης, με κλήρωση θα δοθούν νέες άδειες ειδικής μίσθωσης ΑμεΑ σε Αίγινα και Σπέτσες.
Σύμφωνα με τον νόμο, οι ηλεκτρονικές κληρώσεις διενεργούνται από τη Διεύθυνση Οργάνωσης και Πληροφορικής του πρώην υπουργείου Υποδομών ως την 20ή Ιουνίου του έτους αδειοδότησης. Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας το υπουργείο στέλνει τον κατάλογο κληρωθέντων στην Περιφέρεια, η οποία εκδίδει απόφαση εντός 10 ημερών για κάθε δικαιούχο, ενώ επιστρέφονται οι εγγυητικές επιστολές.
Στην αγορά της ειδικής μίσθωσης, η οποία λειτουργεί όχι με ταξίμετρο αλλά με κόμιστρο που αποτελεί προϊόν διαπραγμάτευσης, μεσολάβησαν αλλαγές έπειτα από νομοθετικές ρυθμίσεις της κυβέρνησης του κ. Αντώνη Σαμαρά, η οποία μείωσε τον ελάχιστο χρόνο ενοικίασης ενός ταξί ειδικής μίσθωσης από 12 σε 6 ώρες, ενώ δόθηκε το δικαίωμα σε ξενοδοχεία να μεταφέρουν τους πελάτες τους από και προς συγκοινωνιακούς κόμβους με ιδιωτικά οχήματα μετά οδηγού.


Αντιδρούν τα ταξί για τα ξενοδοχεία

Αξίζει να σημειωθεί ότι τους τελευταίους μήνες οι αυτοκινητιστές ταξί ζητούν από την κυβέρνηση την ανατροπή των συγκεκριμένων ρυθμίσεων και αξιώνουν την επαναφορά της ελάχιστης 12ωρης σύμβασης μίσθωσης και να τεθεί περιορισμός του δικαιώματος των ξενοδοχείων να μεταφέρουν πελάτες τους μόνο με δικά τους οχήματα και όχι με αυτοκίνητα που προέρχονται από χρηματοδοτική μίσθωση.
Επίσης ζητούν τροποποίηση της διαδικασίας έκδοσης νέων αδειών με στόχο πρώτα να εκδίδεται η απόφαση του περιφερειάρχη για τις τυχόν νέες άδειες και έπειτα να γίνεται η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Παράλληλα, μεταξύ άλλων, αξιώνουν μείωση των μέγιστων ποσοστών ιδιοκτησίας αδειών από 5% στην Αθήνα και 3% στην επαρχία σε 2% και 1% αντίστοιχα.
Στο μεταξύ, η κρίση, η οποία έχει πλήξει τους ταξιτζήδες, έχει οδηγήσει και σε συμπίεση της δευτερογενούς αγοράς των αδειών, καθώς από τις 250.000 ευρώ που μπορεί να κόστιζε στο παρελθόν μια άδεια ταξί σήμερα στις μικρές αγγελίες βρίσκει κανείς άδειες στις τιμές των 70.000-80.000 ευρώ, του οχήματος συμπεριλαμβανομένου.

HeliosPlus

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.