Μιλάει, βλέπει, οδηγεί και κινείται μέσω «τηλεχειρισμού»! Ο λόγος για το αυτοκίνητο του μέλλοντος με δυνατότητα ελέγχου μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή που δημιούργησαν οι ειδικοί του Ελεύθερου Πανεπιστημίου του Βερολίνου και έκανε το ντεμπούτο του στην γερμανική πρωτεύουσα.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, το έξυπνο όχημα μπορεί να ελίσσεται αυτόνομα μέσα στη ροή της κίνησης. Αυτό συμβαίνει χάρη στον συνδυασμό ενός ηλεκτρονικού υπολογιστή με μια κάμερα στο μπροστινό μέρος, σαρωτές λέιζερ περιμετρικά και στην οροφή του αυτοκινήτου και ένα σύστημα δορυφορικής πλοήγησης.

«Το όχημα μπορεί να αναγνωρίσει άλλα οχήματα στο δρόμο, πεζούς, κτίρια και δέντρα σε ακτίνα 70 μέτρων από το σημείο στο οποίο βρίσκεται ενώ μπορεί ακόμα να «δει» κατά πόσον το φανάρι είναι πράσινο ή κόκκινο και να αντιδράσει αντίστοιχα» εξήγησε ο επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας τεχνητής νοημοσύνης, Ραούλ Ρόχας.

«Για την ακρίβεια μάλιστα, η αντίδραση του οχήματος στις περιβαλλοντικές συνθήκες είναι πολύ ταχύτερη από εκείνη του ανθρώπου» υπογράμμισε ο επιστήμονας.

Τεχνολογικός «θησαυρός» σε τέσσερις τροχούς

Το φουτουριστικό Volkswagen Passat, που ανέπτυξαν οι ερευνητές μέσα σε διάστημα τεσσάρων ετών διαθέτει αρκετές ενσωματωμένες τεχνολογίες, γεγονός που εκτοξεύει την τιμή του στις 400.000 ευρώ.

Δεν είναι η πρώτη φορά που παρουσιάζεται ένα έξυπνο όχημα άνευ οδηγού. Πριν από λίγους μήνες, o αμερικανικός κολοσσός Google είχε επίσης παρουσιάσει ένα αυτοματοποιημένο Toyota Prius στο πλαίσιο του συνεδρίου Τεχνολογίας, Ψυχαγωγίας και Σχεδίου (TED) στο Λονγκ Μπιτς της Καλιφόρνιας, στις ΗΠΑ.

«Υπάρχει μεγάλη τάση προς τα οχήματα που ελέγχονται πλήρως μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή – πολλές εταιρείες και ερευνητικά κέντρα εργάζονται σε κάτι τέτοιο, ωστόσο είναι πολύ δύσκολο να πούμε ποια ομάδα έχει αναπτύξει το πιο ολοκληρωμένο όχημα μέχρι στιγμής» σχολίασε ο καθηγητής Φέρντιναντ Ντούντενχέφερ από το Πανεπιστήμιο του Ντούισμπουργκ-Έσεν.

«Ακόμα και τα σημερινά οχήματα ελέγχονται εν μέρει μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή, όταν π.χ. μιλάμε για αυτόματο σύστημα στάθμευσης ή για φρένα έκτακτης ανάγκης (EBA). Το σίγουρο είναι πάντως ότι τα συγκεκριμένα οχήματα θα είναι πιο ασφαλή από πραγματικούς οδηγούς» πρόσθεσε χαριτολογώντας.