Τον κώδωνα του κινδύνου κρούουν οι ειδικοί του Πανεπιστημίου του Έξετερ στη Βρετανία, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι μέχρι το 2100 ένα στα 10 είδη θα έχει διαγραφεί από τον χάρτη λόγω της κλιματικής αλλαγής.

Πλανήτης στο κόκκινο

Οι επιστήμονες εξέτασαν ενδελεχώς περίπου 200 παλαιότερες προβλέψεις γύρω από τις μακροπρόθεσμες επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στη χλωρίδα και στην πανίδα του πλανήτη, όπως επίσης και 130 αναφορές γύρω από τις κλιματικές μεταβολές που έχουν ήδη καταγραφεί.

Κατέληξαν λοιπόν στο συμπέρασμα ότι ο πλανήτης μας βιώνει ένα νέο κύμα αφανισμού των ειδών, το οποίο μάλιστα «κινείται» με σαρωτικούς ρυθμούς.

«Φρένο» στον αφανισμό των ειδών

«Η μελέτη μας είναι το «καμπανάκι»» για να λάβουμε δράση άμεσα» αναφέρει ο κύριος συγγραφέας της μελέτης δρ Ίλια ΜακΛιν.

«Οι πληθυσμοί των ζώων που έχουν ήδη αρχίσει να μειώνονται θα μπορούσαν να εξαφανιστούν εάν οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής διατηρήσουν τους ίδιους ρυθμούς. Ήρθε η ώρα να πάψουμε να χρησιμοποιούμε την αβεβαιότητα μας ως δικαιολογία για να παραμένουμε άπραγοι. Η μελέτη μας υπογραμμίζει ότι οι συνέπειες της κλιματικής αλλαγής ξεπερνούν τις επιστημονικές προβλέψεις» τονίζει ο ειδικός.

Όπως δημοσιεύουν οι Βρετανοί στην επιθεώρηση «Proceedings of the National Academy of Sciences» (PNAS), η μελέτη αφορά μία ευρεία γκάμα ειδών του πλανήτη. Τα νέα ευρήματα επιβεβαιώνουν για πολλοστή φορά ότι η κλιματική αλλαγή που οφείλεται σε ανθρώπινη παρέμβαση απειλεί με αφανισμό την παγκόσμια βιοποικιλότητα.