ΤΟ ΒΗΜΑ logo

Οι σημαντικότερες στιγμές της ποπ κουλτούρας το 2025 1 Οι σημαντικότερες στιγμές της ποπ κουλτούρας το 2025 2

Το 2025 πρόσφερε άφθονο υλικό για συζήτηση στην ποπ κουλτούρα: εξουσία που αλλάζει χέρια, είδωλα που δοκιμάζονται και αφηγήσεις που κλείνουν τον κύκλο τους. Αυτές ήταν οι στιγμές που δεν πέρασαν απαρατήρητες.

ΑΠΟ ΣΙΝΤΥ ΧΑΤΖΗ

Το 2025 ήταν μια χρονιά γεμάτη ειδήσεις που, με την πρώτη ματιά, δεν είχαν τίποτα κοινό μεταξύ τους. Ένα διαζύγιο στο Χόλιγουντ με μια παράξενη ρήτρα σε προγαμιαίο συμβόλαιο, η αποχώρηση της Anna Wintour από την αμερικανική Vogue, η βράβευση και η περιοδεία της Beyoncé για ένα άλμπουμ που ήδη είχε ανοίξει βαθιές συζητήσεις γύρω από τα μουσικά είδη, και το οριστικό τέλος της Carrie Bradshaw από το τηλεοπτικό τοπίο. Διαφορετικοί κόσμοι, διαφορετικά κοινά, διαφορετικά μεγέθη επιρροής. Κι όμως.

Γιατί πίσω από τα πρωτοσέλιδα, αυτές οι στιγμές λειτουργούν λιγότερο ως μεμονωμένα γεγονότα και περισσότερο ως ενδείξεις μιας ευρύτερης μετατόπισης. Δεν πρόκειται απλώς για προσωπικές αποφάσεις, επαγγελματικές αλλαγές ή καλλιτεχνικές διακρίσεις, αλλά για σημεία όπου οι παλιές βεβαιότητες της ποπ κουλτούρας αρχίζουν να υποχωρούν. Οι αυθεντίες δεν ανατρέπονται· αποσύρονται. Τα είδη δεν καταργούνται· επαναδιαπραγματεύονται. Τα είδωλα δεν γκρεμίζονται· ολοκληρώνουν τον κύκλο τους.

Ίσως, τελικά, αυτό να είναι το νήμα που ενώνει αυτές τις φαινομενικά ασύνδετες ιστορίες: όχι μια χρονιά γεμάτη θορυβώδη γεγονότα, αλλά μια περίοδος ήσυχων μεταβάσεων. Εκεί όπου η ποπ κουλτούρα δεν αλλάζει με ρήξεις, αλλά με μικρές, αποκαλυπτικές λεπτομέρειες, αρκετές για να μας πουν ότι κάτι τελειώνει, χωρίς να μας πουν ακόμη τι ακριβώς έρχεται μετά. Ακολουθούν οι πιο δυνατές στιγμές της ποπ κουλτούρας που μας πρόσφερε η χρονιά που αφήνουμε πίσω μας.

Ο Bad Bunny κυριάρχησε στα charts

Αν το 2025 είχε φωνή θα ήταν εκείνη του Bad Bunny. Ο δίσκος Debí Tirar Más Fotos, στην πρώτη εβδομάδα κυκλοφορίας, βρέθηκε στο Νο. 2 του Billboard 200 και την επόμενη εβδομάδα ανέβηκε στην κορυφή, το τέταρτο άλμπουμ του καλλιτέχνη που φτάνει στο Νο. 1 στις ΗΠΑ, και ένα από τα λίγα ισπανόφωνα άλμπουμ που καταφέρνουν κάτι τέτοιο. 

Στην πιο ώριμη δουλειά της καριέρας του, επικεντρώθηκε στην ταυτότητα και τις ρίζες του, με ρυθμούς reggaeton, salsa και παραδοσιακούς ήχους που μίλησαν τόσο στο παγκόσμιο κοινό όσο και στην κοινότητα της Λατινικής Αμερικής. Η επιτυχία του αποτυπώθηκε επίσης στις ψηφιακές ροές: στο Spotify Wrapped του 2025 ήταν ο καλλιτέχνης με τα περισσότερα streams παγκοσμίως. 

Παράλληλα, βρέθηκε στο επίκεντρο του δημόσιου διαλόγου όταν ανακοινώθηκε ότι θα ηγηθεί του Super Bowl Halftime Show το 2026, μια επιλογή που προκάλεσε αντιδράσεις από συντηρητικούς κύκλους στις ΗΠΑ λόγω του ότι τραγουδά κυρίως στα ισπανικά και των πολιτικών του θέσεων. Πολλοί αναρωτήθηκαν γιατί ένας μη-Αμερικανός πολίτης επιλέχθηκε για αυτόν τον ρόλο, επιβεβαιώνοντας το στερεότυπο ότι οι Αμερικανοί δεν ξέρουν γεωγραφία, καθώς το Πουέρτο Ρίκο (δυστυχώς) ανήκει ακόμη στις ΗΠΑ. 

Η σειρά Adolescence μας καθήλωσε 

Τo Adolescence ήταν ένα από τα μεγαλύτερα τηλεοπτικά φαινόμενα της χρονιάς. Η βρετανική μίνι-σειρά του Netflix, που ακολουθεί την υπόθεση ενός 13χρονου μαθητή που κατηγορείται για τη δολοφονία μιας συμμαθήτριάς του, κατέγραψε εκατομμύρια προβολές μέσα στις πρώτες εβδομάδες και γρήγορα μπήκε στη λίστα των πιο επιτυχημένων πρότζεκτ στην ιστορία του Netflix, με πάνω από 140 εκατομμύρια views, ξεπερνώντας δημοφιλείς σειρές όπως το Stranger Things και Bridgerton. 

Το κοινό και οι κριτικοί ανταποκρίθηκαν με ενθουσιασμό στην παραγωγή, την αφήγηση και τις ερμηνείες, τόσο που η σειρά βρέθηκε στην κορυφή των εβδομαδιαίων charts σε περισσότερες από 70 χώρες και απέσπασε σημαντικά βραβεία, ενώ ο πρωταγωνιστής Owen Cooper έγινε ο νεότερος άνδρας ηθοποιός που κέρδισε Emmy για ρόλο σε σειρά.

Πέρα από τα νούμερα, το Adolescence έγινε σημείο αναφοράς για το πώς η τηλεόραση μπορεί να ανοίξει διάλογο για κρίσιμα κοινωνικά θέματα, από τη βία των εφήβων μέχρι την επιρροή των social media και των μισανθρωπικών ιδεολογιών και να κινητοποιήσει θεατές και θεσμούς να αναζητήσουν την πραγματική σημασία αυτών των ιστοριών στην καθημερινή ζωή.

H Rosalia μας σόκαρε με το Berghain

Εσείς θυμάστε που βρισκόσασταν την πρώτη φορά που ακούσατε το συγκεκριμένο κομμάτι; Το Berghain της Rosalía είναι μια από τις πιο αναπάντεχες και τολμηρές στιγμές της μουσικής το 2025 γιατί καμία mainstream pop κυκλοφορία δεν έμοιαζε με αυτό. Το τραγούδι, πρώτο δείγμα από το άλμπουμ Lux, ξεκινά με δραματικά, ορχηστρικά στοιχεία και φωνητικά όπερας, με την ίδια να τραγουδά σε γερμανικά, ισπανικά και αγγλικά. Κοινώς, τίποτα από αυτό που θα περίμενε κανείς στο άκουσμα του τίτλου «Berghain». 

Οι στίχοι και το βίντεο κλιπ εμπνέονταν από τον Καθολικισμό, την ερωτική εμμονή και τη θρησκευτική ψύχωση, ενώ στο υπόλοιπο άλμπουμ, η καλλιτέχνιδα πάντρεψε στοιχεία από διάφορες άλλες θρησκείες: Ισλάμ, Βουδισμό, Ζεν, Ιουδαϊσμό, κα. 

Με τη συγκεκριμένη κυκλοφορία (κι ολόκληρο το άλμπουμ), η Καταλανή τραγουδίστρια επιβεβαίωσε ότι είναι από τις πιο πρωτότυπες και πειραματικές καλλιτέχνιδες του 21ου αιώνα και πως πραγματικά γουστάρει να είναι σπουδάστρια της τέχνης της. Επιπλέον, για όσους δεν την παρακολουθούσαν στενά και τη γνώριζαν περισσότερο για τις reggaeton επιτυχίες της, η Rosalía τους επανασυστήθηκε ως μια classically-trained ερμηνεύτρια. 

Όχι άλλα Labubu!

Ένα πλασματάκι με αυτιά λαγού, πρόσωπο gremlin και σώμα που θυμίζει Teletubby έχει γίνει το πιο απροσδόκητο σύμβολο στάτους του 2025. Το όνομά του: Labubu. Η προέλευση: ένα παιδικό βιβλίο του 2015. Η συνέπεια: 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια σε μία μέρα στο ταμείο του CEO της Pop Mart, Wang Ning.

Το περίεργο αυτό πλασματάκι ονόματι Labubu γεννήθηκε από τη φαντασία του Kasing Lung, καλλιτέχνη από το Χονγκ Κονγκ. Ξεκίνησε ως χαρακτήρας στο εικονογραφημένο βιβλίο The Monsters, ένα σύμπαν πλασμάτων που θα ταίριαζε καλύτερα σε pop-up γκαλερί στο Βερολίνο παρά σε παιδικό δωμάτιο. 

@lilzbullzmarbella2 My 24 karat gold Labubu #labubu #gold #labubuthemonsters #popmart ♬ La BEW BEW - Lilz Bullz Official

Μέχρι που ήρθε η Pop Mart, η κινεζική εταιρεία-κολοσσος στην κουλτούρα των συλλεκτικών παιχνιδιών. Η Pop Mart κατάφερε να κάνει τα κουκλάκια Labubu viral αξιοποιώντας ένα πανέξυπνο κόλπο: τα mystery ή blind boxes. Η εμπορική επιτυχία είναι τόσο παράλογα τεράστια που άγγιξε τα όρια του κοινωνικού φαινομένου. Στην Αγγλία, κυριολεκτικά έπεσαν μπουνιές έξω από καταστήματα για μια κούκλα Labubu. Εξαιτίας του πανικού, η Pop Mart ανέστειλε τις πωλήσεις σε 16 βρετανικά καταστήματα. Μέχρι να ηρεμήσουν τα πνεύματα, το εμπόριο γίνεται online. Spoiler: δεν έχουν ηρεμήσει καθόλου.

Η viral κλοπή στο Λούβρο

Λιγότερο από οκτώ λεπτά χρειάστηκε η ομάδα των τεσσάρων δραστών για να αδειάσει ένα από τα πιο προστατευμένα τμήματα του Λούβρου, καταμεσής της ημέρας. Οι κάμερες κατέγραψαν εικόνες βγαλμένες από ταινία: άντρες με στολές συνεργείου έσπαγαν βιτρίνες που φύλαγαν διαμάντια του Ναπολέοντα, σμαράγδια και την τιάρα της Ευγενίας, ενώ οι τουρίστες περπατούσαν δίπλα τους, ακουμπώντας τα ακουστικά τους για ξενάγηση.

Η λεία εκτιμάται σε περίπου 88 εκατομμύρια ευρώ, αν και -φυσικά- η πολιτιστική της αξία είναι πολύ μεγαλύτερη. Οι δράστες εξαφανίστηκαν με μηχανές πριν καν οι φύλακες καταλάβουν τι είχε συμβεί. Το μουσείο έκλεισε αμέσως, η Ευρώπη έμεινε άναυδη και το TikTok γέμισε σχόλια: «Η ασφάλεια εδώ είναι χειρότερη κι από ομαδική εργασία στο σχολείο».

Ήταν το τέλειο έγκλημα της χρονιάς. Ή ίσως η τέλεια υπενθύμιση ότι κανένα θησαυροφυλάκιο, κανένα μουσείο, κανένα “ασφαλές” μέρος δεν είναι τόσο προστατευμένο όσο νομίζουμε. Α, και το πιο γελοίο της υπόθεσης, το κερασάκι στην πολύ γελοία τούρτα: ο κωδικός για το σύστημα παρακολούθησης του μουσείου ήταν η λέξη «Λούβρο»!

Η ιστορική νίκη του Zohran Mamdani

Σε μια πόλη με πάνω από 8,4 εκατομμύρια ανθρώπους, όπου το όνειρο και η πραγματικότητα συχνά συγκρούονται, ο Mamdani έγινε ο πρώτος μουσουλμάνος δήμαρχος της Νέας Υόρκης, ο πρώτος Νοτιοασιάτης και ο νεότερος δήμαρχος τα τελευταία 100 χρόνια. Η νίκη του έστειλε ένα σαφές μήνυμα: η πολιτική δεν είναι απαραίτητα υπόθεση των ισχυρών και των πολιτικών τζακιών, αλλά όσων καταφέρνουν να συναντήσουν την καθημερινότητα των ανθρώπων στο πεζοδρόμιο, στο λεωφορείο, στον λογαριασμό ενοικίου που ανεβαίνει. 

Η εκστρατεία του Mamdani δεν περιστράφηκε γύρω από αφηρημένες ιδεολογίες αλλά γύρω από την πραγματική οικονομική πίεση που ζουν οι Νεοϋορκέζοι, ήτοι το κόστος κατοικίας, την προσβασιμότητα στις δημόσιες υπηρεσίες, την ανάγκη για φθηνότερη μετακίνηση και για κοινωνική στήριξη. Αυτά τα ζητήματα, που σε άλλες εποχές θα έμοιαζαν «ριζοσπαστικά», βρήκαν απήχηση σε μια πόλη που έχει κουραστεί από πολιτικές υποσχέσεις χωρίς ανάλογα αποτελέσματα. Bonus πόντοι για τα «διαμαντάκια» που μας έδωσε το debate των τριών υποψηφίων. 

Η Katy Perry πήγε στο διάστημα

Μια ωραία μέρα το 2025, η Katy Perry βρέθηκε στο διάστημα κρατώντας μια μαργαρίτα και τραγουδώντας το What a Wonderful World, σε μία από τις πιο «Χριστέ μου, τι ζούμε» στιγμές της δεκαετίας. Η αποστολή NS-31 της Blue Origin απογειώθηκε στις 14 Απριλίου, μια πτήση-ορόσημο επανδρωμένη (επαν-γυναικωμένη;!) από έξι γυναίκες: Katy Perry, Lauren Sánchez, Gayle King, Aisha Bowe, Amanda Nguyen και Kerianne Flynn. 

Μία που είδαμε την εξάδα να μπαίνει στο διαστημόπλοιο και μία που είδαμε την Katy Perry να ξαναπατά στη γη και να φιλάει το έδαφος! Έντεκα λεπτά στα όρια του Διαστήματος, έχω περιμένει περισσότερο σε ουρά σουπερμάρκετ. 

@teixeirarecaps Katy Perry In Space 🌌🚀 #katyperry #blueorigin #fyp #space ♬ Hot N Cold - Katy Perry

Το παράνομο ζευγάρι στην συναυλία των Coldplay

Όλοι έχουμε δει τα πλάνα, ξανά και ξανά. Σε μια συναυλία των Coldplay στη Μασαχουσέτη, μια «kiss cam» έπιασε ένα ζευγάρι τόσο απροετοίμαστο που κυριολεκτικά με το που είδαν την κάμερα, κρύφτηκαν ένοχα. Πολύ αργά, όμως, καθώς όλοι τους είχαν δει και η καχύποπτη συμπεριφορά τους, τους έκανε περισσότερο στόχο. 

Ο Chris Martin σχολίασε: «Ή έχουν σχέση και το κρύβουν… ή είναι πολύ ντροπαλοί». Το ίντερνετ, φυσικά, δεν συγχωρεί. Αναγνώρισε τους πρωταγωνιστές: ο CEO της Astronomer και η διευθύντρια του HR. Και μέσα σε λίγες μέρες ξεκίνησαν οι παραιτήσεις, οι φήμες και τα memes. Η ιστορία πήρε τέτοιες διαστάσεις που η εταιρεία προσέλαβε την Gwyneth Paltrow (ναι!) ως «προσωρινή εκπρόσωπο».

Όταν η Lily Allen «ξεμπρόστιασε» τον πρώην σύζυγό της

Στο West End Girl η Lily Allen αποφάσισε να μιλήσει χωρίς φίλτρα για την κατάρρευση του γάμου της με τον ηθοποιό David Harbour. Το άλμπουμ, που κυκλοφόρησε στις 24 Οκτωβρίου μετά από επτά χρόνια σιωπής στη δισκογραφία, γράφτηκε μέσα σε μόλις δέκα μέρες και αποτελεί απευθείας απόρροια της προσωπικής της εμπειρίας από τον χωρισμό και τις συνέπειές του.

Κάθε κομμάτι, αποκαλύπτει ένα διαφορετικό σκηνικό σε εκείνη την αλυσίδα συμβάντων που οδήγησαν στο διαζύγιο. Πχ, εκείνη η φορά που ο άντρας της την έκανε να νιώσει άσχημα, όταν η Allen επιλέχθηκε να πρωταγωνιστήσει σε παράσταση στο West End. Αργότερα, όταν ο ίδιος της ζήτησε να «ανοίξουν» τον γάμο τους. Πιο μετά όταν εκείνη έμαθε για το τρίτο πρόσωπο, της Madeline, αλλά κι όταν ανακάλυψε το δεύτερο σπίτι του συζύγου της, όπου έφερνε όλα τα ραντεβού του. 

Υπήρξαν κι άλλες πολύ πιο ανατριχιαστικές (μη σας πω και *γαργαλιστικές*, θου Κύριε!) λεπτομέρειες, τις οποίες δε νιώθω άνετα να γράψω, αλλά χάρηκα πολύ που τις άκουσα από το στόμα της παθούσης. Με το χαρακτηριστικό της χιούμορ και την ειρωνική της πέννα, η Allen επιβεβαιώνει πως είναι μια αριστοτεχνική storyteller, ενώ στιχουργικά, μου θύμισε τον πρώτο της δίσκο «Alright, Still». 

Το flop era της Sydney Sweeney 

H καμπάνια της American Eagle με πρωταγωνίστρια τη Sweeney έγινε viral για όλους τους λάθος λόγους. Στο βίντεο, η Sweeney μιλά για τα «γονίδιά» της και πετάει την ατάκα «my jeans are blue», ένα λογοπαίγνιο (genes–jeans) που διχάζει το κοινό: οι μισοί το βρήκαν έξυπνο, οι άλλοι μισοί θεώρησαν υπόγεια αναφορά σε ευγονική ή ακόμη και ναζιστική ρητορική. Παρά τις εξηγήσεις ότι πρόκειται για καθαρά λογοπαίγνιο, η συζήτηση πήρε τόσο παράξενη τροπή που μέχρι και ο Donald Trump με τον Ted Cruz υπερασπίστηκαν τη διαφήμιση, αποδίδοντας την κατακραυγή «σε υστερία των φιλελεύθερων». Μήνες αργότερα, η συνέντευξη που έδωσε για να δικαιολογήσει τη καμπάνια, έγινε viral για την αδυναμία της ηθοποιού να απαντήσει σε οτιδήποτε της είχαν προσάψει. 

Παράλληλα, η νέα ταινία της, Christy, πάτωσε στα ταμεία: 1,3 εκατομμύρια δολάρια το πρώτο Σαββατοκύριακο και μέσος όρος 649 δολάρια ανά αίθουσα σε 2.011 αίθουσες. Μαζί με τις τελευταίες της ταινίες Americana, Eden και Madame Web, η πορεία της δείχνει ότι η Sweeney βρίσκεται σε ένα «flop era» δίχως τέλος. Η ιστορία της πυγμάχου Christy Martin, μια queer γυναίκα που διαπρέπει σε έναν ανδροκρατούμενο χώρο και επιβιώνει μετά από απόπειρα γυναικοκτονίας, είχε όλα τα στοιχεία για μια φεμινιστική αφήγηση επιβίωσης και δικαίωσης. Και όμως, η ίδια η Sweeney, με τις δημόσιες εξάρσεις και τις επιλογές της, αποξένωσε το κοινό που θα μπορούσε να αγαπήσει την ταινία.

Η αδυναμία της Sweeney να απομακρυνθεί από το ακροδεξιό κοινό που την είχε ανακηρύξει «πριγκίπισσα του anti-wokeness» ήταν η τελευταία viral πράξη αυτής της φαρσοκωμωδίας. Το κοινό που θα μπορούσε να εκτιμήσει τη δουλειά της και τη φεμινιστική αφήγηση γύρισε την πλάτη του, αφήνοντας την ίδια αφοσιωμένη στην τέχνη της αλλά αποκομμένη από τις αίθουσες. 

Το εξώφυλλο του δίσκου της Sabrina Carpenter δίχασε το ίντερνετ

Φέτος, η Sabrina Carpenter κυκλοφόρησε τον νέο της δίσκο «Man’s Best Friend». Ωστόσο, το εξώφυλλο προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων. Η επιλογή της Sabrina Carpenter να ποζάρει στα τέσσερα, με ένα μαύρο μίνι φόρεμα και γόβες, ενώ ένα αντρικό χέρι τραβά τα μαλλιά της, δεν πέρασε ως ακόμη μία προκλητική πόζα. Η εικόνα –και το οπισθόφυλλο με το κολάρο σκύλου χαραγμένο με τον τίτλο Man’s Best Friend– διαβάστηκαν σαν παραδοχή της γυναικείας υποταγής στον άνδρα. 

Μέρος του κοινού είδε στην αισθητική αυτή κάτι επικίνδυνα οπισθοδρομικό: μια όμορφη, ξανθιά, λεπτή, γυναίκα, σε σεξουαλική στάση, προσφερόμενη στο βλέμμα μιας ανώνυμης, άρα και πανταχού παρούσας ανδρικής παρουσίας. Η ένσταση δεν ήταν απέναντι στη σεξουαλικότητα καθαυτή, αλλά στον τρόπο που παρουσιάστηκε - όχι ως πράξη δύναμης, αλλά ως ανακύκλωση μιας παλιάς φαντασίωσης που η ποπ κουλτούρα έχει ξαναπακετάρει πολλές φορές.

Από την άλλη πλευρά, υπήρξε και το αντίθετο ρεύμα, με εκείνους που διάβασαν το εξώφυλλο ως ειρωνική αντιστροφή, μια οικειοποίηση μισογυνιστικών συμβόλων μόνο και μόνο για να αποδομηθούν. Για αυτούς, η Carpenter παίζει με τα όρια, τραβάει την υπερβολή και την κάνει camp δήλωση. 

Αυτή η meta-ανάγνωση δεν έπεισε όλους. Κάποιοι επέμειναν ότι η Carpenter δεν έχει χτίσει ακόμη το καλλιτεχνικό βάθος ή την αισθητική συνέπεια για να στηρίξει έναν τόσο σύνθετο διάλογο περί έμφυλου. Το πραγματικό ερώτημα είναι τι μετρά ως δύναμη στη σημερινή ποπ. Είναι η αυτοδιάθεση ή μήπως μια ανακύκλωση αισθητικών κωδίκων που μοιάζουν ανατρεπτικοί, αλλά στην πραγματικότητα αφήνουν την παλιά ιεραρχία να παραμένει άθικτη;

Ο Kendrick Lamar στο Super Bowl

Η εμφάνιση του Kendrick Lamar στο Super Bowl ήταν μια δήλωση ισχύος και μια χειρουργικά ακριβής επίδειξη καλλιτεχνικής κυριαρχίας. Με το τζιν καμπάνα, την αλυσίδα με το «a» και εκείνο το βλέμμα στην κάμερα τη στιγμή που ξεστόμιζε το «Say, Drake», έδωσε στο κοινό ακριβώς αυτό που περίμενε: μια στιγμή που θα μπει στα αρχεία της ποπ κουλτούρας, ως η τελική σκηνή του ιστορικού beef με τον Drake.

Στα 13 λεπτά που είχε στη διάθεσή του στρίμωξε 11 κομμάτια, μικρές κρυφές αναφορές και μια καθαρή —όσο και κομψή— αιχμή προς τον Drake μέσα από το «Not Like Us». Τα visuals έδιναν την αίσθηση μικρού κινηματογραφικού φιλμ, ενώ οι cameo εμφανίσεις του Samuel Jackson και της Serena Williams πρόσθεσαν στη βραδιά τη βαρύτητα ενός πολιτισμικού γεγονότος.

Όταν κόπηκε η εκπομπή του Jimmy Kimmel

Το 2025 έφερε μια μικρή καταιγίδα στα αμερικανικά media όταν το ABC αποφάσισε να πατήσει pause στο Jimmy Kimmel Live!. Ο Jimmy Kimmel είχε σχολιάσει δημόσια την παγερή αντίδραση του Donald Trump στη δολοφονία του Charlie Kirk και δεν μάσησε τα λόγια του απέναντι στους υποστηρικτές του MAGA, κατηγορώντας τους ότι εργαλειοποιούν το γεγονός για πολιτικό κέρδος. Και ξαφνικά, boom - η εκπομπή κόπηκε επ’αόριστον. 

Η απόφαση άναψε φωτιές γύρω από το τι σημαίνει «ελευθερία του λόγου», αυτή η αρετή που τόσο συχνά επικαλούνται οι MAGA. Πού τελειώνει η σάτιρα, πού αρχίζει η πολιτική και ποιος κρατάει τελικά το τηλεχειριστήριο της δημόσιας συζήτησης;

Λίγες εβδομάδες μετά, το ABC έκανε πίσω μετά από το μαζικό μποϊκοτάζ που δέχτηκαν κι εκπομπή επέστρεψε. Αλλά όχι παντού. Μεγάλοι τοπικοί broadcasters, με πρώτο το Sinclair Broadcast Group, είπαν «όχι» στη μετάδοση, αφήνοντας ολόκληρες περιοχές χωρίς πρόσβαση στην εκπομπή. Το αποτέλεσμα; Μια ορατή ρωγμή στο αφήγημα της «δημοκρατικότερης» χώρας του κόσμου. 

O γάμος της Selena Gomez

Η ανακοίνωση του γάμου της Selena Gomez με τον μουσικό παραγωγό Benny Blanco ήταν από τις πιο γλυκές στιγμές της χρονιάς στην ποπ κουλτούρα: το ζευγάρι, που είχε ανακοινώσει τον αρραβώνα του τον Δεκέμβριο του 2024, ενώθηκε με τα δεσμά του γάμου στις 27 Σεπτεμβρίου 2025 σε μια ιδιωτική τελετή στη Santa Barbara της Καλιφόρνιας, παρουσία φίλων και στενών συνεργατών από τον χώρο της μουσικής και της ψυχαγωγίας.

Trump εναντίον Musk

Θα μπορούσα να βάλω τον ναζιστικό χαιρετισμό του Musk στην ορκωμοσία του προέδρου ή τη στιγμή που ο Trump είπε σε μια δημοσιογράφο «Σκάσε, γουρούνι» αλλά δε θεωρώ καθόλου αστεία τη φασιστοποίηση της κοινωνίας το 2025. Οπότε, αντί γι’ αυτό, ας σταθούμε στη λιγότερο ασφυκτική -αλλά εξίσου αποκαλυπτική- στιγμή των δύο αυτών ανδρών: τον χωρισμό τους. Το τέλος της συνεργασίας και του bromance τους το διαχειρίστηκαν, όπως μπορείτε να φανταστείτε, με το ίδιο τακτ και την ίδια αξιοπρέπεια που μας έχουν συνηθίσει. 

Η συνεργασία των δύο ανδρών είχε ξεκινήσει με μεγάλο ντόρο: ο Musk, μετά την υποστήριξή του στην εκλογική εκστρατεία του Trump, διορίστηκε ως επικεφαλής του νεοϊδρυθέντος Department of Government Efficiency (D.O.G.E.), μιας πρωτοβουλίας που είχε στόχο να ριζώσει την επιχειρηματική κουλτούρα στην ομοσπονδιακή διακυβέρνηση. Η αρχική εικόνα ήταν αυτή μιας συμμαχίας μεταξύ πολιτικής και τεχνολογικής ελίτ, με εξαγγελίες για «μείωση γραφειοκρατίας» και «ενίσχυση καινοτομίας».

Ωστόσο, οι διαφορές μεταξύ τους ήρθαν σύντομα στην επιφάνεια. Η αντιπαράθεση μεταφέρθηκε στα social media, με αμοιβαίες αιχμές και ψηφιακά καρφιά, και κατέληξε στην τελική ρήξη: α) ο Musk κατηγόρησε τον Trump ότι βρίσκεται στη λίστα Epstein και β) υπέβαλε την παραίτησή του και αποχώρησε από την κυβέρνηση. Στην τελευταία κοινή τους εμφάνιση στο Οβάλ Γραφείο, ο Musk εμφανίστηκε με μελανιασμένο μάτι, το οποίο ο ίδιος απέδωσε σε μια «παιχνιδιάρικη στιγμή με τον 5χρονο γιο του», αλλά η εικόνα έγινε γρήγορα viral. 

Ο αρραβώνας της Taylor Swift και το νέο της άλμπουμ

Η ανακοίνωση του αρραβώνα της Taylor Swift με τον Travis Kelce ήταν ένα από τα πιο ηχηρά πολιτισμικά γεγονότα της χρονιάς. Το ζευγάρι, μετά από περίπου δύο χρόνια σχέσης, αποφάσισε να κάνει το επόμενο μεγάλο βήμα. Τον αρραβώνα ανακοίνωσε η ίδια, μέσα από μια φωτογραφία στο Instagram, η οποία έσπασε κάθε ρεκόρ κι έγινε το ποστ με τα περισσότερα likes στην πλατφόρμα. 

Λίγες εβδομάδες αργότερα, όμως, η δυναμική άλλαξε. Η κυκλοφορία του The Life of a Showgirl ήταν η πρώτη φορά που η Swift βρέθηκε αντιμέτωπη με μια γενικευμένη αίσθηση απογοήτευσης. Η κριτική ήταν ασυνήθιστα αυστηρή και, το σημαντικότερο, προήλθε και από τους ίδιους τους θαυμαστές της. Για μια καλλιτέχνιδα που έχει χτίσει την καριέρα της πάνω στην απόλυτη συνέπεια και στη σταθερή ανανέωση του ύφους της, η υποδοχή του άλμπουμ αποτέλεσε εξαίρεση: ένα έργο που χαρακτηρίστηκε άτονο, χωρίς καλλιτεχνικό βάθος και - το μεγαλύτερο αμάρτημα για μια ποπ σταρ- αδιάφορο.

Ο γάμος του Jeff Bezos

O γάμος του Jeff Bezos δεν πέρασε απαρατήρητος. Το τριήμερο υπερθέαμα στη Βενετία, με περίπου 200 καλεσμένους από το Χόλιγουντ, ιδιωτικά τζετ και πριβέ κανάλια που σχεδιάστηκαν για να κάνουν τους πλούσιους να νιώθουν σαν σε λούνα παρκ, έγινε γρήγορα σύμβολο μιας πραγματικότητας που πολλοί ντόπιοι δεν θέλουν να ανέχονται πια. Κάπως έτσι, ο γάμος του Bezos κατέληξε να είναι λιγότερο ρομαντικό παραμύθι και περισσότερο ένα ακούσιο art installation με τίτλο Late Capitalism, Venice Edition. Και οι ντόπιοι, σε ρόλο απρόσκλητου χορού, έκαναν το μόνο πράγμα που τους είχε απομείνει: χάλασαν λίγο το mood.

Οργανωμένες ομάδες όπως το “No Space for Bezos” δεν διαμαρτύρονταν τόσο για το ίδιο το «πάρτι» όσο για αυτό που συμβόλιζε: μια πόλη που λιμοκτονεί υπό το βάρος του υπερτουρισμού, της αύξησης του κόστους στέγασης και των συνεχών περιβαλλοντικών απειλών, τώρα να μετατρέπεται σε προσωπικό σκηνικό για τον τέταρτο πλουσιότερο άνθρωπο στον πλανήτη.

Έτσι, τα πανό «Kisses yes, Bezos no», τα ομοιώματα του Bezos και της Sanchez και τα καλέσματα για αποκλεισμούς καναλιών ήταν ήχος μιας πόλης που λέει ότι η Βενετία δεν είναι προς ενοικίαση και η ανισότητα που ένας τέτοιος γάμος φωνάζει δυνατά δεν είναι ρομαντική λεπτομέρεια.

Ο Pedro Pascal ήταν...παντού!

Το 2025 εξελίχθηκε σε μία από τις πιο πυκνές και επιτυχημένες χρονιές της καριέρας του Pedro Pascal, επιβεβαιώνοντας οριστικά τη μετάβασή του από αγαπημένο τηλεοπτικό πρόσωπο σε ηθοποιό πρώτης γραμμής του παγκόσμιου σταρ σύστεμ. Η δεύτερη σεζόν του The Last of Us τον επανέφερε στο επίκεντρο της τηλεοπτικής συζήτησης, με την ερμηνεία του να συγκεντρώνει εκ νέου εγκωμιαστικά σχόλια και να εδραιώνει τη σειρά ως ένα από τα σημαντικότερα prestige projects της χρονιάς. Παράλληλα, η κινηματογραφική του παρουσία διευρύνθηκε αισθητά: από το Materialists της Celine Song, που συζητήθηκε έντονα (όχι πάντα με τα καλύτερα σχόλια), μέχρι το Eddington του Ari Aster, όπου ο Pascal κινήθηκε σε πιο σκοτεινά, πολιτικά φορτισμένα νερά.

Το αποκορύφωμα, ωστόσο, ήρθε με την επίσημη είσοδό του στο κινηματογραφικό σύμπαν της Marvel ως Reed Richards στους Fantastic Four, μια επιλογή που προκάλεσε έντονο διάλογο, αλλά ταυτόχρονα επιβεβαίωσε το ειδικό του βάρος στη βιομηχανία. Χωρίς σκάνδαλα, χωρίς υπερβολική αυτοπροβολή και χωρίς την εικόνα του «άψογου» σταρ, ο Pedro Pascal έκλεισε το 2025 ως μια φιγούρα σπάνιας ισορροπίας: εμπορικός αλλά όχι κενός, δημοφιλής χωρίς να γίνεται καρικατούρα, και παρών σχεδόν παντού, όχι ως φαινόμενο της στιγμής, αλλά ως σταθερή αξία.

Αν έπρεπε να προβλέψω, θα έλεγα ότι, αν συνεχίσει έτσι και το 2026, γρήγορα το ίντερνετ θα στραφεί εναντίον του. Όχι επειδή θα έχει κάνει κάτι «λάθος», αλλά επειδή η υπερέκθεση παραμένει το πιο σίγουρο προοίμιο αποκαθήλωσης. Η ποπ κουλτούρα αγαπά την άνοδο, αλλά βαριέται την καθιέρωση κι όσο ο Pedro Pascal εμφανίζεται παντού, τόσο αυξάνεται ο κίνδυνος να πάψει να εκλαμβάνεται ως επιλογή και να θεωρηθεί αναπόφευκτος. Σε έναν ψηφιακό δημόσιο χώρο που λειτουργεί με κύκλους λατρείας και κόπωσης, ακόμη κι η πιο συμπαθής φιγούρα αργά ή γρήγορα γίνεται στόχος - όχι από αντιπάθεια, αλλά από την ανάγκη του ίντερνετ να βρει το επόμενο πρόσωπο για να ανεβάσει και, εν συνεχεία, να γκρεμίσει.

Το διαζύγιο της χρονιάς: Nicole Kidman - Keith Urban 

Το πολύκροτο διαζύγιο της χρονιάς ήρθε από εκεί που κανείς δεν το περίμενε. Μετά από 19 χρόνια κοινής ζωής, η Kidman υπέβαλε τα χαρτιά στο δικαστήριο του Nashville, επικαλούμενη αγεφύρωτες διαφωνίες. Όπως αποκαλύφθηκε, εκ των υστέρων, οι δυο τους ζούσαν ήδη χωριστά από το καλοκαίρι, με τον Urban να έχει μετακομίσει σε δική του κατοικία. 

Αυτό που έκανε το θέμα να ξεφύγει από τα συνηθισμένα διαζύγια, ήταν μια παράξενη λεπτομέρεια στο προγαμιαίο συμβόλαιό τους: η περίφημη «ρήτρα κοκαΐνης» που, σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, προέβλεπε ότι ο Urban θα λάμβανε περίπου 600.000 δολάρια για κάθε χρόνο της σχέσης τους εφόσον παρέμενε καθαρός από ναρκωτικά και αλκοόλ, με εκτιμήσεις να μιλούν για ποσό που ξεπερνά τα 11 εκατομμύρια συνολικά.

Η αποχώρηση της Anna Wintour από τη Vogue 

Η απόφαση της Anna Wintour να αποχωρήσει από τον ρόλο της editor‑in‑chief στην αμερικανική Vogue σηματοδότησε πιο καθαρά από κάθε άλλο γεγονός το τέλος μιας εποχής στα μέσα ενημέρωσης και την παγκόσμια μόδα. Με σχεδόν 37 χρόνια στην ηγεσία του περιοδικού, η Wintour είχε διαμορφώσει σε μεγάλο βαθμό το πώς ο κόσμος καταλαβαίνει τη μόδα, μετατρέποντας το περιοδικό σε ένα από τα πλέον επιδραστικά πολιτιστικά έντυπα διεθνώς και καθιερώνοντας πρακτικές που καθόρισαν τη βιομηχανία για δεκαετίες.

Το Cowboy Carter Tour της Beyonce και η viral στιγμή στα Grammy

Το Cowboy Carter Tour της Beyoncé ήταν ένα από τα πιο λαμπερά και εμπορικά επιτυχημένα μουσικά γεγονότα της χρονιάς, καθώς η τραγουδίστρια μετέφερε το Cowboy Carter, ένα άλμπουμ που ενσωματώνει στοιχεία country, pop και R&B, στα μεγαλύτερα στάδια των ΗΠΑ, της Ευρώπης και της Ασία. Η περιοδεία, που ξεκίνησε στις 28 Απριλίου στο SoFi Stadium του Λος Άντζελες και περιλάμβανε συνολικά 32 στάσεις, αποτέλεσε μια από τις πιο φιλόδοξες παραγωγές της καριέρας της, με την ίδια να ερμηνεύει ένα μείγμα νέων κομματιών και παλαιότερων επιτυχιών σε ένα θέαμα που συνδύασε χορό, ζωντανή μπάντα και χαρακτηριστικά της country αισθητικής σε μεγάλη κλίμακα.

Η βράβευση του Cowboy Carter στα Grammy του 2025 προκάλεσε έντονη συζήτηση: η Beyoncé κέρδισε το Best Country Album, ούσα η πρώτη μαύρη γυναίκα που τιμήθηκε σε αυτή την κατηγορία, ενώ την ίδια βραδιά βραβεύτηκε και με το Άλμπουμ της Χρονιάς, δύο ξεχωριστές επιτυχίες που επιβεβαίωσαν την επιρροή της στο παγκόσμιο μουσικό στερέωμα. Η ίδια φάνηκε εμφανώς έκπληκτη στη σκηνή όταν ανακοινώθηκε η νίκη, με την αντίδρασή της να γίνεται viral. 

Παρά τις τιμές όμως, ξεκίνησε ένα ευρύ ντιμπέιτ για το αν το Cowboy Carter είναι πραγματικά country άλμπουμ, με παραδοσιακούς καλλιτέχνες να αμφισβητούν την καταλληλότητα του όρου και άλλους να υπερασπίζονται τη Beyoncé, υποστηρίζοντας ότι η μουσική εξελίσσεται και τα είδη πλέον αφομοιώνουν επιρροές από άλλα είδη.

And Just Like That… αποχαιρετήσαμε για πάντα την Carrie Bradshaw 

Η ολοκλήρωση του And Just Like That… μέσα στο 2025 αποτέλεσε ένα ιστορικό σημείο καμπής όχι μόνο για τη σειρά αυτή καθεαυτή, αλλά και για ολόκληρο το σύμπαν του Sex and the City. Το σίκουελ του θρυλικού franchise, που ξεκίνησε το 1998 και μεσουράνησε στο συλλογικό φαντασιακό για 27 χρόνια, έριξε την αυλαία του με τη τρίτη και τελευταία σεζόν.

Παρά τις καλές προθέσεις, το φινάλε και η συνολική πορεία του reboot δέχθηκαν σφοδρή κριτική από το κοινό και τον Τύπο, με πολλούς να εκφράζουν απογοήτευση για την εκτέλεση και την αίσθηση ότι το reboot ποτέ δεν κατάφερε να τιμήσει πλήρως την πρωταρχική σειρά που καθόρισε μια ολόκληρη γενιά θεατών. Έτσι, το τέλος του And Just Like That… σηματοδοτεί πρακτικά τον οριστικό επίλογο ενός πολιτισμικού franchise που καθόρισε την τηλεοπτική ποπ κουλτούρα για περισσότερα από 25 χρόνια.

Honorable Mentions

Τα memes που μας έδωσε η Cardi B από το δικαστήριο

Το «merkin» της Kim Kardashian

Όταν η Hailey Bieber έγινε εξώφυλλο στην Vogue και ο Justin Bieber την έκανε ρεζίλι.

Οι σημαντικότερες στιγμές της ποπ κουλτούρας το 2025 3

Το πιο άκυρο ειδύλλιο της χρονιάς, αυτό της Pamela Anderson και του Liam Neeson, το οποίο ήδη μοιάζει με fever dream.

Η πιο άκυρη σχέση της χρονιάς, εκείνη της Katy Perry και του Justin Trudeau.


Μηνύματα ψυχικής ανάτασης από τον κλινικό ψυχολόγο Γιάννη Αθανασόπουλο

Η Ειρήνη και η Έλενα σε μια «θεραπευτική» συζήτηση με τον κλινικό ψυχολόγο, Γιάννη Αθανασόπουλο λίγο πριν αποχαιρετήσουμε το 2025.


READ MORE

ΑΠΟΡΡΗΤΟ